Καμπάνια – εξπρές για να προβληθεί η Ζάκυνθος ως ένας ασφαλής προορισμός | Με πρωτοβουλία του Βουλευτή


Έτοιμες υγειονομικές δομές και γρήγορα τεστ για κορωνοϊό
Συγκροτήθηκε ομάδα εργασίας
Τα παράπονα των επιχειρηματιών

Μία καμπάνια εξπρές ετοιμάζουν οι αρχές και οι φορείς του τόπου με πρωτοβουλία του Βουλευτή Διονύση Ακτύπη, προκειμένου να προβληθεί η Ζάκυνθος ως ένας ασφαλής τουριστικός προορισμός. Για το σκοπό αυτό, το Σάββατο πραγματοποιήθηκε σύσκεψη την οποία συντόνισε ο Βουλευτής, προκειμένου να διατυπωθούν οι απόψεις των φορέων αλλά και των επιχειρηματιών. Μετά από διαλογική συζήτηση αποφασίστηκε να συγκροτηθεί μία ομάδα εργασίας, η οποία αποτελείται από τον Βουλευτή, την Αντιπεριφερειάρχη Οικονομικών και Πολιτισμού Κατερίνα Μοθωναίου, τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Φώτη Κόττη, τον τουριστικό πράκτορα Γιάννη Φιλιπποπολίτη, τον Πρόεδρο του Συλλόγου Ξενοδόχων της Δ.Ε. Αρκαδίων Νίκο Γκλαβά και τον Αντιπρόεδρο της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου, Αντώνη Νικολουδάκη. Μέχρι το επόμενο Σάββατο η ομάδα θα πρέπει να έχει συγκεντρώσει το απαραίτητο υλικό για να προχωρήσει η καμπάνια «σωτηρίας», η οποία θα στείλει το μήνυμα ότι η Ζάκυνθος είναι πανέτοιμη και προετοιμασμένη κατάλληλα για να υποδεχτεί τους επισκέπτες της.

Έτοιμες υγειονομικές δομές και γρήγορα τεστ
Στην εισαγωγική του τοποθέτηση, ο Βουλευτής μίλησε για όλα τα στοιχεία πάνω στα οποία θα πρέπει να βασιστεί αυτή η ενημερωτική καμπάνια, δίνοντας έμφαση στις έτοιμες υγειονομικές δομές, αλλά και στη δυνατότητα που θα παρέχεται σύντομα στο νησί για γρήγορα τεστ αντιγόνων, μετά τη σχετική δωρεά μηχανήματος που θα γίνει για το νοσοκομείο. Πιο αναλυτικά, είπε ότι πλέον το νοσοκομείο διαθέτει ΜΕΘ με πέντε κλίνες και θάλαμο αρνητικής πίεσης, ειδική κλινική για ασθενείς με κορωνοϊό, ενώ επίσης το νοσοκομείο αναφοράς (Ρίο) απέχει μόλις δύο ώρες από το νησί. Πρόσθεσε ότι το νοσοκομείο είναι στελεχωμένο με έμπειρο προσωπικό, ενώ το ΕΚΑΒ θα ενισχυθεί σύντομα με ένα ακόμα ασθενοφόρο. Ο κ. Ακτύπης είπε ότι όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με τη δυνατότητα εκτέλεσης αεροδιακομιδών, τις ιδιωτικές δομές υγείας, αλλά και το γεγονός ότι υπήρξαν μόλις 6 κρούσματα, κατατάσσουν το νησί στην κατηγορία χαμηλής επικινδυνότητας. «Πρέπει να σώσουμε ό,τι μπορούμε. Όλοι γνωρίζουν ότι το νησί μας είναι όμορφο, όμως τώρα το βασικό ζητούμενο στην αγορά είναι το ποιος προορισμός είναι ασφαλέστερος. Πρέπει να κάνουμε αυτή τη καμπάνια για να αναδείξουμε το νησί μας ως τον ασφαλέστερο προορισμό. Όλοι θα συνεισφέρουν για να σώσουμε την τουριστική σεζόν», είπε ο κ. Ακτύπης, ο οποίος πρόσθεσε ότι θα πρέπει οι επιχειρηματίες να εξετάσουν την πιθανότητα να προχωρήσουν σε εκπτώσεις ή ειδικές προσφορές για να γίνει ακόμα πιο θελκτικό το πακέτο διακοπών στο νησί μας.
Ο Διοικητής του νοσοκομείου Γ. Ραγκούσης, αφού μίλησε για το άνοιγμα της ΜΕΘ, τα γρήγορα αντανακλαστικά του προσωπικού, την ειδική κλινική για ασθενείς με κορωνοϊό και τις προσλήψεις που έγιναν, αναφέρθηκε στο νέο μηχάνημα μοριακής εξέτασης που πρόκειται να δωριστεί στο νοσοκομείο, το οποίο θα εντοπίζει αντιγόνα και μέσα σε λίγες ώρες θα εξάγεται το αποτέλεσμα για το αν ο ασθενής είναι θετικός στον κορωνοϊό. Μάλιστα αξίζει να αναφερθεί ότι τέτοια μηχανήματα έχουν σήμερα μόνο τα νοσοκομεία αναφοράς. Η γρήγορη απάντηση διευκολύνει τη διαχείριση των κρουσμάτων, καθώς μέσα σε λίγες ώρες θα αποφασίζεται αν το άτομο θα πρέπει να απομονωθεί σε ξενοδοχείο καραντίνας ή όχι.

