Και αυτό καταγράφηκε σε μελέτης της NielsenIQ Consumer Insights «Unwrapping Europeans´ Holiday Outlook, σύμφωνα με την οποία οι δύο στους τρεις Ελληνες καταναλωτές δηλώνουν «Ενθουσιώδεις» με τα Χριστούγεννα και δεν προτίθενται να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίον θα γιορτάσουν μετά από μια χρονιά κρίσης, ενώ οι έξι στους δέκα προγραμματίζουν είτε να διατηρήσουν τον προϋπολογισμό του προηγούμενου έτους είτε να ξοδέψουν περισσότερα για τις φετινές γιορτές, όπως προκύπτει από τη μελέτη της .
Συγκεκριμένα στην εν λόγω έρευνα (που δημοσίευση ο Οικονομικός ταχυδρόμος, ot.gr) έλαβαν μέρος περισσότεροι από 800 καταναλωτές στην Ελλάδα και με βάση τις απαντήσεις τους προκύπτει ότι από τη μια, οι αυξημένες τιμές των τροφίμων και της ενέργειας καθώς και τα πιθανά σημεία συμφόρησης στον εφοδιασμό έχουν αντίκτυπο στις προτιμήσεις των καταναλωτών, αλλά από την άλλη,η πλειοψηφία των νοικοκυριών στην Ελλάδα θα ήθελε να γιορτάσει τα Χριστούγεννα αμετάβλητα και με παραδοσιακό τρόπο.
Όπως επισημαίνει η μελέτη, οι Ελληνες απολαμβάνουν τη στιγμή με καλή παρέα: η πλειοψηφία των καταναλωτών στη χώρα μας είναι λάτρεις των Χριστουγέννων και ο ενθουσιασμός τους για τη εορταστική περίοδο βρίσκεται στη κορυφή της Ευρώπης μαζί με τους καταναλωτές στη Ρουμανία και Πορτογαλία.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το 66% των καταναλωτών στην Ελλάδα είναι λάτρεις των Χριστουγέννων για τους οποίους συναισθηματικές πτυχές όπως η απόλαυση των διακοπών με την οικογένειά τους και οι γιορτές με φίλους είναι πολύ σημαντικές.
Οι επιφυλακτικοί, προσεκτικοί αγοραστές αντιπροσωπεύουν το 35% των καταναλωτών. Αυτή η ομάδα επηρεάζεται έντονα από την αύξηση των τιμών του καυσίμου, πετρελαίου και της ενέργειας και είναι πιθανό να μειώσει τις δαπάνες. Επίσης η ομάδα αυτή παραμένει ανήσυχη με την πανδημία.
Η αναμενόμενη δαπάνη φέτος τα Χριστούγεννα είναι ίση ή μεγαλύτερη από πέρυσι. Το 45% των νοικοκυριών στην Ελλάδα δηλώνουν ότι ο προϋπολογισμός τους για τρόφιμα και ποτά στο σπίτι ή για κατανάλωση εκτός σπιτιού, τα δώρα και τα ταξίδια θα είναι ίσος σε σύγκριση με το 2021.
Το 40% θα ήθελε να ξοδέψει λιγότερα χρήματα σε αυτές τις κατηγορίες φέτος, ενώ σημειώνεται ότι το 15% των αγοραστών δηλώνουν ότι θα αυξήσουν τον προϋπολογισμό τους την ερχόμενη εορταστική περίοδο.
Μπορεί η Black Friday στο νησί μας να μην έφερε σε όλους τους επιχειρηματίες τα αναμενόμενα αποτελέσματα που περίμενε η τοπική αγορά, όμως τώρα ενόψει των γιορτών επικρατεί ένας προβληματισμός για τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να επέλθει μία σημαντική ενίσχυση, της αγοραστικής κίνησης, με το να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες στην αγορά, ώστε οι καταναλωτές να επιλέξουν στο μέτρο που μπορούν να στηρίξουν τις τοπικές επιχειρήσεις.
Από την πλευρά τους, οι επιχειρηματίες του νησιού σκέφτονται τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαν το επόμενο 20ημερο να «τραβήξουν» περισσότερους πελάτες. Στη λίστα των επιλογών τους είναι οι προσφορές, ο όμορφος χριστουγεννιάτικος στολισμός και οι δράσεις που θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν, καθώς και η δυναμική προβολή των επιχειρήσεών τους μέσω των διαφημίσεων.
Θεωρούν ότι κατά κάποιον τρόπο μέσα από μία οργανωμένη προσπάθεια, θα καταφέρουν να «ζεστάνουν» την αγορά και να μπει χρήμα στα ταμεία τους.
Η Γραμματέας του Επιμελητηρίου Ζακύνθου, Νίκη Μαλαφούρη αναφερόμενη στο θέμα αυτό είπε πως :
Η κ. Μαλαφούρη κάλεσε τον κόσμο να ψωνίσει στις γιορτές και να βοηθήσει την αγορά να «πάρει τα πάνω της» αν και τόνισε ότι πρέπει να υπάρξει κίνητρο για να γίνει κάτι τέτοιο. «Ενόψει των γιορτών να τρέξει ο κόσμος να ψωνίσει. Περιμένουμε να έχουν καλές προσφορές οι καταστηματάρχες και να υπάρξει κίνητρο και από τον Δήμο με δρώμενα και από τα μαγαζιά. Έρχονται γιορτές, πώς θα ενεργοποιηθεί ο καταναλωτής για να κατέβει στην αφορά, όταν υπάρχει συσκότιση;»
Από την πλευρά του, ο Οικονομικός Επόπτης του Επιμελητηρίου Ζακύνθου, Νίκος Τσίπηρας, απέδωσε τα όχι και τόσο ικανοποιητικά αποτελέσματα της Black Friday. Στο γεγονός είναι ότι πάρα πολλοί Ζακυνθινοί λείπουν από το νησί αυτή την περίοδο ενώ τόνισε ότι ο Νοέμβρης και ο Φεβρουάριος είναι οι χειρότεροι μήνες για τη Ζάκυνθο, ενώ για το κλίμα που θα επικρατήσει από εδώ και στο εξής στο νησί είπε πως
Τέλος, από την πλευρά του, το μέλος του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου, Κωνσταντίνος Καποδίστριας, αναφερόμενος στην Black Friday είπε ότι και φέτος