Δ. Ακτύπης στη Βουλή για «Ιανό»: «Η ανταπόκριση της κυβέρνησης υπήρξε άμεση και αποτελεσματική»

Τη μεγάλη σημασία στήριξης της ζακυνθινής οικονομίας, που επλήγη από τις καταστροφές που άφησαν πίσω τους τα ακραία καιρικά φαινόμενα, αλλά και οι επιπτώσεις της πανδημίας του κορωνοϊού, τόνισε στην εισήγησή του στην Ολομέλεια του Ελληνικού Κοινοβουλίου κατά την ψήφιση του Νομοσχεδίου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο Βουλευτής Δ. Ακτύπης.

Μεταξύ άλλων, ανέφερε: «Τα ακραία καιρικά φαινόμενα που έλαβαν χώρα τις προηγούμενες ημέρες επέφεραν καταστροφικές συνέπειες στην οικονομία και την κοινωνία του τόπου μου, όπως και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας. Η Ζάκυνθος είναι ένας τόπος που φέτος υπέστη το ένα χτύπημα μετά το άλλο. Η πανδημία και οι συνέπειες αυτής κυριολεκτικά γονάτισαν την οικονομία του νησιού μας και σαν να μην έφτανε αυτό το νησί μας χτυπήθηκε με σφοδρότητα από τον γνωστό σε όλους μας μεσογειακό κυκλώνα.
Η ανταπόκριση της Κυβέρνησης υπήρξε για μια ακόμη φορά άμεση και αποτελεσματική. Ήδη από το Σάββατο το Υπουργείο Οικονομικών, μετά από εντολή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ανακοίνωσε μια δέσμη 9 μέτρων, που πράγματι θα ανακουφίσουν σημαντικά τους πληγέντες από τα ακραία καιρικά φαινόμενα. Παράλληλα η Πολιτική Προστασία έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην αντιμετώπιση κάθε πιθανού κινδύνου από την κακοκαιρία. Ταυτόχρονα, είναι πιστεύω ζωτικής σημασίας να κινηθούν τάχιστα οι διαδικασίες καταγραφής των ζημιών που άφησε πίσω του ο κυκλώνας, καθώς και αυτές της παροχής αποζημιώσεων, έτσι ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους συμπολίτες μου να ξαναχτίσουν τις στέγες τους και να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα για τους επόμενους μήνες».


Δ. Ακτύπης: «Μπαίνει τέλος στη γραφειοκρατία»
Αναφορικά, με το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης: «Κώδικας Ψηφιακής Διακυβέρνησης -Κώδικας Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και άλλες διατάξεις», ο κ. Ακτύπης είπε: «Μέσα από τις επιμέρους ρυθμίσεις του νομοσχεδίου επιδιώκεται η ουσιαστική διευκόλυνση, βελτίωση και επιτάχυνση των διαδικασιών στο δημόσιο τομέα, καθώς και των συναλλαγών των πολιτών με το κράτος. Πάγια ζητήματα που παρέμεναν άλυτα για δεκαετίες πλέον διευθετούνται. Μπαίνει τέλος στην ταλαιπωρία των πολιτών, στη γραφειοκρατία και στην ατελείωτη αναμονή στις ουρές στα ΚΕΠ, στον ΕΦΚΑ, στις εφορίες, στα ΚΕΠΑ, μπαίνει τέλος στην αναμονή για την έκδοση της σύνταξης ή ενός επιδόματος. Οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις του υπό συζήτηση σχεδίου νόμου έρχονται να συμπληρώσουν ένα ακόμη κομμάτι στον κύκλο των σημαντικών αλλαγών, στον τομέα των νέων τεχνολογιών που έχουν γίνει από την αρχή της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας μέχρι σήμερα. Ενδεικτικά σε αυτόν τον έναν χρόνο διακυβέρνησης έχει τεθεί σε λειτουργία ο ευρωπαϊκός αριθμός κλήσης έκτακτης ανάγκης, το «112», η ψηφιοποίηση της δήλωσης γέννησης, η άυλη συνταγογράφηση, η θεσμοθέτηση του εθνικού πλαισίου απλούστευσης διαδικασιών, η δημιουργία της κεντρικής διαδικτυακής πύλης του ελληνικού δημοσίου, το «gov.gr» που αναφέρθηκε και πριν, στην οποία έχουν ενταχθεί μέχρι σήμερα εξακόσιες δεκατρείς υπηρεσίες, η δυνατότητα ηλεκτρονικής υπεύθυνης δήλωσης εξουσιοδότησης, ενώ κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει τον καθοριστικό ρόλο που έχει επιτελέσει και επιτελεί το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στη διαχείριση της κρίσης της πανδημίας του νέου κορονοϊού. Στο πλαίσιο αυτό υλοποιήθηκαν μια σειρά από έργα για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας, αλλά και της εξυπηρέτησης των πολιτών. Η λειτουργία του «13033» κατά τη διάρκεια του lockdown, η ιστοσελίδα ενημέρωσης της ελληνικής Κυβέρνησης για τον covid-19 και η πλατφόρμα προσφοράς και αλληλεγγύης, η δημιουργία του «travel.gov.gr» και του «PLF», η πλατφόρμα τηλεδιασκέψεων των δημοσίων φορέων και η προώθηση υψηλής ποιότητας πολιτιστικού περιεχομένου μέσα από ηλεκτρονικές πλατφόρμες κατά τη διάρκεια του lockdown».