Ν. Αρετάκης: «Από ‘δω και πέρα θα φανεί το πραγματικό μου πρόσωπο»

•Ενορχηστρωμένη προσπάθεια καθυστέρησης του έργου στον Λίβα βλέπει ο Δήμαρχος
•Αντικαταστάσεις διευθυντών λόγω μη υπογραφής της μελέτης

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στο Δήμο, μετά και την αναβολή του Δημοτικού Συμβουλίου το απόγευμα της Τετάρτης λόγω έλλειψης απαρτίας. Ο Δήμαρχος Νικήτας Αρετάκης προχώρησε σε μία ακόμα εκτενή ενημέρωση των δημοτικών συμβούλων για το θέμα των απορριμμάτων και τις τελευταίες εξελίξεις που αφορούν στη μελέτη για το εργοστάσιο διαχείρισης στον Λίβα, η οποία έπρεπε αυτές τις μέρες να κατατεθεί στο υπουργείο. Όπως είπε προχώρησε στην αντικατάσταση του Διευθυντή των Τεχνικών Υπηρεσιών, Διονύση Τουρκάκη και του Προϊσταμένου του Τμήματος Μελετών Κτηριακών Έργων Ανδρέα Βυθούλκα, καθώς διαπίστωσε ότι προσπαθούσαν να καθυστερήσουν την ολοκλήρωση του έργου. Σύμφωνα με τον Δήμαρχο και οι δύο έπρεπε να υπογράψουν τη νέα μελέτη που συντάχθηκε, από την οποία απαλείφεται το ποσό των 8,5 εκατομμυρίων ευρώ από τον προϋπολογισμό του έργου και η λειτουργία του εργοστασίου από τον ίδιο εργολάβο που έχει αναλάβει την κατασκευή του.

Οι «καρατομήσεις»
Ο Δήμαρχος μετά από αυτές τις εξελίξεις προχώρησε σε καρατομήσεις και αντικαταστάσεις προσωπικού και συγκεκριμένα: καθήκοντα Προϊσταμένης των Τεχνικών Υπηρεσιών ανέλαβε η κα Αγγελική Μαυρία. Ο κ. Διονύσης Τουρκάκης μεταφέρθηκε στην Υπηρεσία Ακίνητης Περιουσίας Δόμησης. Ο κ. Ανδρέας Βυθούλκας από το Τμήμα Κτηριακών Έργων μεταφέρθηκε στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος, στα νεκροταφεία και η κα Ασπασία Σούλη ανέλαβε καθήκοντα Προϊσταμένης στο Τμήμα Μελετών Κτηριακών Έργων.

«Από ‘δω και πέρα θα φανεί το πραγματικό μου πρόσωπο»
Αφού αναβλήθηκε η συνεδρίαση του Συμβουλίου, ο Δήμαρχος αιτιολόγησε τις αποφάσεις του ενημερώνοντας τους παρευρισκόμενους δημοτικούς συμβούλους. Όπως είπε η σύγκληση του έκτακτου συμβουλίου κρίθηκε αναγκαία, καθώς έπρεπε να οριστούν τα νέα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΦΟΔΣΑ. Αυτό προέκυψε, γιατί παραιτήθηκε το ΔΣ χωρίς να προειδοποιήσει για την παραίτησή του και εντωμεταξύ, προέκυψε θέμα σύνταξης μιας ειδικής αναφοράς από το Δ.Σ. του ΦΟΔΣΑ, η οποία θα δικαιολογούσε τη συμβολή του ΦΟΔΣΑ στην προσπάθεια να απαλειφθεί το ποσό των 8,5 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο αφορούσε τη δαπάνη λειτουργίας του έργου για πέντε χρόνια από τον ίδιο εργολάβο που κατασκεύασε το έργο.

