Το άνοιγμα των σχολείων ένα μεγάλο στοίχημα | Γράφει ο Διονύσης Ιθακήσιος

protothema.gr

Ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά με πολλά ερωτηματικά και το φόβο ότι μπορεί τα κρούσματα να εκτοξευτούν. Έχει συμβεί και σε άλλες χώρες αυτό με το άνοιγμα των σχολείων, γιατί να μη συμβεί και σε μας; Βέβαια υπάρχουν διάφοροι παράγοντες, όπως ο καλός καιρός, που αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας, όμως χρειάζεται προσοχή και εγρήγορση. Η αισιοδοξία προκύπτει και από τους καλοκαιρινούς μήνες των διακοπών, όσοι προεξοφλούσαν πάρα πολλά κρούσματα, κοντά στις δέκα χιλιάδες ημερησίως, με την επιστροφή των εκδρομέων, διαψεύστηκαν. Έχουμε κρούσματα αρκετά, έχουμε και θανάτους και διασωληνωμένους, όχι όμως σε βαθμό που να μην αντέχει το σύστημα υγείας. Μακάρι και το άνοιγμα των σχολείων να μην μεγεθύνει το πρόβλημα. Όλα φυσικά έχουν να κάνουν με το ποσοστό των ανεμβολίαστων, όμως επ’ αυτού τα έχουμε πει χίλιες φορές και δεν έχει νόημα να το ξανασυζητάμε. Τώρα για τα σχολεία, θα είναι μία δύσκολη εξίσωση και διαχείριση όλο αυτό. Δεν είναι μόνο οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί. Για να φτάσουν στο σχολείο, να γυρίσουν στο σπίτι, να ασκήσουν τις εξωσχολικές τους δραστηριότητες οι μαθητές, κινητοποιείται ένας τεράστιος αριθμός ανθρώπων, γονείς, παππούδες, συγγενείς και κάθε προσφερόμενος. Επομένως, δημιουργείται μια τεράστια ανθρώπινη αλυσίδα, που μπορεί να λάβει τη μόλυνση από τον ιό και να την μεταδώσει. Θέλει προσοχή μεγάλη, τήρηση των κανόνων και πολύ συχνά τεστ. Αν πετύχουμε αυτό το κομμάτι, να μην επηρεάσει πολύ προς τα επάνω τους αριθμούς, θα είναι μεγάλη τύχη και τεράστια επιτυχία. Μπορεί το υπουργείο να λέει ότι δεν θα κλείνουν οι τάξεις και τα σχολεία με δύο και τρία κρούσματα, όμως αυτό είναι ευχολόγιο. Όταν ακουστεί ότι σε τμήμα υπάρχουν κρούσματα οι ίδιοι οι γονείς δεν θα στείλουν τα παιδιά τους σχολείο, ειδικά στο δημοτικό. Επομένως το θέμα είναι να μην προκύψουν προβλήματα και να μην γίνει η κατάσταση σε σχολεία μη διαχειρίσιμη. Ας το ευχηθούμε και ας ελπίσουμε όλα να πάνε καλά. Οι εκπαιδευτικοί φαίνεται ότι στο θέμα των εμβολιασμών έχουν ανταποκριθεί αρκετά καλά. Αυτό είναι ένα θετικό στοιχείο και ένα πλεονέκτημα. Στο χέρι και των γονέων είναι με προσοχή και σύνεση να βοηθήσουν ώστε όλα να κυλήσουν ομαλά. Άλλωστε αυτό που λαμβάνουν τα παιδιά από την δια ζώσης διδασκαλία δεν μπορεί με τίποτα να αντικατασταθεί από την τηλεκπαίδευση, αυτό ήταν απλά ένα πολύ καλό και αναγκαίο υποκατάστατο. Τώρα για κάποιες καινοτόμες ιδέες και αλλαγές στην πρωτοβάθμια κυρίως παιδεία: Είναι όλα καλά και άγια, όμως όλα μαζί και υπό δύσκολες συνθήκες δεν γίνονται. Πρώτο μέλημα λοιπόν να μην ξανακλείσουν τα σχολεία και μετά σιγά σιγά και οι καινοτομίες. Όταν «φορτώνουμε» τους ίδιους ανθρώπους με πολλά συγχρόνως και κάτω από αντίξοες και πρωτόγνωρες συνθήκες, είναι πιθανό να έχουμε αρνητικά αποτελέσματα.

Ακολουθήστε το imerazante.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από τη Ζάκυνθο