Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών | Βελτιωμένη η αεροπορική κίνηση τον Ιούνιο – Πολύ μειωμένη σε σχέση με το 2019

Σε χαμηλά επίπεδα παρέμεινε και τον Ιούνιο η ζήτηση για διεθνή, κυρίως, ταξίδια, εξαιτίας των περιορισμών στις μετακινήσεις, που συνεχίζουν να ισχύουν προκειμένου να ανακοπεί η εξάπλωση του 4ου “κύματος” της πανδημίας, παρουσιάζοντας, ωστόσο, μια σχετική βελτίωση, σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα. Στο πλαίσιο αυτό, οι αεροπορικές εταιρίες, τον Ιούνιο, κατέγραψαν μόλις το 20% των επιπέδων του 2019, σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιοποιημένα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA).

Ειδικότερα, η συνολική ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια τον Ιούνιο του 2021 (μετρημένη σε χιλιόμετρα επιβατών ή RPK) μειώθηκε κατά 60,1%, σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2019, καταγράφοντας μικρή βελτίωση, σε σχέση με τη μείωση του 62,9% που καταγράφηκε τον Μάιο του 2021 έναντι του Μαΐου 2019.


Η διεθνής, επιβατική ζήτηση τον Ιούνιο ήταν 80,9% κάτω από τον Ιούνιο του 2019, έναντι 85,4% που ήταν τον Μάιο του 2021 σε σύγκριση με δύο χρόνια πριν. Όλες οι περιοχές, με εξαίρεση την Ασία-Ειρηνικό, συνέβαλαν στην ελαφρώς υψηλότερη ζήτηση.

Η συνολική εγχώρια ζήτηση μειώθηκε κατά 22,4% σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την κρίση (Ιούνιος 2019), παρουσιάζοντας με τη σειρά της μια ελαφριά βελτίωση, σε σχέση με τη μείωση του 23,7% που καταγράφηκε τον Μάιο του 2021, σε σύγκριση με το 2019. Η απόδοση σε βασικές εγχώριες αγορές ήταν ανάμεικτη, με τη Ρωσία να αναφέρει ισχυρή επέκταση, ενώ η Κίνα επέστρεψε σε αρνητική ζώνη.

“Βλέπουμε την κίνηση να είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, ιδίως σε ορισμένες βασικές, εγχώριες αγορές. Αλλά η κατάσταση για τα διεθνή ταξίδια δεν είναι αυτή που θα έπρεπε. Ο Ιούνιος αποτελεί την αρχή της περιόδου αιχμής, όμως οι αεροπορικές εταιρίες κατέγραψαν μόλις το 20% των επιπέδων του 2019. Αυτό δεν είναι ανάκαμψη, είναι μια συνεχιζόμενη κρίση που προκαλείται από την αδράνεια των κυβερνήσεων”, δήλωσε ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της IATA.

Η εικόνα, ανά περιοχή των αεροπορικών εταιριών

Η διεθνής κίνηση των αεροπορικών εταιριών της Ασίας-Ειρηνικού, τον Ιούνιο, μειώθηκε κατά 94,6%, σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2019, αμετάβλητη από την πτώση του 94,5% τον Μάιο του 2021, έναντι του Μαΐου 2019. Η περιοχή κατέγραψε τις μεγαλύτερες μειώσεις για ενδέκατο συνεχόμενο μήνα, με τη χωρητικότητα να μειώνεται κατά 86,7% και τον συντελεστή φόρτωσης κατά 48,3 ποσοστιαίες μονάδες, στο 33,1%, το χαμηλότερο μεταξύ των περιφερειών.

Στην Ευρώπη, οι αερομεταφορείς “είδαν” τη διεθνή κίνηση του Ιουνίου να μειώνεται κατά 77,4%, έναντι του Ιουνίου 2019, παρουσιάζοντας σχετική βελτίωση από τη μείωση του 85,5% τον Μάιο, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019. Η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 67,3% και ο συντελεστής φόρτωσης μειώθηκε κατά 27,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 60,7%.

Οι αεροπορικές εταιρίες της Μέσης Ανατολής παρουσίασαν πτώση ζήτησης κατά 79,4% τον Ιούνιο, σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2019, καταγράφοντας μικρή βελτίωση από τη μείωση του 81,3% τον Μάιο, έναντι του ίδιου μήνα του 2019. Η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 65,3% και ο συντελεστής φορτίου συρρικνώθηκε κατά 31,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 45,3%.

Η ζήτηση των αερομεταφορέων της Βόρειας Αμερικής τον Ιούνιο μειώθηκε κατά 69,6%, σε σύγκριση με την περίοδο του 2019, σημειώνοντας βελτιωμένες επιδόσεις έναντι της πτώσης του 74,2%, που κατέγραψαν τον Μάιο, σε σχέση με πριν από δύο χρόνια. Η χωρητικότητα “βυθίστηκε” κατά 57,3% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 25,3 ποσοστιαίες μονάδες στο 62,6%.

