Αναλυτικά αναφέρει
Σας γράφω εκ μέρους 13+ ιδιοκτητών βίλας στην περιοχή Παλιά Σκάλα Ελειού-Πρόννων οι οποίοι είναι όλοι ξένοι επενδυτές έχοντας όλοι αγοράσει οικόπεδα και χτίσει σπίτια στην περιοχή. Παρόλο που μπορεί να μην έχουμε ψήφο στις επερχόμενες εκλογές, η αξία μας για την Κεφαλονιά δεν είναι λιγότερο σημαντική από κάθε άλλο Κεφαλονίτη. Πολλοί από εμάς έχουν μόνιμη κατοικία εδώ και πολλοί από εμάς συνεισφέρουν στην τοπική οικονομία μέσω των επιχειρήσεων ενοικίασης ακινήτων που φέρνουν σημαντικό τουρισμό και χρήματα στο νησί.
Πολλοί από εσάς γνωρίζετε τα συνεχιζόμενα προβλήματα με το νερό που αντιμετώπισαν οι κάτοικοι της Παλιάς Σκάλας κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, αλλά τα προβλήματα συνεχίζονται και τώρα και γίνονται όλο και πιο σοβαρά. Το 2017, και οι 13 από εμάς πληρώσαμε σημαντικά χρηματικά ποσά για να συνδεθούμε με την παροχή νερού της ΔΕΥΑΚ, αλλά φαίνεται ότι τα χρήματά μας θα ήταν καλύτερα να τα είχαμε ξοδέψει βάζοντας τη δική μας δεξαμενή αποθήκευσης και οργανώνοντας το δικό μας νερό μέσω παράδοσης, γιατί θα ξέραμε τουλάχιστον ότι θα είχαμε σταθερή παροχή.
Για να ανακεφαλαιώσουμε για όσους ίσως αγνοούν τι ζήσαμε αυτό το καλοκαίρι, κατά την περίοδο του Ιουλίου, είχαμε πολλές και μακροχρόνιες διακοπές νερού 8-12 ωρών (19, 20, 21 και 24 Ιουλίου), με αποκορύφωμα την πλήρη διακοπή του νερού για πάνω από 30 ώρες στις 25-26 Ιουλίου. Σε αυτό το πιο παρατεταμένο περιστατικό, πληροφορηθήκαμε μέσω δημοσιευμένης συνέντευξης σε ΜΜΕ της Κεφαλονιάς ότι η διακοπή νερού αποδόθηκε σε επέμβαση στο σύστημα από κλέφτες και άλλους, οι οποίοι, υποτίθεται, έκλεισαν εντελώς το νερό στην περιοχή μας για πολιτικούς λόγους.
Από εκεί και πέρα, όποια και αν ήταν τα αίτια των διακοπών νερού, όταν αποκαταστάθηκε η παροχή το βράδυ της 26ης Ιουλίου και μέχρι την περασμένη Παρασκευή, το νερό ήταν συνεχές και με καλή πίεση, αλλά τώρα, πάλι, ΤΡΕΙΣ φορές τις τελευταίες τέσσερις ημέρες το νερό έχει σταματήσει εντελώς για 8+ ώρες.
