Έκθεση φωτογραφίας του Ζακυνθινού Αντώνη Ζήβα στο Παλαιό Φρούριο της Κέρκυρας

Μια ιδιαίτερη έκθεση φωτογραφίας με τίτλο «Ματιές» πραγματοποιείται στην Κέρκυρα αυτές τις μέρες. Δημιουργός της είναι ο Ζακυνθινός Αντώνης Ζήβας, Επίκουρος Καθηγητής στο τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Με καταγωγή, όπως άλλωστε μαρτυρά το επίθετό του, από τη Ζάκυνθο, φαίνεται πως τον τραβά το Ιόνιο, εφόσον μετά τις σπουδές του στην Σχολή Αρχιτεκτόνων της Αθήνας και στην συνέχεια μια πολύχρονη παραμονή στην Ρώμη, τον κέρδισε η κοσμοπολίτικη Κέρκυρα. Ο ίδιος, μιλώντας στην «ΗΜΕΡΑ» μας είπε: «Επισκέπτομαι τη Ζάκυνθο τα καλοκαίρια. Επιθυμία μου θα ήταν να βρίσκομαι πιο συχνά στο νησί, αλλά οι υποχρεώσεις είναι αρκετές και προς το παρόν δεν τα καταφέρνω».
Συνεχίζει αναφέροντας ότι: «Δεν έτυχε να ζήσω ουσιαστικά στη Ζάκυνθο, όμως πάντα υπήρχε έντονη αναφορά στο νησί. Οι δικοί μου ζούσαν στην Αθήνα, όπου μεγάλωσα, αλλά πάντα υπήρχε η νοσταλγία για τη Ζάκυνθο».
Σπούδασε στην Αρχιτεκτονική Σχολή της Αθήνας και στη συνέχεια σπούδασε και εργάσθηκε στη Ρώμη, την οποία θεωρεί ένα καλό μέρος για να ζήσει κανείς. Βρήκε δουλειά σαν αρχιτέκτονας, όμως στη συνέχεια προέκυψε η μεταφορά του στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο στην Κέρκυρα.
Παρόλο που όπως παραδέχεται αγάπησε την Ρώμη, εξάλλου είναι η ιδανική πόλη για έναν αρχιτέκτονα, βρίσκει γοητευτική και την «αρχόντισσα» του Ιονίου, η οποία τον κέρδισε. Έτσι εργάζεται στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο διδάσκοντας φωτογραφία. «Έμεινα στην Κέρκυρα γιατί είναι πολύ κοντά με την Ιταλία, όπως και η Ζάκυνθος βέβαια έχει σχέση με την γείτονα χώρα», μας δηλώνει.

H έκθεση
Ο Αντώνης Ζήβας πραγματοποιεί έκθεση φωτογραφίας στο Παλαιό Φρούριο στην Κέρκυρα και ο κόσμος δείχνει το ενδιαφέρον του, με την προσέλευση αρκετών Κερκυραίων όσο και επισκεπτών. Οι εικόνες προέρχονται από το καθημερινό αστικό περιβάλλον διαφόρων ελληνικών και ιταλικών πόλεων, από το οποίο ο ίδιος, μονίμως με μια μηχανή στο χέρι, φωτογραφίζει ό,τι του προσελκύει το ενδιαφέρον. Πρωταγωνιστές είναι πάντα άνθρωποι αλλά και αντικείμενα από τους πιο πάνω αστικούς χώρους. Ο ίδιος, αναφορικά με την έκθεσή του, μας είπε: «Η έκθεση λαμβάνει χώρα στο Λατινικό Παρεκκλήσιο του Παλαιού Φρουρίου. Οι εικόνες είναι τοποθετημένες κατά μήκος τριών διαδοχικών πλευρών του χώρου, με αποτέλεσμα να προκύπτει μια διάταξη σε σχήμα Π. Το αρκετά μεγάλο μέγεθος των φωτογραφιών, 60Χ90 εκ., έχει επιλεγεί με στόχο την δημιουργία μιας άμεσης εμπλοκής του θεατή με αυτές. Η έκθεση αποτελείται συνολικά από 24 εικόνες, από τις οποίες είκοσι είναι ασπρόμαυρες και τέσσερις έγχρωμες». Οι εικόνες έχουν πραγματοποιηθεί σύμφωνα με την παραδοσιακή φωτογραφική τεχνική: «Μπορεί φαινομενικά να μην έχει ιδιαίτερη σημασία, αλλά οι συγκεκριμένες φωτογραφίες είναι τραβηγμένες με φιλμ, γιατί στο φιλμ εξακολουθώ να βρίσκω μια προσωπικότερη διάσταση σε σύγκριση με την ψηφιακή εικόνα, παρόλο που όταν πρόκειται για κάποια επαγγελματική υποχρέωση χρησιμοποιώ ψηφιακά μέσα», επισημαίνει. Σχετικά με την τοποθέτηση των φωτογραφιών στο χώρο μας είπε: «Οι εικόνες εισάγουν σε δυο διαφορετικούς τρόπους φωτογραφικής καταγραφής (δύο ‘ματιές’). Κατά μήκος του πρώτου τοίχου ο φακός βρίσκεται σε θέση παρατηρητή του έμψυχου και άψυχου περιβάλλοντος, ενώ στους δυο επόμενους τοίχους αποτελεί κατά κάποιο τρόπο και ο ίδιος μέρος της κατάστασης που φωτογραφίζει». Η ανταπόκριση του κόσμου είναι σε γενικές γραμμές θετική, με αρκετούς επισκέπες της έκθεσης να δηλώνουν ότι τους άρεσε αυτό που έβλεπαν και χάρηκαν με το αποτέλεσμα στο οποίο διέκριναν μια θετική στάση απέναντι στον άνθρωπο.



Τελευταία άρθρα