Σκληραίνει τη στάση του για τα ανενεργά πλοία το Λιμενικό Ταμείο

Αποφασισμένο να σκληρύνει τη στάση του απέναντι στις εταιρίες τα πλοία των οποίων παραμένουν ανενεργά στο λιμάνι της Ζακύνθου, εμφανίζεται το Λιμενικό Ταμείο, μετά και τις αποφάσεις που ελήφθησαν στην τελευταία συνεδρίαση της Λιμενικής Επιτροπής την Παρασκευή.
Εκεί τέθηκε επί τάπητος το αίτημα των ναυτιλιακών εταιριών που έχουν στην ιδιοκτησία τους τα πλοία “ΦΩΣ” (πρώην Ούγκο Φώσκολο) και “Οδυσσέας Ελύτης” (ΑΝΜΕΖ), για απομάκρυνσή τους από το λιμάνι το χρονικό διάστημα από τις 20 Μαρτίου ως τις 10 Απριλίου, με την προϋπόθεση να σταματήσουν και οι νομικές ενέργειες της Λιμενικής Επιτροπής εναντίον τους.
Όπως σημείωσε με δηλώσεις του στην “Ημέρα” ο πρόεδρος της Επιτροπής, Διονύσης Καρδιανός, τα αιτήματα των δύο εταιριών έγιναν αποδεκτά, ωστόσο, συμφωνήθηκε να μην σταματήσουν οι νομικές ενέργειες του φορέα. Μάλιστα, αν μέχρι την προθεσμία που έχουν ζητήσει οι δύο εταιρίες, δεν έχει σημειωθεί καμία εξέλιξη, τότε θα ληφθούν ακόμη πιο αυστηρά μέτρα.
“Οι αγωγές κατά των τριών εταιριών, διότι έχουμε κινηθεί και κατά της ΑΝΕΖ για το “Ζάκυνθος 1”, συνεχίζονται. Εμείς κάναμε αποδεκτό το αίτημά τους, να παραμείνουν τα δύο πλοία στο λιμάνι στα όρια που έθεσαν, ξεκαθαρίσαμε όμως, ότι αν δεν είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, θα ζητήσουμε από το αρμόδιο Υπουργείο, να έρθουν στο νησί εμπειρογνώμονες, προκειμένου να προχωρήσουμε σε πλειστηριασμό των τριών πλοίων”, δήλωσε ο πρόεδρος, προσθέτοντας ότι από σήμερα θα σταλεί η συγκεκριμένη απάντηση και στις ναυτιλιακές εταιρείες.
Εξήγησε δε, ότι “ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι και αποτελεί αίτημα όλης της Ζακύνθου, μετά και τη σύσταση της επιτροπής που εξέτασε την κατάσταση, να απελευθερωθεί το λιμάνι από τα ανενεργά πλοία”.
Πρόβλημα για την Λιμενική Επιτροπή, παραμένει και η κατάσταση που επικρατεί στην ΑΝΕΖ, αφού σύμφωνα με τον κ. Καρδιανό, δεν έχει υπάρξει καμία επικοινωνία με τη διοίκησή της, και κανένας δεν ξέρει πότε το πλοίο θα απομακρυνθεί ή αν θα λειτουργήσει στη γραμμή όπως στο παρελθόν.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως, ότι στην συνεδρίαση κατατέθηκε πρόταση από τον Λιμενάρχη, Γιάννη Στάθη, οι διαδικασία του πλειστηριασμού να ξεκινήσει από τώρα, ζητώντας αρχικά από το αρμόδιο Υπουργείο, να έρθουν στο νησί εμπειρογνώμονες. Επισημάνθηκε ότι αν οι εταιρίες ήταν συνεπείς, τότε οι πλειστηριασμοί θα μπορούσαν να διακοπούν, σε διαφορετική περίπτωση, στις 10 Απριλίου, θα μπορούσε να έχει προχωρήσει η διαδικασία, ώστε άμεσα τα πλοία να πουληθούν και να απομακρυνθούν από το λιμάνι. Η συγκεκριμένη πρόταση, ωστόσο, δεν πλειοψήφησε.

Έργα και παρεμβάσεις
Εν τω μεταξύ, στην τελευταία συνεδρίαση ψηφίστηκε και ο προϋπολογισμός του φορέα για το τρέχον έτος, που όπως είπε ο πρόεδρος, ανέρχεται περίπου στα 900.000€. Τα κυριότερα έσοδα προέρχονται από τα τέλη στη λειτουργία της γραμμής με την Κυλλήνη, τη χρήση των πεζοδρομίων στην παραλιακή, τα γιοτ και τα άλλα πλοιάρια που χρησιμοποιούν το λιμάνι.
Στα έξοδα, υπολογίζεται ότι σε περίπου 160.000€ ανέρχεται η μισθοδοσία των υπαλλήλων του φορέα, 160.000€ καταβάλλονται στο Σύνδεσμο Καθαριότητας και περίπου 90.000€ με 100.0000€ καταβάλλονται στον ΟΔΑΖ.
Για τον τελευταίο Οργανισμό, όπως σημείωσε ο κ. Καρδιανός, δεν υπάρχουν οφειλές, καθώς καταβλήθηκαν τα χρέη των παρελθόντων ετών. Πρόσθεσε μάλιστα, ότι ένα μέρος από το ποσό που του παραχωρείται ως ετήσια επιχορήγηση, δίνεται έναντι των παλαιών χρεών του Λιμενικού Ταμείου.
Επί τάπητος τέθηκαν και θέματα άμεσων παρεμβάσεων στο λιμάνι, όπως η επισκευή των τουαλετών στο μόλο του Αγίου Νικολάου και η κατασκευή ντουζιέρων. Σύμφωνα με τον πρόεδρο “η κατάσταση τη δεδομένη στιγμή θυμίζει Βαγδάτη, λόγος για τον οποίο δεν πρέπει να καθυστερήσουν οι συγκεκριμένες παρεμβάσεις”.
Επίσης, αποφασίστηκε να προχωρήσει η τοποθέτηση νέου ασφαλτοτάπητα στον ίδιο μόλο, με έξοδα, όπως και τα προηγούμενα, που θα επιβαρύνουν το Λιμενικό Ταμείο. Επιπλέον, θα εξεταστεί η πλακόστρωση της παραλιακής λεωφόρου, με έμφαση στα σημεία που έχουν δημιουργηθεί προβλήματα, όπως αυτό απέναντι από το Επιμελητήριο, όπου ακόμη και σήμερα δένουν ορισμένα πλοία.
Στόχος που έχει τεθεί από τη Λιμενική Επιτροπή, είναι να μην δένει επί της “Λομβάρδου” κανένα πλοία και άμεσα να γίνουν επισκευές, με την τοποθέτηση νέων πλακών. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, θα πραγματοποιηθεί συνεννόηση με όλες τις αρμόδιες Αρχές.