Άδωνις Γεωργιάδης | «Ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να κρυφτεί για όσα θα αποκαλυφθούν για τα πεπραγμένα της περιόδου 2015-2019»

Σε περίπτωση που η επίπτωση του πληθωρισμού στο μέσο οικογενειακό εισόδημα συνεχιστεί η κυβέρνηση θα λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα σημειώνει ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιαδης. Σε συνέντευξη του στο ethnos.gr τονίζει πως οι έλεγχοι στην αγορά είναι συνεχείς και σε κάθε περίπτωση «εφ’ όσον χρειαστούν περαιτέρω παρεμβάσεις θα γίνουν».

Στο «μέτωπο» της πολιτικής ο κ. Γεωργιάδης τονίζει πως «η τακτική λέω «όχι» σε όλα επειδή θέλω να κάνω αντιπολίτευση στην κυβέρνηση, είναι μια παλιά δοκιμασμένη συνταγή που νομίζω δεν οδηγεί πουθενά». Μάλιστα – αναφορικά με το αίτημα της αξιωματικής αντιπολίτευσης για εξεταστική επιτροπή για τη χρηματοδότηση σε μέσα ενημέρωσης και τις δημοσκοπήσεις – σημειώνει πως «αντί λοιπόν ο ΣΥΡΙΖΑ να μας κουνάει το δάκτυλο, καλύτερα να κρυφτεί για όσα αποκαλυφθούν για τα πεπραγμένα του την περίοδο 2015-2019».

Το σπιράλ αυξήσεων στις τιμές – που ξεκινά από την ενέργεια – απειλεί τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς. Η κυβέρνηση εξετάζει πρόσθετα μέτρα σε περίπτωση που συνεχιστεί το κύμα ανατιμήσεων ;

Με τις γενναίες αποφάσεις που έχει λάβει η Κυβέρνηση θα απορροφηθούν σε πολύ μεγάλο βαθμό οι αυξήσεις στην ενέργεια όσον αφορά στο μέσο νοικοκυριό.
Όσον αφορά στην επίπτωση των αυξήσεων στις διεθνείς τιμές της ενέργειας, των πρώτων υλών και των ναύλων στον πληθωρισμό, είναι προφανές ότι έχουμε εισέλθει σε έναν πληθωριστικό κύκλο παγκοσμίως από τον οποίο καμία χώρα δεν μπορεί να εξαιρεθεί.

Αυτό που ως αρμόδιο Υπουργείο μπορούμε να κάνουμε – και κάνουμε στον μέγιστο βαθμό – είναι να διασφαλίσουμε ότι η αγορά λειτουργεί εύρυθμα και ο πληθωρισμός στην Ελλάδα δεν είναι μεγαλύτερος απ’ αυτόν που δικαιολογείται από τις διεθνείς αυξήσεις των τιμών. Αυτό έχει επιτευχθεί μέχρι τώρα και απόδειξη είναι ότι παραμένουμε σταθερά στις τρεις χώρες με τον χαμηλότερο πληθωρισμό στην Eυρωζώνη.

Όσον αφορά στην επίπτωση του πληθωρισμού στο μέσο οικογενειακό εισόδημα, προς το παρόν – τονίζω, προς το παρόν – δεν έχει ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019. Εάν, βεβαίως, το φαινόμενο συνεχιστεί, ασφαλώς η κυβέρνηση είναι εδώ για να λάβει τα αναγκαία μέτρα.

Σε αυτή τη χρονική συγκυρία τι δείχνουν οι έλεγχοι που γίνονται στην αγορά. Έχουν εμφανιστεί φαινόμενα αισχροκέρδειας και πως σκοπεύει να κινηθεί το υπουργείο;

Κάνουμε χιλιάδες ελέγχους κάθε εβδομάδα κι η αλήθεια είναι ότι γενικευμένα φαινόμενα αισχροκέρδειας δεν έχουν παρατηρηθεί. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι έως το τέλος του 2021 ισχύει η διάταξη που έχουμε ψηφίσει και με την οποία απαγορεύεται στις επιχειρήσεις να πωλούν με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους από όσο πουλούσαν τον Φεβρουάριο του 2020, πριν από την πανδημία. Όταν δηλαδή συγκρίνουμε τιμολόγια αγοράς και πώλησης, πρέπει το ποσοστό κέρδους να είναι ίδιο ή μικρότερο με τον Φεβρουάριο του 2020. Αν είναι μεγαλύτερο, επιβάλουμε πρόστιμο.

Η συγκεκριμένη διάταξη θα παραταθεί εφ’ όσον κριθεί αναγκαίο μέχρις ότου υπάρξει ομαλότητα στη διεθνή οικονομία και ομαλοποίηση στην εφοδιαστική αλυσίδα. Οι έλεγχοι στην αγορά είναι συνεχείς και σε κάθε περίπτωση θέλω να επαναβεβαιώσω ότι εφ’ όσον χρειαστούν περαιτέρω παρεμβάσεις θα γίνουν.

