Το σποτ του ΣΥΡΙΖΑ για τους δημοσιογράφους | Γράφει ο Διονύσης Ιθακήσιος

Δεν ξέρω αν ο ΣΥΡΙΖΑ με τον τρόπο που έχει επιλέξει για να αντιπαρατεθεί στην κυβέρνηση, έχει στοχεύσει στο να συσπειρώσει μόνον τους παλαιούς ολίγους, πλέον, δικούς του από το παρελθόν ή τον ενδιαφέρει να διευρύνει την απήχηση του στον ευρύτερα λεγόμενο προοδευτικό χώρο… Είναι ένα ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί, πρώτιστα από τον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην Πρωθυπουργό, αλλά και τα ηγετικά στελέχη του. Μια τέτοια εμβληματική περίπτωση άτυχης επιλογής διαφημιστικού υλικού, ήταν το σποτ που έπαιξε, για να καυτηριάσει τον τρόπο που η κυβέρνηση χρηματοδότησε τα ΜΜΕ την περίοδο της καραντίνας. Για να εξηγούμε και να μην παρεξηγούμε. Σωστά χρηματοδοτήθηκαν όλοι, ανάλογα με τον τζίρο τους και κάποια άλλα οικονομικά κριτήρια.
Τα μέσα στήριξαν την κοινωνία στις δύσκολες ημέρες της καραντίνας και φυσικά, στα μέσα ενημέρωσης υπάγονται και τα σάιτ πλέον, όπως οι εφημερίδες, τα ραδιόφωνα και τα κανάλια, κεντρικά και περιφερειακά, τα οποία δεν είχαν και διαφημίσεις αυτή την περίοδο, επομένως μηδαμινά έσοδα. Όμως ούτε έκλεισαν ούτε σταμάτησαν ποτέ να ενημερώνουν. Αυτό είναι το ένα. Το δεύτερο, η κυβέρνηση να μην κρυφτεί πίσω από τα κακώς καμωμένα των προηγούμενων κυβερνήσεων, κυρίως των ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ, ας δείξει άλλο ύφος και ήθος δημοσιοποιώντας τα πάντα, ονόματα που ήδη έχουν δημοσιευθεί, αλλά και ποσά. Τι έχει πάρει ο καθένας. Θα είναι δείγμα διαφάνειας και νέου τρόπου διαχείρισης. Λοιπόν αφού τα είπαμε καθαρά αυτά. Τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να αντιληφθεί ότι το σποτ, όσο και αν προσπαθεί να το διασκεδάσει ο κ. Σκουρλέτης, προσβάλει τους δημοσιογράφους, όλους ανεξαιρέτως, δείχνει μια δημοσιογράφο να «τσακώνει» ευρώ που πέφτουν από ψηλά και ακούγεται ποιος τα δίνει. Όσο και να λέμε ότι είναι χιουμοριστικό, δεν είναι έτσι. Είναι κακόγουστο και προσβλητικό για τους ανθρώπους που δουλεύουν στην ενημέρωση, σε κάθε μέσο και κάθε πόστο. Όπως σε όλα τα επαγγέλματα υπάρχουν και εδώ αρνητικές περιπτώσεις, όμως η συντριπτική πλειοψηφία των δημοσιογράφων και των ανθρώπων των μέσων γραπτών, οπτικοακουστικών ή ιντερνετικών, δουλεύει για το μεροκάματο ατελείωτες ώρες με κόπους και κινδύνους και κυρίως αντικειμενικά βάζοντας στην άκρη τις όποιες προσωπικές ιδεολογικές απόψεις. Ξέρω αριστερούς και κομμουνιστές δημοσιογράφους που δεν αμφισβητεί κανείς τις ιδέες τους, όμως στο λόγο και τα γραπτά τους δεν υπάρχει ίχνος υποκειμενικής δημοσιογραφίας. Άλλο οι ιδέες, άλλο η ενημέρωση και αυτό το τιμούν χρόνια οι έντιμοι και σωστοί δημοσιογράφοι που είναι και η συντριπτική πλειοψηφία ευτυχώς. Τα όποια χρήματα δε, τα πήραν οι ιδιοκτήτες και όχι οι εργαζόμενοι. Γιατί δεν έβαζαν έναν ιδιοκτήτη να του πέφτουν τα λεφτά; Αυτό «μάλλον το φοβούνται» οι εμπνευστές του συγκεκριμένου διαφημιστικού υλικού. Τα λιβάδια μάλλον τα ξέχασαν, εμείς όχι, που πήγαν να χρηματοδοτήσουν κανάλι φίλα προσκείμενο;
Πιστεύω ότι αυτό το ατυχές σποτ μάλλον εκθέτει και δεν βοηθάει το κόμμα της σημερινής αξιωματικής αντιπολίτευσης στο να κερδίσει την κοινωνία και κυρίως να συμβάλει στην διαφάνεια του δημοσίου βίου, αντιθέτως βοηθάει την κυβέρνηση να καλύψει και να κρύψει τα λάθη και τις παραλήψεις της. Ο καλύτερος σύμμαχος της κυβέρνησης γίνεται ο ΣΥΡΙΖΑ με τέτοιες επιλογές. Το χειρότερο; Δεν έχει την γενναιότητα να τα παραδεχτεί και να το αποσύρει! Ο Μωυσής έφυγε σκυφτός και με καλυμμένους τους οφθαλμούς, από την «καιόμενη βάτο» στο όρος Σινά. Μπροστά στην αλήθεια που του αποκαλύφθηκε και ο Μωυσής υπέκυψε. Τόσο δύσκολο είναι σε κάποιους να παραδεχτούν το λάθος τους, και να δουν την αλήθεια;

photo: kathimerini.gr