“Ναι” στην προβλήτα από το Νομαρχιακό Συμβούλιο

Με τις ψήφους της πλειοψηφίας και της μείζονος μειοψηφίας, υιοθετήθηκε χθες από το Νομαρχιακό Συμβούλιο, η πρόταση της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (ΟΚΕ), που την υπογράφουν μια σειρά φορείς, για τη δημιουργία προβλήτας πρόσθεσης των κρουαζιερόπλοιων στο μόλο Αγίου Νικολάου.
Το θέμα συζητήθηκε στη χθεσινή συνεδρίαση του σώματος, όπου εκτός του κειμένου από πλευράς ΟΚΕ, οι δύο συνδυασμοί (πλειοψηφία, μείζονα μειοψηφία), με πρόταση που κατατέθηκε από την μείζονα μειοψηφία, συμφώνησαν να ενεργοποιηθεί παλαιότερη απόφαση (104 του 2007), για αξιολόγηση του συνόλου των λιμενικών έργων, με έμφαση στο νέο λιμάνι, τη μαρίνα και την προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια.
Κατά της πρότασης, τάχθηκε ο συνδυασμός της ελάσσονος μειοψηφίας (ΝΑΣ), με τον επικεφαλής της, Νομαρχιακό Σύμβουλο, Τάκη Κεφαλληνό, να σημειώνει την αναγκαιότητα λήψης αποφάσεων σε συνολικό επίπεδο, για τον τρόπο ανάπτυξης της χώρας και του τόπου και τις κατευθύνσεις που θα ισχύουν γι’ αυτό το σκοπό.
Το “παρών” στη συνεδρίαση έδωσαν και αρκετοί εκπρόσωποι φορέων και Αρχών, μεταξύ των οποίων, ο Δήμαρχος Ζακυνθίων, αντιπροσωπία της ΟΚΕ, ο Λιμενάρχης, οι πρόεδροι του ΤΕΕ, της Ομοσπονδίας ενοικιαζομένων δωματίων, των εμπόρων και των φαρμακοποιών.
Η ΟΚΕ
Καταθέτοντας την εισήγηση για τη συζήτηση του θέματος, μετά και το σχετικό αίτημα που έγινε στο Νομαρχιακό Συμβούλιο, ο πρόεδρος της ΟΚΕ, Θανάσης Βαρβαρίγος, στάθηκε στην αναγκαιότητα υλοποίησης του έργου και στο τι συμβαίνει στους γειτονικούς, με τη Ζάκυνθο, νομούς.
Αναφέρθηκε στην επίσκεψη του Πανεπιστημιακού καθηγητή, λιμενολόγου, Σωτήρη Θεφάνη, στις 28 Δεκεμβρίου και στις κατευθύνσεις που αυτός έδωσε, καθώς και των πλεονεκτημάτων που παρουσιάζονται από την κατασκευή της προβλήτας. Όπως είπε, το συγκεκριμένο έργο άμεσα δίνει λύση στο πρόβλημα, έχει σχετικά χαμηλό κόστος (υπολογίζεται στα 2 εκατ. ευρώ), συνεισφέρει στην επίλυση των κυκλοφοριακών προβλημάτων, δεν απαιτεί συνοδά έργα, λειτουργεί ανεξάρτητα και συμπληρωματικά σε ανάλογες λιμενικές παρεμβάσεις και μπορεί να έχει ευεργετικά αποτελέσματα, εν μέσω οικονομικής κρίσης.
Σημείωσε δε, ότι έχει συγκροτηθεί επιτροπή από την ΟΚΕ, με τη συμμετοχή του Μητροπολίτη, του Βουλευτή, του Νομάρχη, του Δήμου Ζακυνθίων και άλλων επαγγελματικών και επιχειρηματικών φορέων, για τη διεκδίκηση του έργου.