Ένα από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, σχετίζεται με την πρόσβαση σε πηγές ρευστότητας. Πρόσφατα αναφερθήκατε στο θέμα των συγχωνεύσεων, πυροδοτώντας μια ευρύτερη συζήτηση για την επόμενη ημέρα. Τελικά, σημαντικός αριθμός μικρομεσαίων θα βρεθεί μπροστά στο δίλημμα συνενώσεις ή κίνδυνος λουκέτου;
Το πρόβλημα είναι γνωστό εδώ και χρόνια. Αντί ως Κυβέρνηση να κλωτσάμε το τενεκεδάκι κάτω στο δρόμο – για να χρησιμοποιήσω μια αγαπημένη φράση του Ευκλείδη Τσακαλώτου με βάση τη συνήθη πρακτική του ΣΥΡΙΖΑ κατά τα 4,5 χρόνια της κυβερνητικής θητείας του -, τι κάνουμε;

Σχεδιάσαμε και παρέχουμε το ισχυρότερο που έγινε ποτέ πλέγμα κινήτρων στις μικρομεσαίες και τις πολύ μικρές επιχειρήσεις ώστε είτε να συνεργαστούν είτε να συγχωνευτούν και κατ’ αυτόν τον τρόπο να δυναμώσουν και να γίνουν πιο ανταγωνιστικές αυξάνοντας το αναπτυξιακό αποτύπωμά τους στην οικονομία και τις θέσεις απασχόλησης. Προς την κατεύθυνση αυτή, προβλέπουμε από τη μία μειωμένο φόρο εισοδήματος κατά 30% και από την άλλη δάνεια με χαμηλό, σχεδόν μηδενικό, επιτόκιο μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.

Σ’ αυτά θα πρέπει να συναθροισθούν οι μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών για το σύνολο των επιχειρήσεων, οι δράσεις ενίσχυσης των επιχειρήσεων από το πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα» του νέου ΕΣΠΑ, το οποίο για πρώτη φορά στα χρονικά θα «τρέξει» 24-30 μήνες νωρίτερα απ’ ότι συνήθως, τα νέα χρηματοδοτικά προγράμματα της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας για την παροχή ρευστότητας στις επιχειρήσεις σε όλους σχεδόν τους κλάδους της οικονομίας, όπως έγινε ήδη με το Ταμείο Εγγυοδοσίας ΕΑΤ-ΤΜΕΔΕ για τους μηχανικούς, μελετητές και κατασκευαστές.

Ακριβώς, λοιπόν, επειδή αναγνωρίζουμε τη μεγάλη συμβολή των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στη συνολική απασχόληση και τη σημασία τους για την εθνική οικονομία: τις στηρίξαμε με αποφασιστικότητα και αποτελεσματικότητα κατά την περίοδο της πανδημικής κρίσης, τις στηρίζουμε και τώρα, κατά τη μετάβαση στη μετά-Covid εποχή, με τη διατήρηση στοχευμένων μέτρων στήριξης και τη σταδιακή, προσεκτική απόσυρσή τους και θέλουμε έμπρακτα να τις στηρίξουμε ώστε να πρωταγωνιστήσουν και στη νέα εποχή που ξεκινά για την ελληνική οικονομία.

Θέλω να πιστεύω ότι οι Έλληνες επιχειρηματίες συνειδητοποιούν την ιστορική ευκαιρία και θα την αδράξουν γράφοντας ένα νέο κεφάλαιο επιτυχιών στη μακρά, γεμάτη λαμπρές σελίδες, ιστορία της ελληνικής επιχειρηματικότητας.

Με μια σειρά αποφάσεων οι εμβολιασμένοι επιστρέφουν στην κανονικότητα. Ωστόσο μήπως είναι πρώιμες αυτές οι κινήσεις; Εξετάζονται πρόσθετα «κίνητρα» εμβολιασμού;

Νομίζω ότι οι εμβολιασμένοι δικαιούνται την επιστροφή τους στην κανονικότητα και θα σας εξηγήσω το γιατί. Φέτος δεν είναι όπως πέρυσι και ευτυχώς έχουμε πλέον πολλούς εμβολιασμένους. Όπερ σημαίνει ότι οι συμπολίτες μας που είναι εμβολιασμένοι έχουν έναν υψηλό βαθμό προστασίας απέναντι στον Covid-19 και δεν κινδυνεύουν να νοσήσουν βαριά. Επιπλέον, πολλά από τα μέτρα που είχαν ληφθεί το προηγούμενο διάστημα, όπως π.χ. οι μεταμεσονύχτιοι περιορισμοί, διαπιστώσαμε ότι τελικά δε βοήθησαν στη βελτίωση της επιδημιολογικής εικόνας. Τα βήματα λοιπόν που κάναμε δεν ήταν καθόλου πρώιμα – όπως αναφέρατε – αλλά μελετημένα και επιβεβλημένα για να κερδίσουμε ξανά τη ζωή μας πίσω.

