Η ζακυνθινή μεσόφωνος Κατερίνα Μποτώνη: «Η μουσική είναι πηγή ζωής»

Η μεσόφωνος Κατερίνα Μποτώνη είναι ένα από τα ανερχόμενα αστέρια της όπερας στην Ελλάδα. Σπούδασε μονωδία στο « Διεθνές Ωδείο Αθήνας» και έλαβε το δίπλωμα της με άριστα παμψηφεί και Α΄ βραβείο. Συνεχίζει τις σπουδές της υπό την καθοδήγηση της mezzo soprano κυρίας Λίνας Τέντζερη, σολίστα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Στο 18ο πανελλήνιο διαγωνισμό κλασικού τραγουδιού της ΧΟΝ της απενεμήθη το Α’ βραβείο και το χρυσό μετάλλιο. Έχει συμμετάσχει σε συναυλίες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Συμμετείχε ως ενεργό μέλος στο master class λυρικού τραγουδιού «Η τεχνική της φωνής επί σκηνής», με την mezzo soprano Bruna Baglioni και τον μαέστρο Alberto Varonesi.

Στην καλλιτεχνική περίοδο 2018-2019 συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Οι Νέοι της Όπερας» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και ερμήνευσε το ρολό του Άννιο στην όπερα του W. A. Mozart «La Clemenza di Tito». Συμμετείχε στην ροκ όπερα «Ναλιμάρ – Αστέρι της Ερήμου» της Μάνιας Βλαχογιάννη, στο Δημοτικό θέατρο Παλαιού Φαλήρου και στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά.


Έχει ερμηνεύσει κατ’επανάληψη τον ρόλο της θεάς Αθηνάς και της Βίας στην όπερα «Προμηθέας Δεσμώτης » του Παναγιώτη Καρούσου και τον ρόλο της Αλκμήνης στην όπερα «Τραχίνιες» του ιδίου συνθέτη. Συμμετείχε στην παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Europeras 1&2 του J.Cage που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τον εορτασμό των 80 χρόνων της λειτουργίας της.

Κατερίνα πώς ήταν η περίοδος καραντίνας στη Ζάκυνθο, και πως επηρέασε τη ζωή σου μακριά από την Αθήνα;

Η πανδημία έφερε μια πρωτόγνωρη κατάσταση στις ζωές μας , με επακόλουθο την καραντίνα που ήταν μια περίοδος δύσκολη για όλους. Είχα την τύχη λίγες μέρες πριν την καραντίνα να βρίσκομαι στην όμορφη Ζάκυνθο από όπου και κατάγομαι, γεγονός που με βοήθησε να ξεπεράσω ψυχολογικά όσο το δυνατόν πιο ανώδυνα αυτή την δύσκολη περίοδο. Μου δόθηκε η ευκαιρία μετά από πολλά χρόνια να μείνω αρκετό καιρό στο νησί, αλλά και να περάσω ποιοτικό και δημιουργικό χρόνο με την οικογένεια μου. Χάρη στα διαδικτυακά μέσα δεν σταμάτησα να έχω επαφή με την καθηγήτρια μου της φωνητικής κα Λίνα Τέντζερη, τους συνεργάτες μου και τους φίλους μου στην Αθηνά, αν και μου έλλειψε πολύ η φυσική τους παρουσία.

Καταλαβαίνω πόσο δύσκολο είναι εν μέσω προβών αλλά και παραστάσεων στην Εθνική Λυρική Σκηνή, ξαφνικά όλα να σταματάνε και να βρίσκεστε εκτός εργασίας, πόσο σε σοκάρισε αυτό το γεγονός;

Ήταν πολύ δυσάρεστο γεγονός αυτή η αιφνίδια ακύρωση όλων των καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων. Εκείνη την περίοδο συμμετείχα ως σολίστα μαζί με τους συναδέλφους από το τμήμα των Νέων της Όπερας της ΕΛΣ , στην παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Europeras 1&2 του J.Cage που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τον εορτασμό των 80 χρόνων της λειτουργίας της. Ευτυχώς που πραγματοποιήθηκαν δύο από τις προγραμματιζόμενες παραστάσεις με πολύ μεγάλη επιτυχία. Φυσικά όλοι στεναχωρηθήκαμε που δεν ολοκληρώσαμε όλες τις παραστάσεις. Ευελπιστούμε σε μία επανάληψη του έργου.

Με την καραντίνα σχεδόν χάθηκε μια δημιουργική χρονιά, τώρα που σιγά σιγά επανερχόμαστε στην καθημερινότητα μας σας προβληματίζει η νεα μορφή κανονικότητας;

Οι συνθήκες επαναλειτουργίας των καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων μετά την καραντίνα σίγουρα θα προβληματίσει έντονα όλους τους τεχνικούς και καλλιτεχνικούς φορείς που ασχολούνται με αυτές. Θα πρέπει όμως και ο καθένας προσωπικά να προσέχει για να διασφαλίσει την καλή υγεία του εαυτού του και των γύρω από αυτόν. Η μουσική είναι πηγή ζωής. Ο άνθρωπος δεν ζει χωρίς τη μουσική . Κάθε ήχος, φυσικός ή μη, ακόμη και η ομιλία ,είναι μουσική , είναι ζωή . Θα επιστρέψουμε στην κανονικότητα με δημιουργική δύναμη και αισιοδοξία ότι τα καλύτερα θα έλθουν.

Επίσης, ακυρώθηκαν εκπαιδευτικές παραστάσεις που κάνετε στα σχολεία, πως ήταν αυτή η εμπειρία σας με τους μαθητές να παρακολουθούν όπερα;

Ήταν μια εξαιρετική εμπειρία . Ήταν πολύ ξεχωριστό το να παρουσιάζεις την δουλειά σου στα παιδιά . Με τις εκπαιδευτικές παραστάσεις της όπερας “Προμηθέας Δεσμώτης” του Παναγιώτη Καρούσου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το κόσμο της όπερας , με όλες τις μορφές τέχνης που ενυπάρχουν σε αυτή, καθώς και την σύνδεση της συγκεκριμένης όπερας με την ελληνική μυθολογία. Ήταν πολύ όμορφο να διαπιστώνεις πόση μουσική δεκτικότητα έχουν τα παιδιά για ένα είδος όπως είναι η όπερα, που ίσως τα περισσότερα από αυτά το παρακολουθούσαν για πρώτη φορά. Σε κάθε παράσταση διαπιστώναμε με ιδιαίτερη χαρά τις ξεχωριστές εντυπώσεις και συναισθήματα που προκαλούνταν στα παιδιά.

Τι το ωραίο και δημιουργικό έκανες στην καραντίνα και τι σε δίδαξε η απομόνωση;

Κατά την περίοδο της καραντίνας είχα το χρόνο να μελετήσω περισσότερο , να διαβάσω και να γυμναστώ . Η καραντίνα ήταν μια περίοδος αναθεώρησης αρκετών πραγμάτων. Μπήκαμε στην διαδικασία να δούμε πράγματα και καταστάσεις από όλες τις πλευρές , όπως το να δούμε ότι κάποιες στιγμές που άλλοτε φάνταζαν μικρές , τελικά είναι πολύτιμες. Μας δίδαξε ότι πράγματα που θεωρούμε υψηλής αξιας στην πραγματικότητα είναι ασήμαντα μπροστά στην ίδια τη ζωη και μας έβαλε στην διαδικασία να αναθεωρήσουμε σκέψεις και στόχους μας για το μέλλον.

πηγή: karousosartcritics.blogspot.com

Ακολουθήστε το imerazante.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από τη Ζάκυνθο