Goldman Sachs: Οι νέες τάσεις στα ξενοδοχεία μετά την πανδημία

Κι ενώ ο τουρισμός σε διεθνές επίπεδο έχει υποστεί την πλήρη κατάρρευση λόγω Covid- 19, η πανδημία διαμορφώνει νέο σκηνικό στον κλάδο της φιλοξενίας με τάσεις που θα μείνουν και την επόμενη μέρα.

Ακριβώς αυτές τις νέες τάσεις αποκωδικοποιεί στην τελευταία της έκθεση για τον κλάδο της φιλοξενίας η Goldman Sachs, τόσο σε βραχυπρόθεσμο όσο και μεσομακροπρόθεσμο ορίζοντα.


Σύμφωνα με την επενδυτική τράπεζα, κρίσιμης σημασίας (και) για τον ξενοδοχειακό κλάδο είναι οι αλλαγές που έχει επιφέρει η πανδημία στον τομέα της εργασίας (τηλε-εργασία, επιτάχυνση από πλευράς των επιχειρήσεων περισσότερων τεχνολογικών, ψηφιακών εφαρμογών κτλ) στον βαθμό που, κατά τις προβλέψεις, τα επαγγελματικά ταξίδια μαζί με το συνεδριακό τουρισμό θα είναι οι δύο κατηγορίες που θα ανακάμψουν αργότερα.

Περιγράφοντας λοιπόν τις τάσεις σε μεσο – μακροπρόθεσμο ορίζοντα για τη μετά Covid 19 περίοδο, η Goldman Sachs διαβλέπει μεταξύ άλλων και αύξηση του… bleisure. Πράγμα που σημαίνει ότι λόγω της αύξησης της τηλε- εργασίας, προβλέπεται υψηλότερη ζήτηση για τα ταξίδια αναψυχής σε συνδυασμό με τα ταξίδια για δουλειά.

Τα παραδοσιακά επαγγελματικά ταξίδια, μικρής διάρκειας, μπορεί να αντικατασταθούν με μεγαλύτερη ζήτηση για ταξίδια μεγαλύτερης διάρκειας που συνδυάζουν επαγγελματική δραστηριότητα και αναψυχή (business και leisure) και δεν είναι καθόλου τυχαία τα νέα «προϊόντα» από μεγάλους ξενοδοχειακούς ομίλους και αλυσίδες για διαμονές μεγαλύτερης διάρκειας φυσικά και με τις απαραίτητες ψηφιακές υποδομές στα ξενοδοχεία.

Σε σχέση με την παραδοσιακή δραστηριότητα των ξενοδοχείων, η επενδυτική εκτιμά ότι θα επέλθουν σημαντικές αλλαγές λόγω της τηλε-εργασίας σε δύο επίπεδα:

Σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα με την περαιτέρω υιοθέτηση (σ.σ. και το 2021) από πλευράς των ξενοδόχων όσο το δυνατόν πιο ανέπαφων υπηρεσιών, με αυξανόμενη χρήση ψηφιακών εφαρμογών για το check in, δωματίων με βέλτιστες ψηφιακές υποδομές αλλά και ενισχυμένων κανόνων υγιεινής

Σε μεσομακροπρόθεσμο ορίζοντα, οι μεγάλοι όμιλοι αναμένεται να λανσάρουν soft brands που θα είναι σχεδιασμένα στα πρότυπα των ευέλικτων χώρων γραφείων (co- working spaces), όταν η πανδημία του κορωνοϊού εξασθενήσει. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το brand Caption που λάνσαρε, πρό Covid 19, ο όμιλος της Ηyatt, απαντώντας στην ανάγκη των ταξιδιωτών για περισσότερη επαφή κι επικοινωνία όταν εργάζονται από μακριά.

Μία ακόμη έκθεση της Goldman Sachs την περασμένη εβδομάδα δίνει και την εικόνα κατάρρευσης που έχει υποστεί ο παγκόσμιος και ο ευρωπαϊκός τουρισμός λόγω της πανδημίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται η επενδυτική για τον μήνα Νοέμβριο, η ετήσια πτώση στο Εσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPAR) σε διεθνές επίπεδο ήταν της τάξεως του 57,9%.

Κατάρρευση έχει σημειώσει η ευρωπαϊκή αγορά, όπου το αντίστοιχο ποσοστό πτώσης στο Εσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο για τα ξενοδοχεία ήταν μέσα στον Νοέμβριο τα χειρότερα των τελευταίων μηνών σε σύγκριση με τις άλλες γεωγραφικές περιοχές, φθάνοντας το -81,2% στην Ευρώπη. Η ευρωπαϊκή αγορά, λόγω της έξαρσης των κρουσμάτων, πήρε την… κατιούσα τις τελευταίες εβδομάδες του 2020,, αν ληφθεί υπόψη ότι τα αντίστοιχα νούμερα πτώσης στην Ευρώπη τους προηγούμενους μήνες ήταν -69% τον Οκτώβριο, -64,8% το Σεπτέμβριο και -51,8% τον Αύγουστο.

πηγή: newmoney.gr