Ασφαλής οδήγηση το χειμώνα | Συμβουλές από τον παγκόσμιο πρωταθλητή ράλι Jan Kopecky

Είμαστε μέσα στο χειμώνα και οι κακοκαιρίες αποτελούν ένα φυσιολογικό φαινόμενο. Πολλοί είναι λάτρεις των χειμερινών εκδρομών, ενώ για πολλούς συμπολίτες μας, που ασχολούνται με τον τουρισμό, οι χειμερινές αποδράσεις είναι μονόδρομος για λίγες μέρες ανάπαυλας και ξεκούρασης. Το πιο σημαντικό όμως είναι να υπάρχει ασφάλεια στις μετακινήσεις μας. Παρακάτω παρατίθενται μερικές συμβουλές από τον πράγκόσμιο πρωταθλητή Jan Kopecky.
Οι συνθήκες οδήγησης τον χειμώνα για όλους τους οδηγούς δυσκολεύουν, καθώς έχουν να αντιμετωπίσουν πολύ συχνά ακραία καιρικά φαινόμενα. Βροχή, χιόνι, παγετός είναι μερικά φαινόμενα που προβληματίζουν και πολλές φορές αγχώνουν.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι WRC2 του 2018 και οδηγός με την ομάδα της Skoda, Jan Kopecky δίνει μερικές πολύ χρήσιμες συμβουλές για ασφαλή οδήγηση σε δύσκολες καιρικές συνθήκες.
«Το σημαντικότερο για κάθε οδηγό, να είναι συγκεντρωμένος στο τιμόνι, να οδηγεί πάντα σε επαρκή απόσταση από τα άλλα οχήματα και να διατηρεί τη σωστή ταχύτητα. Οι οδηγοί θα πρέπει να ενημερώνονται πάντοτε για την πρόγνωση του καιρού πριν αναχωρήσουν. Το ξεκίνημα του όποιου ταξιδιού νωρίτερα μπορεί να μειώσει το άγχος, ειδικά στο δρόμο προς το γραφείο. Πριν ξεκινήσετε, το αυτοκίνητο θα πρέπει να είναι εντελώς απαλλαγμένο από χιόνι και πάγο, η ορατότητα να είναι απρόσκοπτη. Μόνο τότε μπορεί κανείς να αντιδράσει σωστά σε οποιοδήποτε απρόοπτο», αναφέρει ο παγκόσμιος πρωταθλητής και συνεχίζει: «Το στυλ οδήγησης πρέπει απαραίτητα να προσαρμόζεται στις συνθήκες του δρόμου. Τα ελαστικά πρέπει να είναι πάντα σε άψογη κατάσταση με επαρκές βάθος πέλματος, ενώ ιδίως τον Ιανουάριο ή το Φεβρουάριο πρέπει να υπάρχουν διαθέσιμες και αλυσίδες, τις οποίες ο οδηγός να γνωρίζει πώς να τοποθετήσει γρήγορα και με ασφάλεια».
Ο ίδιος επισημαίνει ότι ο δρόμος τον χειμώνα κρύβει πολλές παγίδες τις οποίες ο οδηγός πρέπει να εντοπίζει έγκαιρα. «Σε χαμηλές θερμοκρασίες, τα πιο σκούρα σημεία στο δρόμο είναι ένα σημάδι ολισθηρών επιφανειών και γενικά αν ο δρόμος έχει μία λαμπερή εμφάνιση θα πρέπει να αφήσετε το γκάζι. Όταν υπάρχει χιόνι στο έδαφος, η επιφάνεια του δρόμου είναι συχνά ολισθηρή. Το αλάτι μπορεί να μετατρέψει το χιόνι σε νερό, πράγμα που αυξάνει επίσης τον κίνδυνο ολίσθησης. Η ταχύτητά σας θα πρέπει επίσης να μειωθεί όταν η χιονόπτωση είναι συνεχής μιας και ο δρόμος μπορεί να έχει παγώσει κάτω από το χιόνι, κάτι που δεν γίνεται άμεσα αντιληπτό. Σε τέτοιες καταστάσεις οδηγείτε συνετά, θα πρέπει πάντα να διατηρείτε μία απόσταση αρκετών μέτρων ή τριών δευτερολέπτων από τους άλλους οδηγούς ώστε να μπορείτε να αντιδράσετε».