Μετά από μεγάλη προσπάθεια να μάθω την αλήθεια, δύο υψηλά ιστάμενες και αξιόπιστες τοπικές πηγές με ενημέρωσαν την Κυριακή ότι η γεώτρηση που τροφοδοτούσε την περιοχή μας με νερό έχει στερέψει (άγνωστο αν έσπασε προσωρινά ή μόνιμα) και ότι η ΔΕΥΑΚ είναι ενήμερη για την κατάσταση. Η ΔΕΥΑΚ έχει αναγκαστεί να καταφεύγει σε συνεχή πλήρωση της δεξαμενής μας με βυτιοφόρο για την υδροδότηση της περιοχής, η οποία, όπως πληροφορήθηκα, θα συνεχιστεί μόνο μέχρι το τέλος του μήνα. Αυτό δημιουργεί το ερώτημα τι θα κάνει η ΔΕΥΑΚ για το υπόλοιπο της σεζόν, δεδομένου ότι θα υπάρχουν πολλοί τουρίστες που θα παραμείνουν εδώ μέχρι το τέλος Οκτωβρίου και υπάρχουν και μόνιμοι κάτοικοι που θα χρειαστούν νερό και μετά το τέλος Σεπτεμβρίου. Υποθέτουν ότι όταν έρθουν οι βροχές η γεώτρηση θα ξαναγεμίσει και δεν θα υπάρξει περαιτέρω πρόβλημα;
Τούτου λεχθέντος, σε σχέση με τις πιο πρόσφατες διακοπές νερού που παρατηρούνται από το Σαββατοκύριακο, όταν επικοινώνησα τηλεφωνικά με τη ΔΕΥΑΚ την Παρασκευή, ενημερώθηκα αρχικά από έναν προσωρινό υπάλληλο με πολύ καλά αγγλικά ότι “έχουμε εντολή να πούμε στους κατοίκους της Παλιάς Σκάλας ότι το πρόβλημα με το νερό σας είναι αποτέλεσμα του ότι έχουν συνδεθεί πάρα πολλές ιδιοκτησίες και χρησιμοποιούν πάρα πολύ νερό στη γραμμή….” Όταν είπα σε αυτόν τον υπάλληλο ότι το νερό μας ήταν απολύτως εντάξει για αρκετές εβδομάδες, αλλά τώρα ήταν τελείως κλειστό, δεν ήταν πρόβλημα χαμηλής πίεσης, μου είπαν ότι θα πρέπει να ξανακαλέσω σε 20 λεπτά. Όταν ξαναπήρα τηλέφωνο, ένας άλλος συνάδελφος της ΔΕΥΑΚ με ενημέρωσε ότι ένα βυτιοφόρο στέλνεται για να γεμίσει τη δεξαμενή και το νερό μας θα ξαναρχίσει να λειτουργεί το απόγευμα. Αυτό που δεν γνωρίζαμε εκείνη τη στιγμή ήταν ότι αυτό το γέμισμα του βυτιοφόρου ήταν σε εξέλιξη από τα τέλη Ιουλίου. Μόνο τώρα μαθαίνουμε ότι αυτό θα είναι ένα διαρκές ζήτημα.
Εξετάζοντας τον προγραμματισμό του γεμίσματος της δεξαμενής, δεδομένου ότι το γέμισμα της δεξαμενής νερού από την Παρασκευή ΑΠΟΚΤΗΣΕ στις 9:00 π.μ. της Κυριακής και η ΔΕΥΑΚ γνωρίζει ότι δεν μπορεί να μην υπάρξει συνέχιση της κανονικής εξυπηρέτησης επειδή η γεώτρηση δεν παρέχει καθόλου νερό, η λογική θα έλεγε ότι η ΔΕΥΑΚ θα έπρεπε να οργανώσει την επαρκή επαναπλήρωση της δεξαμενής αποθήκευσης με αρκετά φορτία της δεξαμενής και να συνεχίσει να την κρατά γεμάτη ΠΡΙΝ αδειάσει για να εξασφαλίσει την παροχή συνεχούς εξυπηρέτησης μιας ολόκληρης κοινότητας- ωστόσο, αυτό δεν είναι το σχέδιο. Μου έχει πει ο τεχνικός της ΔΕΥΑΚ στην περιοχή ότι θα πρέπει να αναμένουμε ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΔΙΑΚΟΠΗ της υπηρεσίας μας για έως και 2-3 ώρες, ενώ το βυτιοφόρο γεμίζει τη δεξαμενή. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΉ ΔΙΑΚΟΠΉ.