Όσον αφορά τις αεροπορικές εταιρίες της Λατινικής Αμερικής, σημείωσαν πτώση 69,4% στην κίνηση του Ιουνίου, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019, αλλά μια σχετική βελτίωση, σε σχέση με τη μείωση κατά 75,3% τον Μάιο, σε σύγκριση με τον Μάιο του 2019. Η χωρητικότητα του Ιουνίου μειώθηκε κατά 64,6% και ο συντελεστής φόρτωσης μειώθηκε κατά 11,3 ποσοστιαίες μονάδες στο 72,7%, τον υψηλότερο συντελεστή φόρτωσης μεταξύ των περιοχών, για ένατο συνεχόμενο μήνα.

Η κίνηση των αφρικανικών αεροπορικών εταιριών μειώθηκε κατά 68,2% τον Ιούνιο, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πριν από δύο χρόνια, παρουσιάζοντας σχετική βελτίωση από τη μείωση του 71,5%, που σημειώθηκε τον Μάιο, σε σύγκριση με τον Μάιο του 2019. Η χωρητικότητα του Ιουνίου συρρικνώθηκε κατά 60,0%, έναντι του Ιουνίου 2019 και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 14,5 ποσοστιαίες μονάδες στο 56,5%.

Η εγχώρια αεροπορική κίνηση στην Κίνα επέστρεψε σε αρνητικό πρόσημο τον Ιούνιο, μειωμένη κατά 10,8%, σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2019, μετά από την αύξηση κατά 6,3% που παρουσίασε τον Μάιο, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019, οπότε νέοι περιορισμοί είχαν εισαχθεί, μετά από την έξαρση της πανδημίας, σε αρκετές κινεζικές πόλεις.

Αντίστοιχα, η εγχώρια αεροπορική κίνηση στις ΗΠΑ βελτιώθηκε καταγράφοντας πτώση 14,9% τον Ιούνιο, σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2019, έναντι πτώσης 25,4% που κατέγραψε τον Μάιο, έναντι του ίδιου μήνα του 2019.

“Κάθε μέρα που περνά, η ελπίδα να δούμε μια σημαντική αναβίωση στη διεθνή κίνηση, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, στο Βόρειο Ημισφαίριο, μεγαλώνει. Πολλές κυβερνήσεις δεν ακολουθούν τα δεδομένα ή την επιστήμη για να αποκαταστήσουν τη βασική ελευθερία κινήσεων. Παρά τον αυξανόμενο αριθμό εμβολιασμένων ατόμων και τα τεστ Covid, είμαστε πολύ κοντά στο να χάσουμε άλλη μια μεγάλη καλοκαιρινή σεζόν, στη σημαντική διατλαντική αγορά. Αλλά και η απότομη αλλαγή στάσης του Ηνωμένου Βασιλείου αναφορικά με τις εμβολιασμένες αφίξεις από τη Γαλλία, είναι το είδος της πολιτικής που καταστρέφει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών”, δήλωσε ο Walsh.

“Μια επανασύνδεση του κόσμου με διαχείριση κινδύνου, είναι αυτό που χρειαζόμαστε. Οι εμβολιασμένοι ταξιδιώτες θα πρέπει να κυκλοφορούν ελεύθεροι. Ένα αποτελεσματικό καθεστώς τεστ Covid μπορεί να διαχειριστεί επαρκώς τους κινδύνους για όσους δεν μπορούν να εμβολιαστούν. Αυτό είναι το υποκείμενο μήνυμα στην τελευταία ταξιδιωτική οδηγία του ΠΟΥ. Το Ηνωμένο Βασίλειο, η Σιγκαπούρη και ο Καναδάς έχουν δηλώσει χρονοδιαγράμματα για να ανοίξουν τα σύνορά τους χωρίς καραντίνα για εμβολιασμένους ταξιδιώτες. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνέστησε στα κράτη-μέλη της να υιοθετήσουν tajidivtik;a πρωτόκολλα, που είναι στενά ευθυγραμμισμένα με τον ΠΟΥ -συμπεριλαμβανομένων των test Covid για τους μη εμβολιασμένους ταξιδιώτες. Παρόμοιες κινήσεις για το άνοιγμα των συνόρων, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΠΟΥ από τις ΗΠΑ-υπερτερεί στον εμβολιασμό των πληθυσμών- θα έδιναν την κρίσιμη ώθηση στην απόδειξη ότι μπορούμε να ζούμε και να ταξιδεύουμε, ενώ διαχειριζόμαστε τους κινδύνους της πανδημίας”, κατέληξε ο Walsh.

Πηγή:money-tourism.gr