Thomas Cook: Εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών προς τα τουριστικά γραφεία

Η οικονομική κατάρρευση της Thomas Cook όχι μόνο δεν κλόνισε την εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών αλλά ανέδειξε το κύρος των τουριστικών γραφείων, καθώς απέδειξε πως οι σοβαρές επιχειρήσεις που είναι τοποθετημένες και πιστοποιημένες και λειτουργούν σύμφωνα με τους κανόνες προστάτευσαν τους καταναλωτές, οι οποίοι δεν έχασαν ούτε ευρώ. Τα παραπάνω δήλωσε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (FedHATTA) Λύσανδρος Τσιλίδης, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων “ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ 104,9 FM”.
Μιλώντας για την επόμενη μέρα, ο κ.Τσιλίδης είπε ότι πλέον όλα έχουν βρει το δρόμο τους καθώς “ ένα βασικό κομμάτι της εταιρείας Thomas Cook αγοράστηκε από την κινέζικη εταιρεία FOSUN, έναντι ενός σοβαρού τιμήματος ενώ οι θυγατρικές της σε όλη την Ευρώπη έχουν σχεδόν ολοκληρώσει τις πωλήσεις τους”.
“ Η επόμενη μέρα ήταν τακτοποιημένη, λες και η αγορά όχι μόνο θεραπεύει αλλά αντικαθιστά και τις ανάγκες, επειδή ο ανταγωνισμός πάντοτε είναι επί ποδός” είπε ο κ. Τσιλίδης, εξηγώντας “ δηλαδή όποιο άλλο μεγάλο γραφείο σε κάθε χώρα ήθελε να υφαρπάξει αυτήν την πελατεία, το έχει κάνει ήδη βάζοντας πτήσεις σε αεροπλάνα και παίρνοντας συμβόλαια που έκαναν οι προηγούμενοι Tour operators με τους επόμενους tour operators, οι οποίοι είναι επίσης υπαρκτοί εδώ και πολλά χρόνια στην αγορά. Αυτήν τη στιγμή που μιλάμε έχει καλυφθεί το σύνολο της υποδομής για τις ανάγκες της αγοράς του πελατολογίου που είχε η Thomas Cook σε κάθε χώρα”.
Όπως επισημαίνει, περίπου μετά από 25 μέρες από την πτώχευση, φάνηκε στη διεθνή έκθεση τουρισμού του Λονδίνου (WTM) ότι το κλίμα άρχισε να ξεκαθαρίζει και σήμερα, περίπου 1,5 μήνα πριν από την άλλη μεγάλη διεθνή έκθεση τουρισμού που γίνεται το Μάρτιο στο Βερολίνο, την ITB, τα στοιχεία δείχνουν ότι όλα έχουν τακτοποιηθεί.
“ Είναι γεγονός, ότι σημειώθηκε μια μεγάλη χρεωκοπία αλλά όλοι οι ταξιδιώτες-καταναλωτές επαναπατρίστηκαν διότι υπάρχει μια ευρωπαϊκή οδηγία που αναφέρεται στη προστασία των ταξιδιωτών. Η λεγόμενη ασφαλιστική κάλυψη ή τα ειδικά ταμεία που υπάρχουν σε διάφορες χώρες του κόσμου”, σημειώνει ο κ.Τσιλίδης και προσθέτει: “ ο επαναπατρισμός όλων των πελατών έγινε χωρίς να χρειαστεί να καταβάλουν ούτε ένα ευρώ. Όσοι ήταν να πάνε τους επόμενους τρεις μήνες ταξίδια και είχαν πληρώσει προκαταβολή στο συγκεκριμένο γραφείο και δεν μπορούσε να εκτελεστεί η εκδρομή από αυτούς, ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση, τα ταξίδια ήταν ασφαλισμένα. Άρα, τα ταξίδια που δεν ολοκληρώθηκαν γιατί έπεσε έξω η Thomas Cook τη συγκεκριμένη εβδομάδα εκτελέστηκαν από άλλους tour operators ενώ οι εταιρείες με τις οποίες είχαν κλειστεί οι αρχικές συμφωνίες, αποζημιώθηκαν από τα χρήματα της ασφάλειας. Από τους καταναλωτές δεν έπαθε κανείς ζημιά”.
Αυτοί που επλήγησαν, όπως τόνισε ο κ.Τσιλίδης, ήταν όσοι είχαν οικονομικές πράξεις με το συγκεκριμένο γραφείο και είχαν κάνει διακανονισμό πληρωμών. Εκεί δεν μπορούσε να γίνει πληρωμή. “ Σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει άλλη μια ασφαλιστική κάλυψη, η οποία λέγεται ασφάλεια πιστώσεων, έχει υψηλό κόστος, δεν είναι πολύ διαδεδομένη και είναι ένα πρόβλημα “ μαγκιάς” του Έλληνα επιχειρηματία που σου λέει: “ έλα μωρέ” το ελέγχω… να που δεν το ελέγχεις πάντα”, είπε χαρακτηριστικά ο κ.Τσιλίδης, επισημαίνοντας: “ Όταν εμείς πουλάμε ένα προϊόν σε διακανονισμό πίστωσης έχουμε την ευθύνη και πρέπει να έχουμε τα χρήματα για να μπορούμε να καλύπτουμε τις ανάγκες μας σε περίπτωση που τα χάσουμε. Η επιχειρηματικότητα δεν είναι να ρισκάρεις εις βάρος άλλων κι όταν πάθεις ζημιά να πεις “ παιδιά, δεν τα πήρα, δεν τα έχω”. Τα έχεις δεν τα έχεις, πρέπει να είσαι συνεπής”.
Νικόλ Καζαντζίδου

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ



Τελευταία άρθρα