Ο κ. Αρετάκης τόνισε: «Δυστυχώς αυτό ήταν η αφορμή να μην υπογραφεί η μελέτη η οποία είχαμε ετοιμάσει για να προσκομίσουμε στο αρμόδιο υπουργείο, οπότε αναβλήθηκε το ταξίδι μου στην Αθήνα και ο λόγος αυτός ήταν και η κύρια αιτία που συνετέλεσε στο να προχωρήσω στην αντικατάσταση του Διευθυντή της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου. Ήταν για μένα μία απόφαση που δεν την πήρα ευχάριστα, αλλά ήταν αναγκαία. Δεν μπορούσα να κάνω διαφορετικά, διότι εφόσον γνώριζαν οι τεχνικές υπηρεσίες του δήμου ότι γίνεται αυτή η προσπάθεια αλλαγής της μελέτης δεν συνετέλεσαν όσο έπρεπε στην ολοκλήρωση αυτής της ανάγκης. Δύο μήνες προσπαθούμε να κάνουμε την αλλαγή στη μελέτη και δεν προέκυψε δυσκολία. Ήρθαν δύο μηχανικοί από το υπουργείο και συμφωνήσαμε ότι αυτές οι αλλαγές έπρεπε να γίνουν, συντάξαμε συμφωνητικό – το οποίο ο Δήμος τήρησε – είδαν την μελέτη, την εξέτασαν και διαπίστωσαν ότι δεν υπήρχε κάτι διαφορετικό ή μη εγκεκριμένο από εκείνα που είχαμε πει. Ήταν όλα εγκεκριμένα και βάσει των περιβαλλοντικών όρων και μας είπαν να τα πάμε στο υπουργείο για να προχωρήσει το θέμα. Το υπουργείο είχε στείλει τους μηχανικούς για αυτόν ακριβώς το λόγο. Δεν δικαιολογείται να λέει μετά ο Διευθυντής των Τεχνικών Υπηρεσιών ότι δεν είχε πάρει έγγραφο από τον ΦΟΔΣΑ, στο οποίο να φαίνεται ότι συμφωνεί να απαλειφθεί το ποσό των 8,5 εκατομμυρίων ευρώ από τον προϋπολογισμό του έργου και να μη δοθεί η λειτουργία του εργοστασίου στον εργολάβο που έκανε την κατασκευή. Από ό,τι φάνηκε μετά, ο ΦΟΔΣΑ είχε στείλει το σχετικό έγγραφο και όταν ενημέρωσα τον κ. Τουρκάκη, μου απάντησε ότι δεν αναφέρεται στο έγγραφο ότι πρέπει να συνεχιστεί το έργο. Εγώ αυτό το εξέλαβα ως πρόθεση καθυστέρησης. Δεν μπορεί με έναν άνθρωπο που συνεργάζεσαι για έναν σκοπό στο τέλος να λειτουργεί κατ’ αυτόν τον τρόπο. Το θεώρησα απαράδεκτο. Η μελέτη έπρεπε να υπογραφεί από τον προϊστάμενο των Τεχνικών Υπηρεσιών, ο οποίος δεν αρνήθηκε να υπογράψει, και τον κ. Βυθούλκα και την κα Παντή. Η κα Παντή έλειπε σε άδεια και ο κ. Βυθούλκας είπε ότι δεν πρόκειται να το υπογράψει! Είπε ότι φοβάται, αλλά εγώ νομίζω ότι είναι ενορχηστρωμένο, γιατί θα μπορούσε ο κ. Τουρκάκης να του εξηγήσει… Λέτε αυτή η εξέλιξη να ήταν τυχαία; Ήταν σαφές ότι δεν ήθελε να υπογράψει, αφού το προηγούμενο βράδυ μου είπε ο κ. Τουρκάκης να περάσω από το γραφείο του για να πάρω τη μελέτη υπογεγραμμένη και μετά τα πράγματα άλλαξαν… Θα υπογράφανε δυο – τρία σχέδια. Δεν θέλανε να υπογράψουν μία μελέτη που δεν είχε τίποτα το μεμπτό και θεώρησα ότι επιδιώκεται καθυστέρηση έργου. Δεν ξέρω αν πρόκειται για σκοπιμότητα, ξέρω όμως ότι αυτό καθυστέρησε το ταξίδι μου στην Αθήνα. Δεν μπορούσα να καταθέσω ανυπόγραφη μελέτη στο υπουργείο! Η παραίτηση του ΔΣ του ΦΟΔΣΑ με παραξένεψε, γιατί έγινε την ημέρα που έπρεπε να υπογραφεί η μετακίνηση των εργαζομένων από τον ΦΟΔΣΑ στον Δήμο».