Μπροστάρης το Επιμελητήριο
Μπροστάρης μπαίνει σε αυτή την πρωτοβουλία το Επιμελητήριο, με τον πρόεδρο του φορέα Φ. Κόττη να επισημαίνει αρχικά ότι είναι ανάγκη να δημιουργηθεί μία ομάδα – ένας οργανισμός τουρισμού – που θα χαράσσει πάντα μια πολιτική για τον τουριστικό προορισμό και όχι μόνο σε περιπτώσεις κρίσεων και κινδύνου. Ο κ. Κόττης τόνισε ότι τα δεδομένα αλλάζουν γρήγορα και δεν θα πρέπει να γίνουν αστοχίες, γι’ αυτό πρόσθεσε ότι βασικό ρόλο έχουν στις αποφάσεις αυτή τη στιγμή οι επαγγελματίες, αφού πάρουν στα χέρια τους όλα τα στοιχεία που θα τους δώσει η ομάδα εργασίας που συγκροτήθηκε. Τέλος, διευκρίνισε ότι «φέτος η προσπάθεια γίνεται για να έχουμε προϊόν, όχι για το κέρδος».
Σημασία στην προβολή των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του νησιού δίνει η Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών και Πολιτισμού Κ. Μοθωναίου, η οποία τόνισε ότι εκτός από την προβολή του νησιού ως ένας ασφαλής προορισμός θα πρέπει να προβληθούν και οι ομορφιές της Ζακύνθου, η γαστρονομία, ο πολιτισμός, κ.ά. Επίσης, δήλωσε ότι είναι πολύ σημαντικό στην παρούσα φάση να γίνουν προσφορές από τους ξενοδόχους και όλους τους επιχειρηματίες, ώστε να δημιουργηθεί ένα ακόμα πιο θελκτικό πακέτο για τους επισκέπτες.

Οι προβληματισμοί
Οι τουριστικοί φορείς παρέθεσαν τους προβληματισμούς τους σχετικά με τη διαχείριση των κρουσμάτων, τις αγορές που τελικά θα πρέπει να απευθυνθούν, τις ελλείψεις στις υποδομές και τον ρόλο της αυτοδιοίκησης καθώς και για τα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα πρέπει να τηρηθούν. Ο τουριστικός πράκτορας Γιάννης Φιλιπποπολίτης τόνισε ότι τα στοιχεία που θα συγκεντρωθούν για την καμπάνια θα πρέπει να σταλούν στους tour operators για να δείξουμε ότι το νησί έχει τον τρόπο να ανταπεξέλθει. Επίσης, τόνισε ότι είναι σημαντική η αποστολή newsletter, ώστε όλοι να ενημερωθούν για τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Όπως είπε είναι βασικό να υπάρχει ετοιμότητα και διακριτικότητα στην αντιμετώπιση των κρουσμάτων. Τέλος, δήλωσε ότι είναι σημαντικό η καμπάνια να συνοδευτεί και από καλές τιμές και προσφορές από τους επιχειρηματίες.
Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της “Levante Ferries”, Γιάννης Πυλαρινός μίλησε για την αύξηση του κόστους, λόγω των νέων πρωτοκόλλων που έχουν τεθεί σε ισχύ στα πλοία και τα λεωφορεία (50% πληρότητα). Όπως είπε η εταιρεία είναι σε ετοιμότητα για να διαχειριστεί τυχόν κρούσμα, ενώ δήλωσε ότι από 1η Ιουνίου θα αυξηθούν και τα δρομολόγια. Τέλος, υπενθύμισε ότι ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Γ. Θεοδόσης πάντα προβάλλει τη Ζάκυνθο σε Ελλάδα και εξωτερικό και μάλιστα ανέφερε ότι ήδη ετοιμάζεται μια νέα διαφήμιση για τον τόπο μας.
Οι ξενοδόχοι από την πλευρά τους, υπενθύμισαν ότι το αεροδρόμιο δεν μπορεί να δεχθεί αιτήματα νέων πτήσεων, γιατί δεν χορηγούνται SLOT. Ο ξενοδόχος Χρ. Ξένος είπε ότι αυτό το θέμα πρέπει να λυθεί άμεσα, ώστε τουλάχιστον το 2021 να μην υπάρχει πρόβλημα. Επίσης, από την πλευρά του, ο Πρόεδρος του Συλλόγου της Δ.Ε. Αρκαδίων Ν. Γκλαβάς τόνισε ότι προτεραιότητα στη καμπάνια θα πρέπει να έχουν τα υγειονομικά κριτήρια. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «το μήνυμα που θα πρέπει να περάσουμε είναι ότι η Ζάκυνθος είναι Covid – ready, όχι covid – free». Ωστόσο, τόνισε ότι δεν έχει γίνει τίποτα μέχρι στιγμής από το Δήμο για την προετοιμασία των τουριστικών περιοχών (καθαρισμοί κλπ).


