Καθορισμός άγονης αεροπορικής γραμμήςΖάκυνθος – Θεσσαλονίκη ζητά ο Γ. Καλούδης

Το ζήτημα της καθημερινής αεροπορικής σύνδεσης των Ιόνιων Νησιών και συγκεκριμένα εκείνου που αφορά τον διαγωνισμό του Υπουργείου Μεταφορών για την ανάθεση της άγονης αεροπορικής σύνδεσης των Ιονίων Νήσων και τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης μόνο με την Κέρκυρα που βρίσκεται σε εξέλιξη, αφού η προθεσμία λήγει στις 4 Ιανουαρίου πρόκειται να θέσει, για μια ακόμη φορά, με το χαρακτήρα του κατεπείγοντος, προς συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο ο επικεφαλής της “Επτανησιακής Αναγέννησης” Γιώργος Καλούδης.

Το δημοσίευμά μας
Αφορμή στάθηκε το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας μας, στο οποίο αναφέρετο ότι “εκείνο που προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση είναι και πάλι η διατήρηση του καθεστώτος της σκανδαλώδους διακοπή της σύνδεσης των νησιών μας με τη Θεσσαλονίκη και το σπάσιμο του δρομολογίου Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος σε δύο γραμμές: Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα και Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος προσθέτοντας αυτή τη φορά και τα Κύθηρα δημιουργώντας άπειρα ερωτηματικά για τη σκοπιμότητα μιας τέτοιας απόφασης. Εκτός και εάν στόχος είναι να ενώσουν ξανά τα Ιόνια Νησιά και συνεπώς να υπάρχει η αξίωση να συνεδριάζει και εκεί το Περιφερειακό Συμβούλιο.
Φημολογείται, δε, ότι η γραμμή που διχοτομήθηκε με απόφαση του πρώην Υπουργού Μεταφορών Δημήτρη Ρέππα, με έναν τρόπο που προκαλεί υποψίες, συνεχίζεται και από το σημερινό Υπουργό Μάκη Βορίδη ο οποίος προφανώς και δεν ζήτησε τη γνώμη της τοπικής κοινωνίας αλλά αρκέστηκε σε αποφάσεις των εταιριών και όχι των πολιτών.
Μια άγονη γραμμή προκηρύσσεται με βάσει τις ανάγκες μιας Περιφέρειας και όχι με βάση τα επιχειρηματικά συμφέροντα μιας εταιρίας. Δεν μπορεί, λοιπόν, ο Υπουργός μιας Κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας που ο καθένας μας θα περίμενε ότι θα είναι πιο συναινετική και όχι χειρότερη μιας κομματικής να ενδιαφέρεται για τα συμφέροντα των ταξιτζήδων και όχι για την ανάπτυξη μιας κοινωνίας. Το χειρότερο; Ότι εμφανίζει συμπεριφορά όμοια με εκείνη του συναδέλφου του της Ναυτιλίας Άδωνη Γεωργιάδη στο θέμα των ακτοπλοϊκών δρομολογίων. Μήπως, κ. Βορίδη είναι κομπίνα ότι η άγονη γραμμή ξεκινά και τελειώνει στη Ζάκυνθο; Μήπως η πίτα είναι μοιρασμένη κατά τρόπο τέτοιο ώστε να εξυπηρετούνται τα συμφέροντα και της Olympic Air και της Aegean και της Skyexpress;
Αν αναλογιστεί κανείς ότι το 1/3 των επιβατών του δρομολογίου που καταργήθηκε ήταν συμπατριώτες μας, τότε γίνεται πλήρως αντιληπτό γιατί θέλουμε να εξυπηρετούμαστε στη βασική ανάγκη της επικοινωνίας μας με την έδρα της Περιφέρειάς μας, καθώς και με τη Θεσσαλονίκη”.

“κ. Σπύρου, στείλατε την απόφαση;”
Μάλιστα, ο κ. Καλούδης υπενθυμίζει στον Περιφερειάρχη ότι κατ’ επανάληψη έχει θέσει το θέμα της αεροπορικής και της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Ιονίων Νήσων όπου μετά από εισήγησή του στο Περιφερειακό Συμβούλιο στις 19 Μαρτίου 2011 λήφθηκε απόφαση σύμφωνα με την οποία καλείτε “το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και το Υπουργείο Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας να ανταποκριθούν στο δίκαιο αίτημα της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων για καθημερινή αεροπορική και ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών της…”.
Και ταυτόχρονα τον ερωτά, εάν αυτή η απόφαση (59-5/2011) του Περιφερειακού Συμβουλίου στάλθηκε στους αρμόδιους Υπουργούς και πως ακριβώς την στήριξε ο Περιφερειάρχης, για να διαπιστωθεί από τους πολίτες των Ιονίων Νήσων το ενδιαφέρον της κεντρικής εξουσίας για τα Ιόνια νησιά.

Τελειώνουν οι προθεσμίες
Με δεδομένο ότι η προθεσμία κατάθεσης των προσφορών λήγει στις 4 Ιανουαρίου και μέχρι τότε το Περιφερειακό Συμβούλιο δεν θα ξανασυνεδριάσει και επί πλέον ότι ο σχετικός διαγωνισμός συντελείται κατά παράβαση του νόμου 3852/2010 (Καλλικράτης) αφού στο άρθρο 205 ρητά ορίζεται πως “οι περιφέρειες Νοτίου Αιγαίου, Βορείου Αιγαίου και Ιονίων Νήσων είναι αρμόδιες και για το σχεδιασμό, την έγκριση και την παρακολούθηση των σχεδίων των ενδοπεριφερειακών συγκοινωνιών”, ο επικεφαλής της “Επτανησιακής Αναγέννησης”, ζητά την προ ημερησίας διάταξης συζήτησης και με εισήγηση την ακόλουθη επιστολή:
“Επαναβεβαίωση της απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου με αριθμό 59-5/2011 και σχεδιασμός, έγκριση των ενδοπεριφερειακών αεροπορικών συγκοινωνιών σύμφωνα με την αρμοδιότητα της Περιφέρειας του άρθρου 205 του νόμου 3852/2010 και καθορισμός άγονης αεροπορικής γραμμής Ζάκυνθος, Κεφαλονιά, Άκτιο, Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη και απόρριψη του προκηρυχθέντα διαγωνισμού από το Υπουργείο Μεταφορών για ανάθεση άγονων αεροπορικών γραμμών σε ό,τι αφορά τα Ιόνια Νησιά”.