Παράλληλα, όμως, με τα βήματα που κάνουμε, δεν κουραζόμαστε να λέμε συνεχώς ότι η πανδημία δεν έχει τελειώσει. Σε κάθε τόνο και εμείς και οι ειδικοί προειδοποιούμε για τους κινδύνους που ελλοχεύουν αν υπάρξει εφησυχασμός και μη εφαρμογή των μέτρων ατομικής υγιεινής. Δυστυχώς, δεν ήρθε η ώρα ακόμα να πετάξουμε τη μάσκα και να κυκλοφορούμε αμέριμνα σε εξωτερικούς χώρους με συνωστισμό ή σε κλειστούς δημόσιους χώρους λες και δε συμβαίνει τίποτα.

Στο ερώτημά σας τώρα αν θα υπάρξουν επιπλέον «κίνητρα» εμβολιασμού, ένα έχω να σας πω: δεν υπάρχει μεγαλύτερο κίνητρο από το ίδιο το εμβόλιο για την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Αδυνατώ να καταλάβω γιατί κάποιος προτιμά να ζει με το φόβο της εντατικής ή του θανάτου αντί να αξιοποιήσει ένα δώρο της επιστήμης.

Το τελευταίο διάστημα επικρατεί σκληρό ροκ ανάμεσα σε κυβέρνηση και ΣΥΡΙΖΑ για μια σειρά θεμάτων (από την ελληνογαλλική συμφωνία μέχρι την οικονομία και τη διενέργεια εξεταστικών για χρηματοδότηση σε μέσα ενημέρωσης και δημοσκοπήσεις). Μήπως αυτό είναι «σημάδι» πως έρχονται πιο κοντά οι κάλπες;
Νομίζω είναι σαφές για ποιο λόγο η Αξιωματική Αντιπολίτευση επιλέγει να πολιτεύεται μ’ αυτόν τον τρόπο. Η αδυναμία τους να αντιπαρατεθούν ή να δώσουν απαντήσεις σε καίρια ζητήματα που απασχολούν τους πολίτες, τους οδηγεί σε λανθασμένες και σπασμωδικές κινήσεις. Η τακτική λέω «όχι» σε όλα επειδή θέλω να κάνω αντιπολίτευση στην κυβέρνηση, είναι μια παλιά δοκιμασμένη συνταγή που νομίζω δεν οδηγεί πουθενά.

Μας κατηγορούν ότι η Νέα Δημοκρατία προηγείται του ΣΥΡΙΖΑ στις δημοσκοπήσεις γιατί δήθεν έχουμε μοιράσει κρατικό χρήμα σε κανάλια και εταιρίες δημοσκοπήσεων, παραπλανώντας την κοινή γνώμη. Συγνώμη, αλλά τόσο πολύ υποτιμούν τον κόσμο; Ο κόσμος νομίζετε δεν βλέπει τις αλλαγές που έχουν γίνει την τελευταία διετία; Τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους; Τις αφίξεις παγκόσμιων κολοσσών με χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας; Τις αμυντικές συμφωνίες με Γαλλία και ΗΠΑ που ενισχύουν τη γεωπολιτική θέση της χώρας; Τα επιδόματα και την κοινωνική στήριξη εν μέσω πανδημίας που κράτησαν τη χώρα όρθια; Το «τουριστικό θαύμα της Ελλάδας» όπως το αποκαλεί ο ξένος τύπος; Όλα αυτά είναι fake; Η μήπως όλα αυτά και άλλα πολλά είναι τα αποτελέσματα της πολιτικής της Κυβέρνησης Μητσοτάκη, που μας δίνουν αυτή τη διαφορά στις δημοσκοπήσεις;

Νομίζουν ότι κοροϊδεύουν τον κόσμο, αλλά τελικά κοροϊδεύουν τους εαυτούς τους. Γιατί αν ανατρέξουμε στο πρόσφατο παρελθόν, όλοι γνωρίζουμε ποιος προσπάθησε να χειραγωγήσει τα ΜΜΕ για να στήσει κανάλια. Όλοι θυμόμαστε τις ανύπαρκτες εταιρείες δημοσκοπήσεων που σχετίζονταν με το πολύ στενό περιβάλλον του κ. Τσίπρα. Όλοι ξέρουμε για τα 3 εκατομμύρια που δόθηκαν για τη στήριξη συγκεκριμένης εκδοτικής προσπάθειας. Αντί λοιπόν ο ΣΥΡΙΖΑ να μας κουνάει το δάκτυλο, καλύτερα να κρυφτεί για όσα αποκαλυφθούν για τα πεπραγμένα του την περίοδο 2015-2019.

Κόντρα στο ζοφερό κλίμα που προσπαθεί να δημιουργήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, εμείς συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για να αλλάξουμε ριζικά τη χώρα. Υπάρχει πολύς χρόνος μέχρι το τέλος της τετραετίας για να προχωρήσουμε και να ολοκληρώσουμε το έργο μας.

πηγή: ethnos.gr