Έτσι, σήμερα (11/9), ΞΑΝΑ, βιώσαμε την καθημερινή διακοπή και είμαστε όλοι χωρίς νερό σε όλες τις περιοχές – 13+ βίλες, όλες γεμάτες με εύπορους τουρίστες που πληρώνουν – και, από τη στιγμή που γράφεται αυτό το κείμενο, η τρέχουσα διακοπή νερού δεν ήταν 2-3 ώρες, όπως μας είπαν ότι θα ήταν η περίπτωση, αλλά για πάνω από 8 ώρες μέχρι στιγμής.. Υπάρχει ίσως μια σταγόνα που βγαίνει από τις βρύσες, αλλά δεν υπάρχει αρκετό νερό για να πλύνετε πραγματικά τα χέρια, να τραβήξετε το καζανάκι της τουαλέτας, πόσο μάλλον να κάνετε ντους. Είναι αυτό που πρέπει να περιμένουμε ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ μέχρι η γεώτρηση να γεμίσει μόνη της όταν έρθουν οι βροχές, αν στην πραγματικότητα η πηγή της γεώτρησης δεν έχει σταματήσει εντελώς;
Θα ήθελα να υπογραμμίσω τον επείγοντα χαρακτήρα αυτής της κατάστασης στο βαθμό που υπήρξε πυρκαγιά μόλις 1,5 K από τα σπίτια μας κατά τη διάρκεια της νύχτας στην περιοχή Σκάλα του ξενοδοχείου San Giorgio . Το γεγονός ότι δεν υπήρχε νερό για την τροφοδοσία της πλαγιάς, ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ, είναι εντελώς ανεπαρκές και αποτελεί αδιαμφισβήτητο κίνδυνο για τη ζωή και την περιουσία. Είναι υποτιμητικό να πούμε ότι αισθανόμαστε ανασφαλείς και ευάλωτοι χωρίς νερό, ιδιαίτερα όπως χθες το βράδυ, όταν φυσούσε πολύ και βλέπαμε τις φλόγες να κορυφώνονται πάνω από το λόφο σε απόσταση μικρότερη των 2 χιλιομέτρων.
Δεν μπορούμε να το αποφύγουμε. Αυτό είναι ένα θέμα που θα παραμείνει χρόνιο μέχρι να βρεθεί μια μόνιμη λύση, αλλά στο μεταξύ πρέπει να πεισθεί η ΔΕΥΑΚ να είναι πιο οργανωμένη με προγραμματισμένη ρουτίνα και πιο τακτικές παραδόσεις νερού για την τροφοδοσία των κατοίκων της Παλιάς Σκάλας, εκπληρώνοντας έτσι την υποχρέωσή της να τροφοδοτεί τα άτομα που είναι πελάτες που πληρώνουν και είναι συνδεδεμένοι με την εταιρεία ύδρευσης και βασίζονται σε αυτήν για αυτό το βασικό αγαθό.
Τούτου λεχθέντος, κατανοώ ότι η ΔΕΥΑΚ προσπαθεί να μειώσει το κόστος της δεξαμενισμού του νερού, τώρα που δεν το παίρνει από γεώτρηση, αλλά η σποραδική παροχή νερού είναι μια μη ικανοποιητική λύση και μια παράλειψη της ευθύνης της ΔΕΥΑΚ. Θα πρέπει να θυμόμαστε ότι πληρώνουμε για το νερό που λαμβάνουμε. Μέχρι να βρεθεί μια μόνιμη λύση, είναι υποχρέωση της ΔΕΥΑΚ να στέλνει περισσότερο νερό, αν αυτό που στέλνεται δεν είναι σαφώς αρκετό.
Σε μια σημαντική παράλληλη σημείωση, δεν υπάρχει μόνο κίνδυνος για τη ζωή σε αυτή την κατάσταση, αλλά και κίνδυνος για τη φήμη του νησιού ως τουριστικού προορισμού και έτσι, με αυτές τις δύο εκτιμήσεις η ΔΕΥΑΚ πρέπει να κάνει περισσότερα για την αντιμετώπιση του προβλήματος και με άμεση ισχύ.
Υποφέρουμε εδώ χωρίς νερό και οι δικαιολογίες δεν είναι πανάκεια για όσα περάσαμε αυτό το καλοκαίρι και, όπως φαίνεται, θα συνεχίσουμε να υποφέρουμε καθημερινά μέχρι όποτε.
Σας ικετεύω να επιληφθείτε επειγόντως του θέματος.