Η αλήθεια εξακολουθεί να είναι ο μεγάλος παθών ακόμη και σε περιπτώσεις που δεν αφορούν την κοινωνία παρά ένα μικρό κύκλο ανθρώπων.
Η περίπτωση του ξενοδοχειακού ομίλου της οικογένειας Κολπονδίνου, γνωστή στο νησί ως “Tsilivi Beach Hotels” μας δίνει την αφορμή, στο σωστό χρόνο, να σχολιάσουμε για άλλη μια φορά την “ανθρωποφαγία” που πηγάζει από συμφέροντα ολίγων. Και όταν λέμε ολίγων, εννοούμε πιθανές προσωπικές διενέξεις ή φθόνους, που ουδεμία αξία έχουν να απασχολούν το ευρύ κοινό…
Σε όλο αυτό που συνέβη, ο μεγάλος χαμένος δεν είναι η ιδιοκτήτρια, ούτε σαφώς και οι πιστωτές της, αλλά η αξιοπιστία των Μέσων Ενημέρωσης.
Δεν υπάρχει επιχειρηματίας, σε παγκόσμιο επίπεδο, που να μην έχει αντιμετωπίσει “κρίσεις”, εσωτερικές ή εξωτερικές.
Στις μέρες μας, ακόμη και η επιχειρηματική διαχείριση κρίσεων, αποτελεί επιστημονική υπηρεσία και πλέον απασχολεί παγκοσμίως εκατοντάδες χιλιάδες ειδικούς.
Δεν υπάρχει επιχειρηματίας που να μην διασπείρει το ρίσκο του και να μην παλινδρομεί ανάμεσα στις συνθήκες της αγοράς.
Στη Ζάκυνθο, τα τελευταία 40 χρόνια, οι τουριστικοί επιχειρηματίες είναι κατά 95% οικογένειες ντόπιων. Οικογενειακές επιχειρήσεις.
Η οικογένεια Κολπονδίνου, αποτελεί μια από τις παλιότερες και εντιμότερες στο χώρο.
Με εκατοντάδες εργαζόμενους, με οικοδομική δραστηριότητα και με εκατοντάδες προμηθευτές προϊόντων και υπηρεσιών.
Οι συγκυρίες της δεκαετίας 2012 – 2022, δεν ήταν λίγες, από την οικονομική ύφεση και τα μνημόνια, από την αλλαγή πλεύσης 180 μοιρών στις τράπεζες, από την πανδημία και σήμερα από την ενέργεια.
Παγκοσμίως και πανελλαδικά, τα προβλήματα οδήγησαν πολλές εταιρίες σε λουκέτα.
Στη μικρή Ζάκυνθο, η οικονομία κράτησε και τα προβλήματα υπήρξαν αλλά αντιμετωπίσθηκαν, χωρίς κανένα ακραίο φαινόμενο ή συμβάν.
Μέσα στην δίνη, μπήκε το επιχειρηματικό ρίσκο όλων όσοι το περασμένο διάστημα βρισκόταν σε ανοικτούς αναπτυξιακούς ρυθμούς.
Η επιχειρηματική δράση της οικογένειας Κολπονδίνου, μπήκε σε μια δύσκολη δοκιμασία μεν, αντιμετωπίσιμη δε.
Δεν αποτελεί δημοσιογραφική ανάλυση, ούτε ρεπορτάζ, ο τρόπος με τον οποίον ένας ιδιώτης επιχειρηματίας αντιμετωπίζει τις κρίσεις του…
Εκείνο που έχει ενδιαφέρον, είναι το αποτέλεσμα και το αποτέλεσμα στην προκειμένη περίπτωση είναι θετικό για την δοκιμασία του συγκεκριμένου επιχειρηματία.
Στόχος της εταιρείας ήταν, κανένας προμηθευτής ή πιστωτής να μην μείνει στον αέρα. Διότι σε καμία περίπτωση και ποτέ, η εταιρία δεν είχε αφήσει χρέη σε εργαζόμενους της.
Η εταιρία κλήθηκε να αντιμετωπίσει ανοιχτές επιθετικές επενδύσεις και παράλληλα προμηθευτές, σε μια περίοδο που οι τράπεζες έκλεισαν τις πόρτες τους και τριγύρω η ύφεση κάλπαζε.
