Πιο συγκεκριμένα, πριν από λίγες μέρες, ο Πρωθυπουργός πήγε σε σούπερ μάρκετ για να…
ελέγξει τις τιμές των τροφίμων και βασικών ειδών που διατίθενται με σταθερή μείωση τιμής. Συνομιλώντας με έναν πολίτη που έκανε τα ψώνια της εβδομάδας ο πρωθυπουργός, είπε: «Ξέρω ότι η ακρίβεια, ειδικά στα τρόφιμα είναι επίμονη. Όμως η κυβέρνηση θα είναι πάντα εδώ και θα χρησιμοποιήσει όλα τα εργαλεία που έχει στη διάθεσή της έτσι ώστε να περιορίσει το πρόβλημα όσο το δυνατόν περισσότερο»… Τα συγκεκριμένα προϊόντα φέρουν μείωση το λιγότερο 5% για τουλάχιστον έξι μήνες και αφορούν 37 βασικές κατηγορίες.
Γιατί δεν βρέθηκε μπροστά στις κάμερες ένας καταναλωτής να του απαντήσει με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και να του υπενθυμίσει ότι μέσα σε έναν μήνα (από τον Σεπτέμβριο μέχρι τον Οκτώβριο) καταγράφηκαν αυξήσεις σε 46 από τα 60 είδη διατροφής (που μετράει η Ελληνική Στατιστική Αρχή);;; Το «καλάθι του νοικοκυριού» και η «μόνιμη μείωση τιμής» είναι στην ουσία, μέτρα αποσπασματικά που δεν μπορούν να ανακουφίσουν τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.
Χθες έγινε γνωστό ότι επιβλήθηκε πρόστιμο συνολικού ύψους 1.672.000 ευρώ σε δύο πολυεθνικές εταιρείες, για τις οποίες ολοκληρώθηκε ο έλεγχος από τη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ). Τα πρόστιμα αφορούν την παράβαση του άρθρου 54 του ν. 5045/29-07-2023, σχετικά με την περιστολή φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας. Συγκεκριμένα, επιβλήθηκε: Πρόστιμο 1.000.000 ευρώ στην εταιρεία Johnson & Johnson ΕΛΛΑΣ – ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ. Πρόστιμο 672.000 ευρώ στην εταιρεία COLGATE PALMOLIVE ΕΜΠΟΡΙΚΗ (ΕΛΛΑΣ) ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ε.Π.Ε.
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Η κυβέρνησή μας είναι αποφασισμένη να χτυπήσει την αισχροκέρδεια στη ρίζα της και να ενισχύσει με όλους τους δυνατούς τρόπους τη λειτουργία της αγοράς και τον υγιή ανταγωνισμό προς όφελος των νοικοκυριών και όλων των συμπολιτών μας. Για την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, όπως και για το υπουργείο Ανάπτυξης, η μάχη για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας είναι ύψιστης προτεραιότητας».
Η επιβολή προστίμων σε εταιρείες, τα “καλάθια” και “η μόνιμη μείωση τιμής” δεν θα φέρουν αλλαγή στην τσέπη του καταναλωτή. Παράλληλα, το ΙΝΚΑ μας καλεί να μποϊκοτάρουμε την αγορά προϊόντων από τις εταιρείες, στις οποίες επιβλήθηκαν πρόστιμα εκατομμυρίωνUnilever και P&G. Η αγορά έχει τους δικούς της κανόνες και το μόνο σίγουρο είναι πως ούτε αυτορρυθμίζεται ούτε και μπορεί να προστατευθεί ο κάθε καταναλωτής μόνος του απέναντι σε αυτό το “κύμα”… Πάμε και όποιος αντέξει;