“Ιδού η Ρόδος…”
Ο Νομάρχης, Διονύσης Γάσπαρος, στάθηκε στα “βήματα” που θα πρέπει να γίνουν από πλευράς των τοπικών Αρχών. Άσκησε κριτική στην προηγούμενη Κυβέρνηση, ότι δεν υλοποιήθηκαν οι δεσμεύσεις του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργου Σουφλιά, για διαπλάτυνση της “Λομβάρδου, μελέτη προβλήτας κρουαζιερόπλοιων και επισκευές δρόμων (600.000€), επισημαίνοντας πως πρωταρχικό μέλημα όλων τοπικά, πρέπει να είναι η εξασφάλιση της χρηματοδότησης, με συγκεκριμένη δέσμευση, από πλευράς της Πολιτείας.
Σύμφωνα με τον Νομάρχη, στόχευση των τοπικών Αρχών, χρειάζεται να είναι η εξασφάλιση τουλάχιστον 10 εκατ. ευρώ για να προχωρήσει το έργο, με χρήματα που θα δεσμεύσει να δώσει το αρμόδιο Υπουργείο, εντάσσοντάς τα στον προϋπολογισμό του. Ζήτησε επίσης, να βρεθεί ξανά στο νησί ο κ. Θεοφάνης και εκεί να του κατατεθεί τι ακριβώς θέλουν οι τοπικές Αρχές.
Επίσης, κάλεσε όλους τους φορείς, να καταθέσουν ποσά για την υλοποίηση της προμελέτης, λέγοντας πως η Νομαρχία μπορεί να συμβάλει σ’ αυτή την κατεύθυνση. Σε άλλο σημείο της συνεδρίασης, επεσήμανε, πως θα συμβάλει σε κάθε ενέργεια δημιουργίας της προβλήτας, όποιος και αν τεθεί επικεφαλής αυτής της προσπάθειας, επισημαίνοντας πως η Κυβέρνηση εκπροσωπείται και τοπικά με μια σειρά στελέχη της, όπως ο Βουλευτής, που μπορούν να πείσουν τα Υπουργεία για την αναγκαιότητα του έργου.
“Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα! Άλλαξε η Κυβέρνηση έχουν την πλειοψηφία. Εγώ, όσο θα υπάρχουν ακόμα Νομαρχίες, θα τους καλέσω όλους να επισκεφθούμε την Αθήνα γι’ αυτό το σκοπό, φορείς και κόμματα, για να ξέρουν πως προχωράμε, να στηρίξουν την πρότασή μας και να μην ακούμε φωνές για τα εκατομμύρια που θα χρειαστούν. Σε κάθε περίπτωση, αν το ΥΠΕΧΩΔΕ αναλάβει μπορούμε να προχωρήσουμε”, είπε, μεταξύ άλλων.


“Χάσαμε χρόνο”
Στην αναγκαιότητα συντονισμού όλων των φορέων, στάθηκε ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Πέτρος Στραβοπόδης, αναφέροντας, ωστόσο, ότι δεν άλλαξε τίποτα στα χρόνια διοίκησης του νομού από τη σημερινή πλειοψηφία. Υπογράμμισε ότι και η Νομαρχία εμπλέκεται στα λιμενικά έργα και μίλησε για διαχρονικές ευθύνες σε σχέση με την καθυστέρηση υλοποίησής τους.
Παράλληλα, ζήτησε να ενεργοποιηθεί η απόφαση 104 του 2007 για τα λιμενικά έργα στο νησί, επισημαίνοντας πως από τότε ως και σήμερα δεν έγινε τίποτα. Παράλληλα, ζήτησε να προχωρήσουν οι προμελέτες για το νέο λιμάνι και την προβλήτα, όπως και στην εν λόγο απόφαση αναφερόταν, συμπεριλαμβανομένων όμως και των παρατηρήσεων που κατατέθηκαν στη σύσκεψη του “Παλλατίνο”.

“Με βραχιολάκι και τα κρουαζιερόπλοια”
Στην τοποθέτησή του, ο επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας, δικαιολόγησε την αρνητική του ψήφο στην πορεία ανάπτυξης που ακολουθείται για το νησί, επισημαίνοντας πως είτε ο τουρισμός αναπτύσσεται, είτε έχει κρίση, όπως σήμερα, η θέση των εργαζομένων δεν αλλάζει. Τόνισε πως και τα κρουαζιερόπλοια θα αποτελούν μορφή τουρισμού με το “βραχιόλι” και επεσήμανε πως δεν επιτελείται και στην παρούσα φάση, καμιά δημόσια λειτουργία στο λιμάνι, αντιθέτως γίνονται έργα τα οποία εκμεταλλεύονται οι ιδιώτες.
Επεσήμανε ότι στο νησί εξαλείφεται ο παραγωγικός ιστός, ενώ τα κρουαζιερόπλοια θα κινούνται όπου θέλει ο διεθνής παράγοντας. Για την ΟΚΕ σημείωσε ότι δεν μιλά για την ουσία των παραγόντων που δημιουργούν την κρίση, τονίζοντας ότι αυτή βρίσκεται στη συνεχή τάση για το κέρδος.
Τέλος, στην αναγκαιότητα υλοποίησης του έργου και άμεσης έναρξης των διαδικασιών εξασφάλισης των χρηματοδοτήσεων, στάθηκαν οι παριστάμενοι φορείς στις τοποθετήσεις τους. Μάλιστα, ο Δήμαρχος ανακοίνωσε ότι έχουν διατεθεί 30.000€ για την προμελέτη από την πλευρά του Δήμου, καυτηριάζοντας πως ο κατακερματισμός των αρμοδιοτήτων, δημιουργεί προβλήματα συντονισμού και υλοποίησης των έργων.