Μέσα από συγκεκριμένες συμφωνίες και κινήσεις, οι πιστωτές της εταιρίας, μπήκαν σε συνεννόηση και αμέσως μετά την πανδημία σε πρόγραμμα τακτοποίησης.
Οι νομικές διαδικασίες, ακόμη και στην περίπτωση οριστικής διευθέτησης, απαιτούσαν ακόμη και ορισμό ημερομηνίας πλειστηριασμού κάποιων ακινήτων (χωρίς να σημαίνει ότι θα πραγματοποιηθούν ποτέ).
Η δρομολόγηση, επιβάλει την δημοσίευση των κινήσεων σε ειδικό site που καταγράφονται οι πλειστηριασμοί.
Για να μην ξεχνιόμαστε, πριν από δέκα χρόνια καταργήθηκε η επιβολή δημοσίευσης πλειστηριασμών σε τοπικές εφημερίδες. Στην εφημερίδα μας στο παρελθόν, καθημερινά δημοσιευόταν από 2 έως και 10 πλειστηριασμοί… που αφορούσαν στη Ζάκυνθο!
Προφανώς λοιπόν, για προσωπικούς σκοπούς, “κάποιος” δρομολόγησε πανελλαδικό ενημερωτικό ιστότοπο στην ευρεία δημοσίευση της διαδικασίας και μάλιστα με λεπτομέρειες!
Το κλίμα που διαμορφώθηκε ήταν εξαιρετικά δύσκολο για τον επιχειρηματία και κυρίως σε μια στιγμή που όλα είχαν τελειώσει αισίως… με συμφωνίες και αποπληρωμές!
Δεν έφτανε μόνο αυτό, αλλά η βιαιότητα της μη διασταύρωσης πληροφοριών και ειδήσεων, οδήγησε και άλλους ιστότοπους να αναπαράξουν την “πληροφορία”. Copy – Paste!
Και η ιστορία δεν τελείωσε εδώ, αφού, στις 17.1 μία μέρα πριν από την πάλαι ποτέ ημερομηνία του πλειστηριασμού, ένας ακόμη περιφερειακός ιστότοπος, ήρθε να θυμίσει στους αναγνώστες ότι “αύριο 18.1” στη Ζάκυνθο ένα ξενοδοχείο βγαίνει στο σφυρί…
Εκει οι όποιες κόκκινες γραμμές ξεπεράστηκαν και μάλιστα με δημοσίευση ψευδών ειδήσεων!!!
Η νομική υποστήριξη της οικογένειας Κολπονδίνου παρενέβη με την ακόλουθη ανακοίνωση:
“Σήμερα, 17/1/2023 και ώρα 14.43’ αναρτήσατε στο ειδησεογραφικό site «THE BEST» δημοσίευμα με υπέρτιτλο «Στο σφυρί το τετράστερο Tsilivi Beach Hotel στη Ζάκυνθο», στο περιεχόμενο του οποίου αναφέρονται τα στοιχεία 3 ξενοδοχείων για τα οποία γνωστοποιείτε : «στο ηλεκτρονικό σφυρί τους επόμενους μήνες ξενοδοχειακές μονάδες και ένα παραθαλλάσιο συγκρότημα εξοχικών κατοικιών».
Σε ότι αφορά στο Tsilivi Beach Hotel, (που πρφανώς επιλέξατε ως υπέρτιτλο λόγω της εγγύτητας με την Πάτρα) δυστυχώς η ανάρτησή σας έγινε χωρίς την πρότερη διασταύρωση της ορθότητας όσων αναρτήσατε, δηλαδή κατά ευθεία παράβαση της βασικής υποχρέωσης της δημοσιογραφικής δεοντολογίας.
Εάν διασταυρώνατε έστω στοιχειωδώς τα όσα -προφανέστατα- αναπαραγάγατε με την μέθοδο του copy-paste (αφού γράψατε, μόλις σήμερα 17/1, ότι «Tsilivi Beach Hotel αναμένεται να βρεθεί αντιμέτωπο με το ηλεκτρονικό σφυρί στις 18 Ιανουαρίου, δηλαδή αύριο !! εφόσον δεν υπάρξει κάποια κίνηση για την αποτροπή της διαδικασίας»), θα διαπιστώνατε ότι ο εν λόγω πλειστηριασμός τέθηκε σε ηλεκτρονική αναστολή ήδη από την Πέμπτη 12/1, δηλαδή έξι ημέρες πριν, και επίσης θα διαπιστώνατε ότι ήδη ματαιώθηκε λόγω πλήρους εξοφλήσεως του επισπεύδοντος, στα πλαίσια συνολικής και απόλυτα επιτυχημένης αναδιάρθρωσης της ιδιοκτήτριας εταιρείας Blue Collection Resort που εκμεταλλεύεται το ξενοδοχείο, η οποία περιλαμβάνει πλήρη ρύθμιση με όλους τους πιστωτές, τις τράπεζες και τα δημόσιο. Αυτό ήταν η είδηση και όχι ο πλειστηριασμός που ποτέ δεν θα γινόταν όταν τον δημοσιεύσατε ως είδηση.
