Αυτό προκύπτει από το τελευταίο Βαρόμετρο Ταξιδιών Μεγάλης Απόστασης (LHTB), που δημοσιεύθηκε σήμερα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC) και την Eurail BV και σκιαγραφεί τη διάθεση των ταξιδιωτών για το έτος 2023 από τις βασικές υπερπόντιες αγορές της Αυστραλίας, της Βραζιλίας, του Καναδά, της Κίνας, της Ιαπωνία και των ΗΠΑ.
Η θέση της Ελλάδας στην τουριστική αγορά της Αυστραλίας
Η Ελλάδα τοποθετείται στην πέμπτη θέση των προορισμών που επιλέγουν για τις διακοπές τους το 2023 οι Αυστραλοί ταξιδιώτες, συγκεντρώνοντας ποσοστό 21%.
Κορυφαία προτίμηση των Αυστραλών αποτελεί η Γαλλία, με ποσοστό 38%, με επόμενη τη Γερμανία, με ποσοστό 28% και την Ιταλία να ακολουθεί με ανάλογο ποσοστό (28%), ενώ στην τέταρτη θέση βρίσκεται το Ην. Βασίλειο, με ποσοστό 26%.
Για τους πρώτους μήνες του έτους, οι Αυστραλοί έλκονται από τρεις κύριους τύπους ευρωπαϊκών εμπειριών: πολιτισμός και ιστορία, εμπειρίες ζωής στην πόλη και οτιδήποτε που συνδέονται με τη γαστρονομία. Σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες (43%) σχεδιάζουν να ταξιδέψουν με τον/την σύζυγό τους και θα αναζητήσουν προορισμούς που προσφέρουν ελκυστικές προσφορές, άρτια ανεπτυγμένες υποδομές και φιλοξενούν διάσημα αξιοθέατα.
Οι Αυστραλοί ταξιδεύουν στην πλειοψηφία τους τον Απρίλιο.
Η θέση της Ελλάδας στην τουριστική αγορά της Βραζιλίας
Στην έβδομη θέση των προτιμήσεων των Βραζιλιάνων βρίσκεται η Ελλάδα αντιπροσωπεύοντας ποσοστό 13%, με την πρώτη θέση να καταλαμβάνει η Πορτογαλία, με ποσοστό 42%, τη δεύτερη η Γαλλία, με ποσοστό 41% και την τρίτη η Ιταλία με ποσοστό 32%.
Σχεδόν το 60% των ερωτηθέντων Βραζιλιάνων σκοπεύει να ταξιδέψει σε μακρινές αποστάσεις τους πρώτους μήνες του 2023, με το 51% να έχει στο μυαλό του έναν ευρωπαϊκό προορισμό.
Περισσότεροι από τους μισούς (52%) των ερωτηθέντων που σκοπεύουν να επισκεφθούν την Ευρώπη έχουν ήδη κλείσει τα αεροπορικά του εισιτήρια, με τον Απρίλιο να εμφανίζεται ως ο προτιμώμενος μήνας.
Οι Βραζιλιάνοι παραμένουν πιστοί στα ενδιαφέροντά τους, με την κύρια έλξη που ασκούν τα ταξίδια στην Ευρώπη να είναι η ευκαιρία να γνωρίσουν τις γαστρονομικές απολαύσεις της περιοχής και να κατανοήσουν βαθύτερα τον πολιτισμό και την ιστορία.
Η θέση της Ελλάδας στην τουριστική αγορά του Καναδά
Ψηλά στο Top 10 των χωρών που επιλέγουν οι Καναδοί να ταξιδέψουν εφέτος βρίσκεται η Ελλάδα, η οποία, μαζί με την Ισπανία, συναντάται στην τέταρτη θέση, συγκεντρώνοντας ποσοστό 14%.
Στην πρώτη θέση των προορισμών βρίσκεται η Γαλλία, με ποσοστό 42%, στη δεύτερη η Ιταλία, με ποσοστό 26% και στην τρίτη το Ην. Βασίλειο, με ποσοστό 20%.
Οι Καναδοί επιθυμούν να γνωρίσουν την πλούσια ιστορία και τον πολιτισμό (41%) και την έντονη ζωή των ευρωπαϊκών πόλεων (33%). Η ευκαιρία να δοκιμάσουν διαφορετικά είδη κουζίνας και κρασιού θεωρείται επίσης πολύ ελκυστική, ιδίως μεταξύ των επαναλαμβανόμενων επισκεπτών (37% έναντι 8% για τους επισκέπτες που έρχονται για πρώτη φορά). Επιπλέον, πολλοί Καναδοί, ανεξαρτήτως ηλικίας,
έλκονται επίσης από τα όμορφα φυσικά τοπία της Ευρώπης.
Ο αριθμός των Καναδών που επιθυμούν να επισκεφθούν την Ευρώπη τους πρώτους μήνες του έτους έχει αυξηθεί από 15% το 2022 σε 29% το 2023.
Η θέση της Ελλάδας στην τουριστική αγορά της Κίνας
Αρκετά χαμηλά στις προτιμήσεις των Κινέζων βρίσκεται η Ελλάδα, συγκεντρώνοντας ποσοστό 11%, ενώ ανάλογο ποσοστό συγκεντρώνει και η Τουρκία.
Στις πρώτες προτιμήσεις των Κινέζων ταξιδιωτών εφέτος βρίσκεται η Γαλλία, με ποσοστό 48%, με επόμενη τη Γερμανία, με ποσοστό 29% και τρίτη την Ιταλία, με ποσοστό 25%, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Δανία, με ποσοστό 19% και η Φινλανδία με την Αυστρία, με ποσοστό 16% έκαστη, στην τέταρτη και πέμπτη θέση, αντίστοιχα.