«Ανάσα» στον τουρισμό έδωσε η πολωνική αγορά | Μ. Μπολίδης: «Μας στήριξε σε μια δύσκολη περίοδο»

Μεγάλο ήταν το πλήγμα που υπέστη η αγορά της Ζακύνθου από την 14ημερη καραντίνα που επιβλήθηκε στους Βρετανούς. «Ανάσα» φαίνεται ότι έδωσε όμως η πολωνική αγορά η οποία κατάφερε να κρατηθεί σε ένα ποσοστό αφίξεων που αγγίζει το 40% συγκριτικά με πέρυσι. Η πολωνική αγορά που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη μετά τη Βρετανία και άντεξε παρά τα σοβαρά προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της σεζόν.

Σύμφωνα με τον κ. Μάνθο Μπολίδη, ο οποίος είναι τουριστικός πράκτορας που δουλεύει επί σειρά με τη συγκεκριμένη αγορά, το ποσοστό των αφίξεων έφτασε στο 40% σε σχέση με πέρσι, που είναι ένας αριθμός ναι μεν χαμηλός, αλλά πιο ψηλός απ’ ότι άλλων χωρών στο νησί μας. «Ξεκίνησαμε με ένα πλάνο να έχουμε γύρω στο 50% των πτήσεων που προγραμματίσαμε για φέτος. Προσπαθήσαμε και το πετύχαμε με πολύ καλές πληρότητες. Αναπροσαρμόσαμε στις αρχές του Ιουνίου το σχέδιο μας και το πετύχαμε. Και αν δεν υπήρχε το πρόβλημα της αύξησης των κρουσμάτων και της πορτοκαλί ζώνης στην Ελλάδα θα μπορούσαμε να είχαμε ακόμα αρκετό κόσμο».


Πριν από περίπου δυο εβδομάδες οι Πολωνοί τουρίστες σταμάτησαν να έρχονται στη Ζάκυνθο, γιατί θα έπρεπε πλέον να επιδεικνύουν αρνητικό τεστ για κορωνοϊό, το οποίο θα έπρεπε να είχε γίνει λίγες ώρες πριν φτάσουν στην Ελλάδα. Παρόλα αυτά, μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου έδωσαν μια μεγάλη ανάσα στον τουρισμό μας, την ώρα που οι Βρετανοί επισκέπτες είχαν αποχωρήσει από τον Σεπτέμβριο. «Σχετικά με τις άλλες αγορές, οι Πολωνοί μπόρεσαν και στήριξαν την τοπική αγορά, για να μπορέσουν τα ξενοδοχεία που έμειναν ανοιχτά να λειτουργήσουν. Όσον αφορά τις υπόλοιπες υπηρεσίες, μεταφορές και εκδρομές σημειώθηκε μια μείωση γιατί δεν υπήρχε και η ανάλογη αγοραστική δύναμη. Σε γενικές γραμμές βοήθησαν πολύ οι Πολωνοί τη φετινή σεζόν το νησί μας. Οι αφίξεις ήταν στο 40% σε σχέση με αυτό που είχαν τα προηγούμενα χρόνια. Είναι ένας σημαντικός αριθμός» αναφέρει ο κ. Μπολίδης, ο οποίος μίλησε για τα στοιχεία που θεωρεί ότι έλαβαν υπόψη τους οι Πολωνοί και επέλεξαν το νησί μας. «Πιστεύω ότι πετύχαμε να εκμεταλλευτούμε ότι έχει το νησί μας και να βελτιώσουμε το τουριστικό προϊόν, όσον αφορά τα καταλύματα. Το πακέτο ήταν πολύ ανταγωνιστικό και γι’ αυτό η Ζάκυνθος είναι στους 2-3 κορυφαίους προορισμούς για την Πολωνία. Προς το παρόν βλέπω ότι η Πολωνική αγορά θα συνεχίσει να έχει έντονη παρουσία. Μάλιστα θα υπήρχε αυξητική τάση αν όλα ήταν καλά». Όσον αφορά το καλοκαίρι του 2021 ο κ. Μπολίδης, αναφέρει: «Πιστεύω ότι η μείωση δεν θα είναι τόσο μεγάλη. Είχαμε ένα πρόγραμμα του 2020 που δεν πραγματοποιήθηκε. Σε αυτό το πρόγραμμα θα έχουμε μια τάση να πάει 75-80% που είναι ένα καλό ποσοστό».

Για τις περιοχές που προτιμούν οι Πολωνοί στο νησί μας, ο κ. Μπολίδης εξηγεί ότι προτιμούν κυρίως το Καλαμάκι και το Τσιλιβί που είναι περιοχές κατάλληλες για οικογενειακές διακοπές και μερικές μέρες χαλάρωσης. «Είναι τουρίστες οι οποίοι δεν προκαλούν προβλήματα στα ξενοδοχεία. Γενικά είναι συγκαταβατικοί και έχουν καλή επαφή με τους Έλληνες. Συνήθως επιλέγουν προορισμούς όπως το Καλαμάκι και το Τσιλιβί που είναι πιο οικογενειακά μέρη. Προτιμούν και τον Λαγανά και το Αργάσι, αλλά οι δυο περιοχές που δέχονται πιο πολλές κρατήσεις είναι το Καλαμάκι και το Τσιλιβή. Βέβαια και οι Αλυκές και ο Αλυκανάς είναι μέρη που μπορεί να αναπτυχθεί η πολωνική αγορά».