Έλαβαν το μήνυμα – Συνάντηση για τη νησιωτικότητα | Δ. Ακτύπης: Η Ζάκυνθος ήταν ο «φτωχός συγγενής» της ΠΙΝ

•Στο επίκεντρο οι λιμενικές υποδομές και η σύνδεση των νησιών
•Με πρωτοβουλία της Περιφερειάρχη η συνάντηση στη Ζάκυνθο
•Στήριξη από την κυβέρνηση ζήτησε ο Ν. Αρετάκης
•Δ. Ακτύπης: Η Ζάκυνθος ήταν ο «φτωχός συγγενής» της Π.Ι.Ν.

Τους κοινούς προβληματισμούς τους για τις ελλιπείς υποδομές, αλλά και τους κοινούς στόχους τους για τα έργα και τις δράσεις ανάπτυξης που έχουν να κάνουν με τη νησιωτικότητα, έθεσαν οι τοπικές αρχές και οι φορείς στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες με θέμα «Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική και Νησιωτικός Χώρος, Διευρυμένοι Περιφερειακοί Διάλογοι ΕΣΠΑ 2021-2027 ΠΕ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ» από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Στη συνάντηση συμμετείχε η Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Ρόδη Κράτσα – Τσαγκαροπούλου, η Γενική Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Χριστιάνα Καλογήρου, ο ειδικός σύμβουλος του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Εμμανουήλ Κουτουλάκης, ο Βουλευτής Διονύσης Ακτύπης, ο Δήμαρχος Νικήτας Αρετάκης και Αντιδήμαρχοι, όλοι οι χωρικοί Αντιπεριφερειάρχες της ΠΙΝ (Κέρκυρας, Λευκάδας, Κεφαλονιάς – Ιθάκης), ο Αντιπεριφερειάρχης Γιώργος Στασινόπουλος, ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Κ. Καποδίστριας, η Εντεταλμένη Σύμβουλος Κ. Μοθωναίου, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ζακύνθου Φ. Κόττης, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κέρκυρας Γ. Χονδρογιάννης, ο Οικονομικός Επόπτης του Insuleur Νίκος Τσίπηρας, ο Πρόεδρος του ΕΟΑΕΝ Σωτήρης Σκιαδαρέσης και πολλοί ακόμα εκπρόσωποι φορέων του νησιού.

Άνοιξε ο διάλογος
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο διαβούλευσης με την Ομάδα Χάραξης Πολιτικών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που έχει συγκροτηθεί ως όργανο κατάρτισης στο σχεδιασμό του νέου Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης ΕΣΠΑ 2021-2027. Το υπουργείο, μέσα από αυτόν τον προγραμματισμό, επιδιώκει να συμβάλλει στην υιοθέτηση ενός χαρτοφυλακίου πολιτικών και ενδεικτικών παρεμβάσεων που συμβαδίζουν με τους θεματικούς στόχους της νέας Πολιτικής Συνοχής της ΕΕ, ενώ ταυτόχρονα, θα διασφαλίζει την ανάδειξη της εδαφικής προσέγγισης των προκλήσεων της νησιωτικότητας στην Ελλάδα.
Η κα Καλογήρου μίλησε για τους διευρυμένους περιφερειακούς διαλόγους που διεξάγονται στα νησιά με στόχο τη χάραξη της εθνικής νησιωτικής πολιτικής, ενόψει του ΕΣΠΑ 2021-2027. Όπως είπε, έλειπε μία ολοκληρωμένη νησιωτική εθνική πολιτική, η οποία όμως αποτελεί πλέον προτεραιότητα για τον Πρωθυπουργό. Επίσης, η κα Καλογήρου μίλησε για τον σημαντικό ρόλο που έχει στη χάραξη αυτής της πολιτικής ο Α’ βαθμός τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς όπως τόνισε, το κάθε νησί έχει τα δικά του χαρακτηριστικά.

Ρ. Κράτσα: «Ενώνουμε δυνάμεις για να καλύψουμε κενά ετών»
Από την πλευρά της, η Περιφερειάρχης Ρ. Κράτσα μίλησε για μία προσπάθεια που πρέπει να ξεκινήσει από όλες τις αρχές και φορείς, προκειμένου η χώρα μας να μπορέσει να σταθεί στο διάλογο για τη νησιωτική πολιτική που έχει ανοίξει εδώ και χρόνια στην Ευρώπη. Επισήμανε δε, ότι ως Ευρωβουλευτής είχε ασχοληθεί με το θέμα αυτό και διαπίστωνε ότι η Ελλάδα στερούνταν εκπροσώπησης, επιχειρημάτων και συμμετοχής στις διαδικασίες για την επεξεργασία θέσεων που θα ήταν ωφέλιμες για τη χώρα μας.