Τεράστια ζήτηση για τα ελληνικά αεροδρόμια
Αισιόδοξα ήταν τα μηνύματα που έστειλε ο Διευθυντής του αεροδρομίου της Ζακύνθου Νίκος Βιτζηλαίος ο οποίος είπε ότι υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον για τα ελληνικά αεροδρόμιο. Εκτιμά δε ότι η Ζάκυνθος θα είναι φέτος μέσα στους 5 top προορισμούς, καθώς υπάρχουν οργανωμένες δομές υγείας στο νησί, ενώ αναφορικά με την κίνηση, θεωρεί ότι μετά τα μέσα Ιουλίου θα υπάρξει μία ικανοποιητική πληρότητα.

Πώς θα πετύχει η καμπάνια;
Οι επιχειρηματίες τονίζουν κάθε φορά ότι έχουν κουραστεί να αντικαθιστούν τις αρχές. Και πράγματι ζητούν τα αυτονόητα και κυρίως να λυθούν προβλήματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα, την καθαριότητα και την ευταξία. Όλα τα προηγούμενα χρόνια καμπάνιες προβολής για το νησί μας γίνονταν κυρίως για την ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού από επιχειρηματίες που προσπαθούσαν πάντα να προσφέρουν κάτι παραπάνω στον τόπο. Ενδεικτικά υπενθυμίζουμε τις μεγάλες καμπάνιες που έχουν κάνει το Επιμελητήριο, το ΚΤΕΛ και η εταιρία 11880 και ο Γιώργος Θεοδόσης που πρόβαλλαν τις ομορφιές του νησιού σε όλη την Ελλάδα.
Φέτος, οι συνθήκες είναι ιδιαίτερες και για πρώτη φορά αναλαμβάνεται μία πρωτοβουλία από τις αρχές σε συνεργασία με τους φορείς και τους επιχειρηματίες. Για να πετύχει το εγχείρημα και επειδή ο χρόνος πιέζει… για να μην γίνει μία τρύπα στο νερό, χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Το μήνυμα που στέλνει η Ελλάδα, η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και η Ζάκυνθος είναι ένα: «είμαστε ασφαλείς και σας περιμένουμε». Προφανώς, είναι γνωστό σε όλη την Ευρώπη ότι η Ελλάδα «τα κατάφερε» με την πανδημία και είναι υγειονομικά «θωρακισμένη». Αυτό σαφώς και είναι ένα στοιχείο που θα πρέπει να το υπενθυμίσουμε στους δυνητικούς επισκέπτες μας. Η ομάδα εργασίας που συγκροτήθηκε έχει μπροστά της ένα πολύ δύσκολο έργο. Πρέπει να διαχωρίσει τα δεδομένα για την αγορά του εσωτερικού και για την αγορά του εξωτερικού, να κωδικοποιήσει τα μηνύματα που θέλει να στείλει, να κατευθύνει το μήνυμα σε συγκεκριμένες αγορές και παράλληλα να κινηθεί πολύ γρήγορα. Προφανώς σε αυτό το νέο εγχείρημα λόγο θα πρέπει να έχουν οι tour operators… Αξίζει ωστόσο να επισημανθεί ότι εγκυμονεί και ο κίνδυνος, επειδή είναι η πρώτη φορά που γίνεται μία συλλογική προσπάθεια εν μέσω κρίσης, να μην υπάρξει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Άλλωστε λίγοι είναι οι άνθρωποι στην αγορά που έχουν το know how και μπορούν να αναλάβουν μία τέτοια καμπάνια. Σαφώς για τους φορείς θα ήταν πολύ χρήσιμη η γνώση που θα είχε αποκτηθεί εάν μία τέτοια συλλογική προσπάθεια δεν γινόταν για πρώτη φορά τώρα… Έστω και υπό αυτές τις συνθήκες, κάποιοι αντιλήφθηκαν τη σημασία που έχει η διαφήμιση και η σωστή ψηφιακή προβολή. Είναι ωστόσο σημαντική αυτή η κοινή προσπάθεια, μήπως και «σωθεί» κάτι από τη φετινή χρονιά.