Επομένως η αλήθεια είναι τελείως άλλη από την εικόνα που παρουσιάσατε σήμερα. Δεν υπάρχει πλειστηριασμός και η επιχείρηση που κοινολογήσατε δεν είναι αντιμέτωπη με το σφυρί όπως λέτε.
Επειδή είμαι σίγουρος ότι αντιλαμβάνεσθε την ουσιώδη διαφορά μεταξύ αυτών που κοινολογήσατε όψιμα σήμερα και της αλήθειας, σας παρακαλώ, ταυτόχρονα με την αυτονόητη αφαίρεση της «είδησης» σε ό,τι αφορά στο Tsilivi Beach Hotel, να δημοσιεύσετε την παρούσα ή τουλάχιστον τα ουσιώδη σημεία της, προκειμένου να αποκατασταθεί η αλήθεια.
Το Tsilivi Beach Hotel, βασικός βραχίονας στην τουριστική δομή της Ζακύνθου και οι άνω των 150 εργαζόμενοι σε αυτό το αξίζουν.
Με εκτίμηση
Γιώργος Νιάρος
Πληρεξούσιος δικηγόρος της Blue Collection Resort ΑΕ».
Πράττοντας ορθόδοξα και έντιμα δημοσιογραφικά ο έγκριτος ενημερωτικός ιστότοπος, κατέβασε αμέσως την ανάρτηση και στη θέση της δημοσίευσε την ανωτέρω επιστολή.
Η υπόθεση της συγκεκριμένης κρίσης, αποτελεί παρελθόν για την οικογένεια και κυρίως για τον διευθύνοντα σύμβουλο και αξιόλογο συμπολίτη μας Θοδωρή Κολπονδίνο.
Είναι πασίγνωστα στην νησιωτική κοινωνία, το ήθος, ο χαρακτήρας και η ευγένεια του Θοδωρή.
Ένας αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας, που από παιδί έχει δώσει πολλά στο τουριστικό στερέωμα αλλά και στις κοινωνικές δράσεις. Ακούραστος, χαμηλών τόνων και με χαμόγελο ακόμη και στα δύσκολα.
Σημ. Οι τουριστικές ξενοδοχειακές μονάδες και επιχειρήσεις στο νησί, δεν έχουν ανάγκη τον Ζακυνθινό πελάτη και την αγοραστική ισχύ της τοπικής οικονομίας αφού απευθύνονται σε επισκέπτες. Αντίθετα, οι προμηθευτές και η τοπική αγορά “έχει ανάγκη” τους επιχειρηματίες του τουρισμού και οι τελευταίοι τους πρώτους. Καμία επιρροή της ευρείας κοινής γνώμης δεν αμαυρώνει, ούτε καταλύει, ούτε επηρεάζει ταμειακά την τουριστική εποχική λειτουργία μιας επιχείρησης με ξένους πελάτες.
Η λογική, έρχεται για να επιβεβαιώσει την διαπίστωση που ¨κάποιος χάρηκε ή σκόπιμα ήθελε την δήμευση ιδιωτικής περιουσίας”. Όπως και να σχεδιάστηκε, η ουσία είναι ότι όλα έπεσαν στο κενό, μόνη εκτεθειμένη η αξιοπιστία στα Μέσα Ενημέρωσης από κατευθυνόμενα μέσα και δημοσιογράφους…
Προσέχετε τι διαβάζεται από που το διαβάζετε, ποιος το έγραψε και μην τα αναπαράγετε ερήμην, φίλοι μας…
Ως ΜΜΕ, υπάρχουν πολλά πράγματα να κάνουμε και να συμβάλουμε σε ριζικές αλλαγές… ας τα ανακαλύψουμε!
Ιανουάριος 2023
Σπύρος Καμπιώτης