«Ο Χάσης» του Δ. Γουζέλη |Καταπληκτικές ερμηνείες από Ζακυνθινούς ηθοποιούς

Θετικότατες κριτικές απέσπασε η κλασική ζακυνθινή κωμωδία «Ο Χάσης» του Δημήτρη Γουζέλη, που ανέβηκε από το Θέατρο τση Ζάκυθος, στο Υπαίθριο Δημοτικό Θέατρο το βράδυ της Τρίτης. Το έργο γραμμένο το 1792, ανέβηκε στην πρωτότυπη μορφή του σε διδασκαλία Κώστα Καποδίστρια, ενώ οι ερμηνείες ήταν από αυθεντικούς λαϊκούς θεατρίνους του παραδοσιακού Ζακυνθινού Λαϊκού Θεάτρου!
Συμμετείχαν οι: Γεώργιος Σεμιτέκολος, Αθηνά Κακολύρη, Παναγιώτης Σπίνος, Μαρία Τζανέττου, Μαρίνος Ζήβας, Ηλίας Σαραντίδης, Θανάσης Παπαηλιού Διονύσιος Τσουκαλάς, Κώστας Πλατυπόδης, Διονύσης Μάργαρης, Στάθης Πίσκοπος.
Σήμερα δημοσιεύουμε τις φωτογραφίες που δημοσίευσε στο Facebook, ο συμπολίτης μας Μπάμπης Σιγούρος, που αποτυπώνουν με μοναδικό τρόπο τις εκφράσεις των ηθοποιών και τη δυναμική τους σκηνική παρουσία.
Ανάμεσα στους θεατές της παράστασης ήταν η Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Ρόδη Κράτσα – Τσαγκαροπούλου, οι περιφερειακοί σύμβουλοι της νέας και της απερχόμενης περιφερειακής αρχής: Γιώργος Στασινόπουλος, Κατερίνα Μοθωναίου, Κώστας Καποδίστριας και Θοδωρής Καμπίτσης, καθώς και ο δημοτικός σύμβουλος Άγγελος Σεβαστιάδης, ο οποίος θα αναλάβει τον τομέα του Πολιτισμού. Στο υπαίθριο βρέθηκαν οι πολλοί συμπολίτες μας, φίλοι του ζακυνθινού λαϊκού θεάτρου, οι οποίοι απόλαυσαν τη βραδιά.
Φωτογραφίες: Μπάμπης Σιγούρος

Λίγα λόγια για την παράσταση
Η γενικότερη αντίληψη για ένα μεγάλο διάστημα, ήθελε το ΧΑΣΗ σαν μια απλή κωμωδία ηθών, με κύριο άξονα τον κεντρικό ήρωα του έργου ο οποίος με τους ψευτοπαλικαρισμούς του προκαλούσε εύκολο γέλιο στους θεατές. Για το «Θέατρο τση Ζάκυθος» το έργο του Γουζέλη αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση κοινωνικής σάτιρας επηρεασμένης από το πνεύμα της εποχής που επικρατούσε στον ευρωπαϊκό χώρο, μετουσιωμένο στο ζακυνθινό περιβάλλον. Βρισκόμαστε στο 1790. Ένα χρόνο μετά τις μεγάλες ανακατατάξεις που έφερε η Γαλλική Επανάσταση, οι ιδέες της ταξιδεύουν παντού. Ο Γουζέλης μαζί με τον δάσκαλό του Μαρτελάο είναι από τους πιο θερμούς υποστηρικτές της. Το 1797 υποδέχονται τους Γάλλους Δημοκρατικούς στη Ζάκυνθο και συμμετέχουν. Ο ΧΑΣΗΣ θα μπορούσε να θεωρηθεί πρόδρομο έργο αυτής της περιόδου που δίνει ανάγλυφο το κλίμα της Ζακύνθου στο τέλος εποχής της φεουδαρχίας και της επικράτησης των φιλελεύθερων ιδεών, μέσα από σατιρική σκοπιά. Ο κεντρικός ήρωας, Θοδωρής Κατοπόδης, σαν άτομο χωρίς παιδεία και σοφία, στην προσπάθειά του να αποκτήσει περιουσία για να εξασφαλίσει την κοινωνική του άνοδο γίνεται κακόγουστος αντιγραφέας των συνηθειών των ευγενών και στο τέλος καθηλώνεται μαζί τους ενεργά στο κάψιμο της χρυσής βίβλου των ευγενών (libro d’ oro).