Οι λιμενικές υποδομές και η σύνδεση των νησιών στο επίκεντρο
Ο κ. Ακτύπης τόνισε ότι έχει έρθει η ώρα να δοθούν τα κατάλληλα κίνητρα στους νησιώτες, ώστε να έχουν καλύτερη πρόσβαση σε υπηρεσίες. Για μία ακόμα φορά υπενθύμισε ότι η Ζάκυνθος ήταν ο «φτωχός συγγενής» της ΠΙΝ, με αποτέλεσμα να στερείται έργων και υποδομών, που άλλα νησιά του Ιονίου κατάφεραν να προχωρήσουν. Πιο αναλυτικά, ο κ. Ακτύπης είπε: «Όλα τα κονδύλια πήγαιναν σε Κέρκυρα! Δεν λύθηκε κανένα απολύτως πρόβλημα. Μαρίνα, προβλήτα, υδατοδρόμια, οδικό δίκτυο, ύδρευση… Τα προβλήματα είναι χιλιάδες και δυστυχώς οι νέοι δεν μένουν στον τόπο τους να δημιουργήσουν. Αυτή η τετραετία θα δώσει άλλη ώθηση και θα γίνουν πράγματα που θα στηρίξουν τους νησιώτες».

Στήριξη από την κυβέρνηση για όλα τα σημαντικά έργα ζήτησε ο Ν. Αρετάκης
Την έλλειψη υποδομών στη Ζάκυνθο ανέδειξε στη δική του ομιλία ως μείζον πρόβλημα ο Δήμαρχος Ν. Αρετάκης. Χαρακτήρισε αναγκαία την παροχή στήριξης από την κυβέρνηση ώστε να δοθούν λύσεις στα μεγάλα προβλήματα που ταλανίζουν τον τόπο. Το λιμάνι, η έλλειψη προβλήτας για κρουαζιερόπλοια και μαρίνας ήταν το πρώτο θέμα στο οποίο αναφέρθηκε ο κ. Αρετάκης ζητώντας τη στήριξη της κεντρικής εξουσίας. Παράλληλα αναφέρθηκε και στο λιμάνι του Αγ. Νικολάου Βολιμών, αλλά και στην απουσία Γαλάζιων Σημαιών από τις παραλίες του νησιού. Ειδική αναφορά έκανε στην πασίγνωστη παραλία του Ναυαγίου και τον Αγ. Σώστη που δέχονται χιλιάδες επισκέπτες κάθε καλοκαίρι. Ο κ. Αρετάκης δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις δασικές πυρκαγιές από τις οποίες το «καταπράσινο» όπως είπε νησί, υποφέρει κάθε χρόνο, ζητώντας επαγρύπνηση και υποδομές. Ύδρευση, αποχέτευση και οδοποιία ήταν το τρίπτυχο των υποδομών στο οποίο ο κ. Αρετάκης έδωσε επίσης ιδιαίτερη βαρύτητα στην αναφορά του, ενώ τόνισε ότι ο Δήμος θα εργάζεται σκληρά στην κατεύθυνση προσέλκυσης χρημάτων από ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις. Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε επίσης στις προσπάθειες που γίνονται ώστε να διακανονιστούν τα χρέη που έχει ο Δήμος, τα οποία αποτελούν τροχοπέδη σε έργα ανάπτυξης. Ολοκληρώνοντας, αναφέρθηκε στη σημασία που αποδίδει στον πολιτισμό, καθώς και στη συνδεσιμότητα μεταξύ των Επτανήσων.

Λιμενικά έργα, σύνδεση νησιών, slot
Από την πλευρά του, ο κ. Στασινόπουλος επικέντρωσε την ομιλία του σε πέντε άξονες. Αξιολογώντας τη σειρά των «καυτών» προβλημάτων του νησιού ξεκίνησε με το πολύπαθο λιμάνι, τη μαρίνα και την προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια, ενώ στην «εξίσωση» έβαλε και το προβληματικό λιμάνι του Αγ. Νικολάου Βολιμών. Ψηλά στην ατζέντα του ο κ. Στασινόπουλος είχε και τη σύνδεση των Ιονίων Νήσων, μεταξύ τους, κάνοντας λόγο για πλοίο σύγχρονο, που θα πραγματοποιεί δρομολόγια όλο το χρόνο και θα έχει τη δυνατότητα μεταφοράς και οχημάτων. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο Μεταφορικό Ισοδύναμο, για το οποίο έκανε λόγο ότι η προηγούμενη κυβέρνηση σχεδίασε πρόχειρα με αποτέλεσμα να μην είναι χρήσιμο και αποτελεσματικό. Ο Αντιπεριφερειάρχης δεν παρέλειψε να αναφερθεί στον εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων των νησιών, κυρίως στον ηλεκτρονικό τους εξοπλισμό, ώστε να μη χάνονται έσοδα από την αδυναμία υποδοχής περισσοτέρων πτήσεων. Τέλος, ιδιαίτερη βαρύτητα έριξε ο κ. Στασινόπουλος στην πολιτική προστασία και τη δυνατότητα αεροπυρόσβεσης, τη στιγμή μάλιστα που όπως είπε «Η Ζάκυνθος είναι το νησί με τις περισσότερες δασικές πυρκαγιές στην Ελλάδα». Δεν παρέλειψε μάλιστα να συνδέσει τα σχέδια για υδατοδρόμιο στο νησί, με βάση πυροσβεστικών υδροπλάνων ώστε να αντιμετωπίζονται άμεσα οι κίνδυνοι δασικών πυρκαγιών.



Τελευταία άρθρα