Πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς κάνουμε τη σωστή επιλογή!
O κος Διονύσης Κόκλας είναι ο ιδιοκτήτης φροντιστηρίου Μέσης Eκπαίδευσης «LINK» που φέτος συμπληρώνει 8 χρόνια λειτουργίας στην Ζάκυνθο. Ο κ. Κόκλας απαντά στις ερωτήσεις μας σχετικά με το τι οδήγησε στην επιτυχία του φροντιστηρίου μέσα στα χρόνια της κρίσης. Αναλύει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει μια μικρομεσαία επιχείρηση στην Ζάκυνθο, τα κριτήρια επιλογής ενός φροντιστηρίου από μαθητές και γονείς αλλά και το πρωτοποριακό σύστημα βελτιστοποίησης απόδοσης MODUS το οποίο από την νέα σεζόν θα αποτελεί ένα μοναδικό ανταγωνιστικό όπλο υπεροχής.
Κε Κόκλα ποιο είναι το μυστικό επιτυχίας ενός φροντιστηρίου για να λειτουργεί τόσα χρόνια; Πως καταφέρατε να επιβιώσετε μέσα στα χρόνια της κρίσης και μάλιστα να επενδύσετε σε νέο παράρτημα φροντιστηρίου πριν 1 χρόνο.
Το μυστικό της επιτυχίας είναι συνάθροιση πολλών παραγόντων για μια επιχείρηση. Είναι ένα μείγμα πολιτικών αποτελεσματικής διοίκησης, ικανών καθηγητών αλλά πάνω από όλα των επιτυχιών των μαθητών μας. Ένα φροντιστήριο ζει και αναπνέει μόνο μέσα από τις διαρκείς επιτυχίες και μέσα από την υλοποίηση των στόχων που θέτει για κάθε μαθητή. Θα έλεγα ότι αυτό που καταφέραμε, εδώ οφείλεται σε ένα συνδυασμό υψηλής ποιότητας καθηγητών σε όλες τις ειδικότητες αλλά και στο πάθος και την αγάπη που έχουμε όλοι μας για τα παιδιά και την εκπαίδευση. Οι επιτυχίες μας, δημιούργησαν την φήμη μας, η οποία μας ακολουθεί. Τα φροντιστήρια LINK συνδέθηκαν με τη λέξη ΠΟΙΟΤΗΤΑ στην εκπαίδευση για αυτό άλλωστε δημιουργήσαμε και το δεύτερο εκπαιδευτήριό μας στο χωριό Πηγαδάκια.
Μπορούν οι γονείς να ανταποκριθούν στα δίδακτρα του φροντιστηρίου σας:
Οι γονείς κάνουν ένα μεγάλο αγώνα να ανταποκριθούν στα έξοδα της καθημερινότητας ενός νοικοκυριού. Για το παιδί τους στερούνται τα πάντα προκειμένου να του δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για να μπορέσει να πετύχει στο Πανεπιστήμιο και στην σχολή της επιλογής του. Από πλευράς μας κάνουμε ότι είναι δυνατό για να βοηθήσουμε σε αυτό και κρατάμε σε εξαιρετικά καλό επίπεδο τις τιμές μας.
Όλοι μας όμως θα πρέπει να αντιληφθούμε ότι η πολύ χαμηλή τιμολογιακή πολιτική εγκυμονεί κινδύνους για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Μη καλά αμειβόμενοι καθηγητές, ελαχιστοποίηση των ωρών, μη ποιοτικά συγγράμματα μπορούν να οδηγήσουν σε αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που περιμένει ο γονιός και ο μαθητής. Στόχος δικός μας είναι το value for money, δηλαδή ο γονιός να πληρώνει αντίστοιχα με την αξία που παίρνει.Γιατί ένα γονιός να επιλέξει το φροντιστήριο σας για να βοηθήσει το παιδί του και όχι το ιδιαίτερο μάθημα με έναν καθηγητή στο σπίτι;
Η επιλογή και η απόφαση σε κάθε περίπτωση είναι του γονιού και του μαθητή. Για μένα το βάρος της απόφασης θα πρέπει να γύρει υπέρ του Φροντιστηρίου. Μη βιαστείτε να κρίνετε αυτό που λέω θεωρώντας ότι εξυπηρετώ τα συμφέροντα της επιχείρησής μου. Θα τεκμηριώσω την άποψή μου αναφέροντας 5 βασικούς λόγους:
Ο 1ος λόγος είναι ηθικός. Βλέπουμε το εξής παράδοξο στην Ζάκυνθο και φαντάζομαι ότι αυτό δεν είναι φαινόμενο μόνο της τοπικής κοινωνίας μας. Καθηγητές που διδάσκουν σε Λύκεια και Γυμνάσια κάνουν μετά ιδιαίτερα στους μαθητές της τάξης τους. Η ερώτηση είναι απλή. Γιατί το κάνουν αυτό; Δεν τα λένε καλά μέσα στην τάξη; Δεν προλαβαίνουν στην σχολική ώρα να δώσουν την σωστή εκπαίδευση; Κάνουν εσκεμμένα κακή διδασκαλία και βάζουν κακή βαθμολογία στους μαθητές τους για να εξασφαλίσουν extra εισόδημα μετά στο σπίτι;
O 2ος λόγος για μένα είναι της ποιότητας της εκπαίδευσης. Δεν είναι δυνατόν ένας καθηγητής να κάνει το ίδιο καλά όλα τα μαθήματα, δηλαδή Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία κλπ. Στο φροντιστήριο υπάρχει για κάθε μάθημα ξεχωριστά, εξειδικευμένος και με αυστηρά κριτήρια επιλεγμένος καθηγητής κάθε ειδικότητας. Το φροντιστήριο λόγω της ανταγωνιστικής φύσης των υπηρεσιών διαμορφώνει συνθήκες δια βίου μάθησης για το επιστημονικό του προσωπικό έτσι ώστε να είναι ένα βήμα μπροστά στην εκπαίδευση σε σχέση με έναν καθηγητή που τέλειωσε το Πανεπιστήμιο και δεν εξελίσσεται σε σχέση με τα νέα δεδομένα.