Γιατί φτάσαμε ως εδώ…
Ν. Αρετάκης: «Από το 2012 έως το 2019 «λιβανίζανε» τη μελέτη»

Ο Δήμαρχος είπε ότι υπήρχε από την αρχή μία διαμάχη μεταξύ της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου και του ΦΟΔΣΑ. Αυτή η διαμάχη, όπως υποστήριξε, οδήγησε στο να έχουμε τα σκουπίδια στους δρόμους. Κατήγγειλε ότι ο κ. Τουρκάκης δεν διέθετε τα μηχανήματα για να καθαριστούν οι δρόμοι, υποστηρίζοντας ότι δεν είναι υποχρεωμένοι και ο ΦΟΔΣΑ υποστήριζε ότι δεν είχε μηχανήματα για να κάνει καθαρισμούς…
Ο κ. Αρετάκης υπογράμμισε: «Αποφασίσαμε για να το αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα, να μετακινήσουμε τους εργαζομένους στο Δήμο από τον ΦΟΔΣΑ. Επίσης, θέλαμε να σταματήσει η εύνοια που είχαν κάποιοι υπάλληλοι του Δήμου που αντί να είναι σε θέσεις καθαριότητας, ήταν στο γραφείο. Δεν τους αρέσει που προχωράμε! Θέλανε να μην με αφήσουν να προχωρήσω το έργο! Από το 2012 έως το 2019 «λιβανίζανε» τη μελέτη και το μόνο που έκαναν ήταν να αυξήσουν το κόστος (8,5 εκατ. ευρώ για τον εργολάβο) και να κάνουν ένα κύτταρο που δεν θα χωρούσε ούτε τα σκουπίδια που έχουν συσσωρευτεί τώρα στον Λίβα. Ό, τι εμπόδια και αν μου βάζουν το έργο θα γίνει»!

Σύστημα genesis
Να σημειωθεί, τέλος, ότι ο Δήμαρχος προχώρησε στην εγκατάσταση του ολοκληρωμένου Πληροφορικού Συστήματος “Genesis” στο γραφείο του, το οποίο παρέχει ένα πλήρες περιβάλλον που επιτρέπει την ενιαία και αποτελεσματική διαχείριση της Οικονομικής και Διοικητικής λειτουργίας των ΟΤΑ. Το σύστημα “Genesis” περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό Οικονομικών και Διοικητικών εφαρμογών, οι οποίες καλύπτουν όλες τις ειδικές απαιτήσεις των ΟΤΑ (Μισθοδοσία & Διαχείριση Προσωπικού: Η λύση Μισθοδοσίας & Διαχείρισης Προσωπικού της SingularLogic, η οποία είναι απόλυτα προσαρμοσμένη στις ανάγκες των ΟΤΑ, Εφαρμογές Διαχείρισης Προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ: Εξασφαλίζουν τη σωστή διαχείριση των διαγωνισμών, που διεξάγονται από το ΑΣΕΠ για τις προσλήψεις εποχικού και μόνιμου προσωπικού και Διαχείριση Δ.Ε.Υ.Α.: Η εφαρμογή αναπτύχθηκε με σκοπό να εξυπηρετήσει τις ανάγκες μηχανογράφησης των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.). Όπως είπε ο κ. Αρετάκης: «Έτσι θα ελέγχω όλες τις ενέργειες των υπηρεσιών του Δήμου από το γραφείο μου. Δεν θα μείνει τίποτα κρυφό! Από ‘δω και πέρα θα φανεί το πραγματικό μου πρόσωπο».