Ζάκυνθος: Ανησυχία για τα τροχαία ατυχήματα | Εντατικοί έλεγχοι από την Τροχαία

photo: efsyn.gr

Κάθε καλοκαίρι ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων στο νησί μας αυξάνεται ραγδαία τόσο λόγω της παρουσίας πολλών ξένων επισκεπτών που δεν γνωρίζουν τους δρόμους αλλά όσο και από την απροσεξία των οδηγών σε συνδυασμό με το κακό οδικό δίκτυο. Μάλιστα ένας ακόμα σοβαρός λόγος πρόκλησης ατυχημάτων είναι αυτός υπό τη επήρεια αλκοόλ, που αποτελεί και την σημαντικότερη αιτία πρόκλησης ατυχημάτων και μάλιστα θανατηφόρων πολλές φορές, σύμφωνα με ανακοίνωση Ελληνικής Αστυνομίας.

Ζάκυνθος
Αν και φέτος δεν είναι τόσο αυξημένη η τουριστική κίνηση όπως αλλες χρονιές στο νησί μας, παρ όλα αυτά τις τελευταίες ημέρες έχουν σημειωθεί τρία σοβαρά τροχαία ατυχήματα, ενώ καθημερινά εγκυμονεί κίνδυνος να συμβεί κάποιο.
Συγκεκριμένα, την Περασμένη Δευτέρα λίγο μετά τις 01.30 τα ξημερώματα στον δρόμο προς το Αργάσι κοντά στην εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα Ι.Χ. έχασε τον έλεγχο και μετά από μια τρελή πορεία βρέθηκε μια ανάσα από το να πέσει στην πλαγιά και στη θάλασσα. Ο οδηγός του μάλιστα βγήκε για να δει τι έχει συμβεί και έπεσε στην πλαγιά, με τους άνδρες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας να προχωρούν προς τη διάσωσή του, ενώ μετά μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο.
Επίσης το βράδυ της Τρίτης σημειώθηκε σοβαρό τροχαίο στους Αμπελόκηπους όταν δυο Ι.Χ. συγκρούστηκαν. Οι οδηγοί με ελαφρά τραύματα μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο ενώ τα δυο αυτοκίνητα είχαν σοβαρές υλικές ζημιές.
Και δεν ήταν μόνο αυτά, αφού πριν από λίγες ημέρες Ι.Χ. με Βρετανούς τουρίστες στην περιοχή του Λαγανά έχασε τον έλεγχο και αναποδογύρισε. Και εδώ ευτυχώς δεν χτύπησε κάποιος σοβαρά.
Τα συνεχή όμως τροχαία δεν παύουν να ανησυχούν τους ντόπιους οι οποίοι κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και ζητάνε από τους οδηγούς να μην τρέχουν στον δρόμο και να προστατέψουν τους εαυτούς τους και τους άλλους οδηγούς.
Κάθε χρόνο στο νησί μας δυστυχώς σημειώνονται σοβαρά τροχαία δυστυχήματα, αφού έχουν χάσει αρκετοί άνθρωποι τη ζωή τους στην άσφαλτο. Κάποιοι μάλιστα ήταν πολύ νέοι σε ηλικία. Η ευαισθητοποίηση όσων περισσότερων γίνεται αναφορικά με τον κίνδυνο που φέρνει η ταχύτητα στον δρόμο είναι το πρώτο μέλημα των ντόπιων που ζητούν να πραγματοποιηθεί κάποια ημερίδα σχετικά με αυτό το γεγονός.
Με την παρουσία των ξένων επισκεπτών μάλιστα να αυξάνεται καθημερινά χρειάζεται ακόμα μεγαλύτερη προσοχή από τους οδηγούς που χρειάζεται να είναι διπλά προσεκτικοί στον δρόμο.


Γιώργος Φιλιάς
«Εδώ πρέπει να μάθουν τι δουλειά κάνει το φλας, ενώ επίσης με την κόρνα δεν σταματάει το αυτοκίνητο, πρέπει να πατήσεις φρένο. Να μάθουν να οδηγούν. Πρώτα να σέβονται τους πεζούς και τους ποδηλάτες και μετά να μπαίνουν στο αυτοκίνητο να το βάζουν μπροστά. Το κακό οδόστρωμα είναι ένας μεγάλος παράγοντας που γίνονται αυτά τα ατυχήματα. Σίγουρα πρέπει να βάζουν λάστιχα καινούργια στο αυτοκίνητο και να μην κάνουν υπερβολές. Δεν χρειάζεται να τερματίσεις την πρώτη, τη δευτέρα και την Τρίτη, αν δεν ξέρεις να το σταματήσεις πως πατάς το γκάζι. Όσον αφορά τους τουρίστες είναι το μεγαλύτερο ποσοστό. Ένας τουρίστας έρχεται να δει αν ξέρει να οδηγεί. Δεν ξέρω αν γίνονται οι σωστές κινήσεις για να παίρνουν το αυτοκίνητο. Επίσης πρέπει να βάλουν κόφτη στις γουρούνες, είναι το πιο επικίνδυνο μηχανοκίνητο όχημα».

