Ποιότητα, ανταγωνιστικότητα, βιωσιμότητα. Τελικά, για πόσο ακόμα θα στρέφονται οι άνθρωποι του τουρισμού στο εύκολο και γρήγορο κέρδος; Βλέπουν το “μαγικό” τρίπτυχο ή κρατούν ομπρέλα, ενώ βρέχει ανάπτυξη; Οι χθεσινές αναφορές του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου «Greece Talks, ο Ρόλος του Τουρισμού στο Μέλλον της Ελλάδας», αποτελούν “καμπανάκι” για τους ανθρώπους του τουρισμού. Και για όσους πορεύονται και επενδύουν με βάση το “μαγικό” τρίπτυχο ποιότητα – βιωσιμότητα – ανταγωνιστικότητα, αλλά και για όσους δεν βλέπουν ότι το γνωστό μοντέλο “ήλιος, θάλασσα και φθηνά πακέτα” ναυαγεί…
Μας θύμισαν οι χθεσινές του δηλώσεις του κ. Μητοστάκη και τα αποτελέσματα της μεγάλης έρευνας της DATA CONSULTANTS που έγινε για λογαριασμό του ΙΟΝΙΑΝ και της εφημερίδας ΗΜΕΡΑ, στις αρχές του χρόνου, η οποία κατέληγε στο συμπέρασμα ότι όχι μόνο ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ στη Ζάκυνθο, αλλά δεν ξέρουμε και τι σημαίνει η έννοια…
Οι περισσότεροι Ζακυνθινοί, όπως προέκυψε από την έρευνα, είναι «υπέρμαχοι» του μαζικού τουρισμού και δεν βλέπουν ότι σε όλο τον κόσμο οι μεγάλες εταιρείες δεν επενδύουν σε προορισμούς που στηρίζουν το μοντέλο του μαζικού τουρισμού. Δεν βλέπουν ότι επενδύοντας σε έναν άλλο δρόμο που θα έχει μία αναπτυξιακή πορεία θα μπορούσε να αυξηθεί το κατά κεφαλήν εισόδημα. Δεν βλέπουν ότι αυτό το μοντέλο έχει ημερομηνία λήξης και ότι είναι αναγκαία μία σταδιακή μετατροπή;
Προφανώς όχι ακόμα! Οι ομιλητές πάντως στο συγκεκριμένο συνέδριο ( Greece Talks, ο Ρόλος του Τουρισμού στο Μέλλον της Ελλάδας) έριξαν φως και μας έδειξαν, για άλλη μια φορά το δρόμο, με βάση τις τάσεις στην αγορά. Θα προτείναμε, μάλιστα, σε όσους ασχολούνται με τον τουρισμό να ψάξουν στο διαδίκτυο να ενημερωθούν για όσα ειπώθηκαν στο πλαίσιο του συνεδρίου.
Αναρωτιόμαστε… για πόσο θα αντέξει η αγορά αυτούς που σκέφτονται εφήμερα και με τη λογική «να γεμίσει η τσέπη… και για αύριο έχει ο Θέος»;;;