ΞΕΕ | Η ανάκαμψη και βιωσιμότητα στο επίκεντρο του 4ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας

goldmall.gr

Η Αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και Πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Λαγανά, Χριστίνα Τετράδη, ενημερώνει για τις εργασίες του 4ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας (4th International Hospitality Forum), που διοργάνωσε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος τη Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2020, με τη συνεργασία της Phocuswright, παγκόσμιου ηγέτη στο χώρο της πρωτογενούς έρευνας για τον κλάδο της φιλοξενίας και με την παρουσία άνω των 1.100 συμμετεχόντων.
Οι εργασίες του Φόρουμ άνοιξαν με χαιρετισμό του Υπουργού Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη, ενώ οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν αποκλειστική συνέντευξη της Maud Bailly, CEO Southern Europe της Accor.
Η παγκόσμια αγορά των ταξιδιών και ο δρόμος προς την ανάκαμψη μετά την πανδημία ήταν το αντικείμενο της παγκόσμιας έρευνας της Phocuswright, που παρουσίασε ο κ. Peter O’ Connor, Υπεύθυνος Αναλυτής Αγορών της Phocuswright.
Σύμφωνα με την έρευνα: τα ταξίδια σε ολόκληρη την Ευρώπη ήταν μειωμένα σχεδόν κατά 60% το 2020, σε σύγκριση με τα στοιχεία του 2019. Το λεγόμενα «short trips» είναι κυρίως εγχώρια και εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα κρούσματα Covid και τους περιορισμούς που προκύπτουν σε κάθε ταξιδιωτική αγορά.
«Με την ανακοίνωση της διάθεσης των εμβολίων, η ανάκαμψη αναμένεται να ξεκινήσει γρήγορα, με πρόβλεψη αύξησης σχεδόν 50% για το 2021. Η ασφάλεια και η προστασία παραμένουν οι δύο βασικές ανησυχίες και έτσι τόσο οι προορισμοί, όσο και οι ξενοδοχειακές μονάδες, πρέπει να επικοινωνούν συχνά και να συντονίσουν τις προσπάθειες που καταβάλλουν για την προστασία των επισκεπτών. Το ίδιο ισχύει επίσης για τις πολιτικές ακύρωσης και επιστροφής χρημάτων, καθώς πολλοί καταναλωτές διστάζουν να κάνουν κράτηση, εκτός εάν είναι πολύ σαφές υπό ποιες συνθήκες θα λάβουν επιστροφή χρημάτων, σε περίπτωση μιας συνεχιζόμενης κρίσης.Μετά το 2021, το μέλλον φαίνεται ακόμη πιο ενθαρρυντικό. Παρόλο που θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για την ανάκαμψη των προορισμών μεγάλων αποστάσεων, οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες φαίνονται έτοιμοι να ταξιδέψουν και η Ελλάδα διαθέτει όλα τα εχέγγυα ως βασικός προορισμός για το 2022 και μετά. Η ισχυρή επικοινωνιακή στρατηγική σχετικά με την ασφάλεια τόσο του προορισμού όσο και των ξενοδοχείων, θα παραμείνει πολύ σημαντική, καθιστώντας τη ως το ελάχιστο κριτήριο για την προσέλκυση επισκεπτών» σημειώνεται στην έρευνα της Phocuswright.

Στην πρώτη θεματική συζήτηση με τίτλο: «Στρατηγικές λειτουργίας στη μετά Covid-19 εποχή» με συντονιστή τον Peter O’ Connor, συμμετείχαν τέσσερις διακεκριμένοι ομιλητές:
1.ο Franck Arnold, Regional VP & Managing Director, The Savoy στο London,
2.η Άννα Αθανασοπούλου, Επικεφαλής Τουρισμού, Κλωστοϋφαντουργικών Ειδών και Δημιουργικών Βιομηχανιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής,
3.η Margaux Constantin, Αναπληρώτρια Διευθύντρια στα γραφεία της McKinsey στο Ντουμπάι και
4.ο Δρ. Willy Legrand, καθηγητής Διοίκησης Φιλοξενίας στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών IUBH στο Bad Honnef της Γερμανίας.

Και οι τέσσερις ομιλητές συμφώνησαν ότι ο τουρισμός θα ανακάμψει σταδιακά από το 2021, μετά την κυκλοφορία του εμβολίου, ωστόσο ξεκαθάρισαν ότι η ανάκαμψη στη μετά Covid-19 εποχή δεν θα αποτιμάται με ποσοτικά δεδομένα, όπως τον αριθμό αφίξεων και διανυκτερεύσεων, αλλά με ποιοτικά δεδομένα και συγκεκριμένα με τη δημιουργία αξίας.
Όπως εξήγησαν, 3 είναι τα σημεία κλειδιά στα οποία πρέπει να επενδύσει ο τουριστικός τομέας, ώστε να ανακάμψει δυναμικά:
α) η αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων, ώστε ο ταξιδιώτης να αισθάνεται ασφαλής,
β) η παροχή ψηφιακού περιεχομένου, υπηρεσιών και συνολικά εμπειρίας από την κράτηση έως και την αποχώρηση από έναν προορισμό και
γ) η βιώσιμη λειτουργία του τομέα του τουρισμού με το «πρασίνισμα» του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.