Ο Ερασίμολπος σχολιάζει

Από καιρό επιθυμούσα και, τελικά, τα κατάφερα να παρακολουθήσω μια συναυλία για νέους ανθρώπους. Παρατήρησα λοιπόν ότι η ένταση του ήχου ήταν εκκωφαντική, σε επίπεδα ντεσιμπέλ απαγορευτικά για την ανθρώπινη ακουστική μεμβράνη. Μαζί με αυτό, τουλάχιστον δέκα ισχυροί προβολείς στραμμένοι προς τους θεατές αναβόσβηναν με μεγάλη συχνότητα, δημιουργώντας ζάλη και τάση προς έμετο. Μάλιστα ως γιατρός, θυμήθηκα ότι αυτή η κατάσταση μπορεί να προκαλέσει επιληπτική κρίση σε μερικούς ανθρώπους. Στη σκηνή ρακένδυτοι νεαροί σε κατάσταση αμόκ χοροπηδούσαν σαν μπαμπουίνοι, μερικές φορές κάνοντας άσεμνες χειρονομίες, με βρυχηθμούς και κραυγάζοντας, και κυριολεκτικά κακοποιώντας τα ταλαίπωρα μουσικά όργανα. Κάτω από τη σκηνή έξαλλοι νέοι άνθρωποι σε κατάσταση έκστασης χοροπηδούσαν σαν πίθηκοι σε αφρικανική ζούγκλα.
Έκλεισα τα μάτια μου και προσπάθησα να αυτοσυγκεντρωθώ θέλοντας να ανακαλύψω αν άκουγα κάποιο είδος μουσικής, αλλά εις μάτην. Τελικά έφυγα, με το κεφάλι μου να βουίζει για αρκετές ώρες, μετά την υποτιθέμενη συναυλία.
Το συμπέρασμα αυτής της εμπειρίας, κατά τη γνώμη μου, είναι ότι λόγω της βαθιάς κρίσης που περνάει η ποιοτική μουσική σήμερα, οι διοργανωτές αυτών των συναυλιών σοφίζονται ηχητικά και οπτικά τεχνάσματα για να σε εξαναγκάσουν να ακούσεις τις υποτιθέμενες μουσικές τους. Η ποιοτική μουσική, όπως για παράδειγμα «το Βαλς των Χαμένων Ονείρων» ή η «Μαργαρίτα Μαγιοπούλα», σε μαγεύει και δεν χρειάζονται εκβιαστικές, βάρβαρες μέθοδοι για να σε αναγκάσουν να την ακούσεις. Πείτε με ρομαντικό, οπισθοδρομικό ή ακόμη και φευγάτο, αλλά σαν Επτανήσιος, έχω κι εγώ την ευαισθησία μου προς την ποιοτική μουσική, έχοντας βιώσει άλλες εποχές που μεγαλούργησε η μελοποίηση μεγάλων μας ποιητών.
Η μουσική εκφράζει το πνεύμα της εποχής στην οποία ανήκει. Αυτή η άγρια μουσική, που είναι τόσο δημοφιλής στους νέους σήμερα, φαίνεται να εκφράζει οργή, αγανάκτηση και επιτακτική ανάγκη φυγής απο μια πραγματικότητα που τους καταπιέζει.
Το ερώτημα είναι τί ακριβώς τους καταπιέζει, ποια χαρακτηριστικά της σύγχρονης κοινωνίας τους ωθούν σ’ αυτή τη θλιβερή κατάσταση;