Νικόλαος Γιατράς
«Τα πολλά τροχαία στη Ζάκυνθο δεν είναι τώρα, αλλά είναι θέμα που μας απασχολεί και στο παρελθόν. Σίγουρα φταίνε οι δρόμοι και σίγουρα και οι επισκέπτες. Επίσης και εμείς οι ντόπιοι που ζούμε σίγουρα δεν προσέχουμε. Ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του. Να γίνει μια εκστρατεία το τι ζημιά μπορεί να προκαλέσει ένα τροχαίο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι φταίει το οδικό δίκτυο αλλά υπάρχουν και άλλα μέρη που έχουν χειρότερους δρόμους. Λείπει η ενημέρωση από τους αρμόδιους για τα τροχαία».

Έφη Θεοφανοπούλου
«Πρέπει να προσέχουμε λίγο παραπάνω γιατί οδηγούν όπως θέλουν για να μπορέσουμε να αποφύγουμε να χαθούν ζωές. Φταίει με τους τουρίστες ότι έχουν συνηθίσει κάποιοι να οδηγούν προς την αντίθετη πλευρά, δεν προσέχουν καθόλου και είναι μεθυσμένοι. Το νησί είναι όλο στροφές και ο δρόμος δεν είναι καλός».

Εντατικοί έλεγχοι της τροχαίας για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ελληνικής Αστυνομίας, συνεχίζονται οι έλεγχοι της Τροχαίας σε όλη την επικράτεια για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
Ετσι το τριήμερο από 24 έως 26 Ιουλίου πραγματοποιήθηκαν αλκοτέστ σε (11.819) οδηγούς και βεβαιώθηκαν (430) παραβάσεις
Οι έλεγχοι για την αντιμετώπιση της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς, καθώς το αλκοόλ αποτελεί μια από τις κυριότερες αιτίες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων και μάλιστα των θανατηφόρων.
Το τριήμερο από Παρασκευή 24 Ιουλίου έως την Κυριακή 26 Ιουλίου, πραγματοποιήθηκαν σε όλη τη χώρα (11.819) έλεγχοι (αλκοτέστ) και βεβαιώθηκαν (430) παραβάσεις, ως ακολούθως:
• 85 στην Κρήτη,
• 66 στην Κεντρική Μακεδονία,
• 62 στην Αττική,
• 54 στην Πελοπόννησο,
• 33 στη Θεσσαλονίκη,
• 25 στη Θεσσαλία,
• 24 στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη,
• 19 στο Νότιο Αιγαίο,
• 19 στη Δυτική Ελλάδα,
• 13 στην Ήπειρο,
• 11στη Στερεά Ελλάδα,
• 8 στα Ιόνια Νησιά,
• 7 στο Βόρειο Αιγαίο και
• 4 στη Δυτική Μακεδονία

Από την ανάλυση των παραπάνω στοιχείων προκύπτει ότι το (3,64%) των οδηγών που ελέγχθηκαν βρέθηκαν να οδηγούν υπό την επήρεια οινοπνεύματος.
Οι έλεγχοι για την αντιμετώπιση της οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος θα συνεχιστούν με αμείωτους ρυθμούς, με στόχο την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στη χώρα.

«Ελεύθερη κυκλοφορία των πολιτών στις πόλεις»
από τις Υπηρεσίες Τροχαίας σε όλη τη χώρα

Συνεχίζεται το ειδικό επιχειρησιακό πρόγραμμα τροχονομικής αστυνόμευσης «ελεύθερη κυκλοφορία των πολιτών στις πόλεις», που εφαρμόζουν, από τον περασμένο Σεπτέμβριο, οι Υπηρεσίες Τροχαίας σε όλη τη χώρα.
Τον Ιούνιο του 2020 βεβαιώθηκαν συνολικά (10.325) παραβάσεις.
Από την έναρξη του προγράμματος, τον περασμένο Σεπτέμβριο, έχουν βεβαιωθεί συνολικά (119.245) παραβάσεις.
Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα σχεδιάστηκε από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αστυνόμευσης του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, με στόχο να βελτιώσει τις συνθήκες προσβασιμότητας στις πόλεις, αντιμετωπίζοντας φαινόμενα παραβατικότητας που δυσχεραίνουν την κυκλοφορία πεζών και οδηγών, επηρεάζουν την καθημερινότητα των πολιτών και υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής τους.
Οι ειδικές δράσεις του προγράμματος θα συνεχιστούν σε όλη τη χώρα.