Στην σχετική της ανακοίνωση, η ΕΛΜΕΖ τονίζει ότι δια της θέσπισης ενδοσχολικού συντονιστή «το ΥΠΑΙΘ θεσμοθετεί τις ήδη υπάρχουσες σχέσεις υποστήριξης και αλληλοβοήθειας με στόχο να τις ελέγξει και να τις μετατρέψει σε μοχλό ιεραρχικής διαστρωμάτωσης και πίεσης, με στόχο την πλήρη διάλυση των συλλόγων διδασκόντων, ότι το μέτρο του μέντορα θα συνδεθεί με τη «διοικητική αξιολόγηση» του νεοδιορισμένου συναδέλφου, όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, και τη διαδικασία μονιμοποίησής του στη διετία, όπως προβλέπει ο νόμος, ότι οι ρυθμίσεις των ανωτέρω υπουργικών αποφάσεων είναι αντιδραστικές / αντιπαιδαγωγικές, ότι αποτέλεσμα έχουν τη δημιουργία εκπαιδευτικών πολλών ταχυτήτων»