Το Λαογραφικό Μουσείο του “Ορφέα” στη Λευκάδα

Ο πολιτισμός της Λευκάδας έχει να επιδείξει πολλές σημαντικές δραστηριότητες και μία από αυτές είναι το Λαογραφικό Μουσείο του “Ορφέα”, το οποίο συστεγάζεται με τον Μουσικοφιλολογικό Όμιλο.
Στην εφημερίδα μας μίλησε η υπεύθυνη και ένα από τα ιδρυτικά μέλη του Λαογραφικού Μουσείου, κ. Τούλα Σκληρού, η οποία αναφέρθηκε στην ιστορική διαδρομή.
Σύμφωνα με την ίδια, λοιπόν, ο Μουσικοφιλολογικός Όμιλος Ορφέας, ένας από τους πιο παλιούς και πιο δραστήριους συλλόγους στο νησί της Λευκάδας, ιδρύθηκε το 1937 και έχει να επιδείξει έκτοτε μια πλούσια πολιτιστική δράση και προσφορά. Για το μεγάλο αυτό έργο τού τιμήθηκε το 1993 με το βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών. Ο σύλλογος διαθέτει πολλά τμήματα με ποικίλες δραστηριότητες: Χορωδία, Μαντολινάτα, Χορευτικό, Κινηματογραφική Λέσχη, Ραδιοφωνικό Σταθμό, Λαογραφικό Μουσείο. Ας σημειωθεί ότι από τη Χορωδία του Ορφέα ξεκίνησαν επώνυμοι σήμερα καλλιτέχνες, όπως η διεθνούς φήμης μέτζο-σοπράνο, Αγνή Μπάλτσα.
Από ΄κει και πέρα, το Λαογραφικό Μουσείο του Ορφέα ιδρύθηκε το 1978. Αργότερα μετονομάστηκε σε Λαογραφικό Μουσείο Ορφέα «Πανταζής Κοντομίχης» προς τιμήν του γνωστού Λευκαδίτη φιλολόγου και συγγραφέα, ο οποίος ασχολήθηκε εκτεταμένα με τη λαογραφία και την ιστορία της Λευκάδας. Στους δύο ορόφους εκτίθενται συνολικά πάνω από 1.000 αντικείμενα από την καθημερινή ζωή και τις ασχολίες των Λευκαδιτών, τόσο του χωριού όσο και της πόλης.
Στον κάτω όροφο ο επισκέπτης μπορεί να δει τα διάφορα σύνεργα που χρησιμοποιούσε ο Λευκαδίτης γεωργός στις διάφορες ασχολίες του. Στους χώρους του πάνω ορόφου μια ειδική αίθουσα φιλοξενεί το παραδοσιακό χωριάτικο σπίτι. Δεν λείπει φυσικά και αργαλειός μαζί με διάφορα άλλα παλιά χρηστικά αντικείμενα. Υπάρχουν επίσης εκθέματα από διάφορα παραδοσιακά επαγγέλματα, όπως του κουρέα, του τσαγκάρη, του λούστρου κ.ά. Εκτίθενται ακόμη διάφορα μουσικά όργανα, κοσμήματα, παλιοί και σπάνιοι χάρτες της Λευκάδας, όπως ο αυθεντικός χάρτης του Κορονέλλι που είχε εκδοθεί στη Βενετία το 1598 και πολλά άλλα.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΣΤΗΝ “ΗΜΕΡΑ”