Ο 3ος λόγος είναι οικονομικός. Αν κάποιος υπολογίσει το κόστος των ιδιαίτερων μαθημάτων ανά καθηγητή σε σχέση πάντα με τις ώρες του μαθήματος που κάνει θα διαπιστώσει ότι το κόστος είναι πολύ μεγαλύτερο στο ιδιαίτερο από το Φροντιστήριο.
Ο 4ος λόγος είναι ανταγωνιστικός. Τα παιδιά για εμάς εντάσσονται σε ολιγομελή ομοιογενή τμήματα μέσα από τα οποία δημιουργείται ανταγωνισμός. Τα παιδιά ανταποκρίνονται πολύ καλύτερα σε συνθήκες ανταγωνισμού και σε ομαδική δουλειά.
Ο 5ος λόγος είναι η εμπειρία και η κουλτούρα του φροντιστηρίου. Το Φροντιστήριο δίνει τεράστια σημασία στον τρόπο που θα καταφέρει να οδηγήσει το παιδί στην επιτυχία και όχι μόνο. Η επιτυχία του παιδιού εξασφαλίζει την επιτυχία του Φροντιστηρίου για την επόμενη χρονιά. Αυτό σημαίνει πολλά για ένα Φροντιστήριο. Σημαίνει αν θέλετε ότι θα πρέπει να προσέξει αν θέλει να έχει αύριο τις επιλογές που θα κάνει σε καθηγητές, συγγράμματα, προγράμματα εκπαίδευσης κλπ. Επιπρόσθετα το Φροντιστήριο λειτουργεί και ως ένας συμπληρωματικός σύμβουλος για το παιδί αναπτύσσοντας δράσεις σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού (συνεργασία με την εταιρία επαγγελματικού προσανατολισμού ORIENTUM), διαχείριση άγχους, διαχείρισης χρόνου, σωστού τρόπου διαβάσματος κλπ. Αυτό δυστυχώς δεν μπορεί να το κάνει ένας καθηγητής που κάνει ιδιαίτερα.
Τι πιστεύετε ότι έχετε εσείς που σας κάνει ξεχωριστούς; Ποιο είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημά σας;
Μια επιχείρηση στην επιστήμη του Marketing θεωρείται ότι έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της, όταν η διατήρηση των αποδόσεων ξεπερνά το μέσο όρο του κλάδου της. Το πλεονέκτημα αυτό προκύπτει από τα χαρακτηριστικά μιας υπηρεσίας, που τη καθιστούν ανώτερη των ανταγωνιστικών.
Στην περίπτωση την δική μας σε όλα αυτά τα χρόνια της λειτουργίας μας μπορούμε να πούμε ότι ο κόσμος δεν μπορούσε εύκολα να ξεχωρίσει το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα που ήταν συγκερασμός επιτυχιών, του τρόπου που κάνουμε την δουλειά μας, του πάθους μας, της συνεργασίας μας και της κουλτούρας μας.
Από τη φετινή χρονιά όμως τα ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ LINK επένδυσαν σε ένα μοναδικό σύστημα Βελτιστοποίησης της απόδοσης του μαθητή. Είναι κάτι μοναδικό και πρωτοποριακό για την Ελλάδα στο χώρο της εκπαίδευσης και τα επόμενα χρόνια όλοι θα μιλούν γι’ αυτό.
Το MODUS SYSTEM είναι η πιο δυνατή επένδυση που μπορεί να κάνει ένας επιχειρηματίας για το εκπαιδευτικό ίδρυμα που διοικεί. Μέσα από αυτό μπορεί να οργανώσει, να προγραμματίσει, να σχεδιάσει και να ελέγξει όλη την επιχείρησή του και να φέρει τα επιθυμητά αποτέλεσμα για τους μαθητές του.
Αυτό που μας λέτε είναι εξαιρετικά σημαντικό. Μπορείτε να μας δώσετε περισσότερες πληροφορίες για το MODUS SYSTEM;
Το MODUS SYSTEM είναι ένα μοναδικό εργαλείο για να πετύχει ένας εκπαιδευτικός οργανισμός υψηλότερες αποδόσεις σε επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών αλλά και διοίκησης.
Το ανταγωνιστικό περιβάλλον στο οποίο αναπτύσσουν την δραστηριότητά τους τα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα δεν επιτρέπει λάθη. Η επιτυχία των μαθητών στις Πανελλαδικές εξετάσεις αποτελεί ουσιαστικά ένα από τα βασικά κριτήρια αξιολόγησής και επιλογής προτίμησης ενός εκπαιδευτικού οργανισμού από μαθητές και γονείς.
Το ΜΟDUS συνδυάζει επιστημονικές διαδικασίες διοικητικής και εκπαιδευτικής μορφής. Έχει επομένως ένα διεπιστημονικό προσανατολισμό μια και για την σχεδίαση του ενώθηκαν γνώσεις από επιστήμονες διαφορετικών ειδικοτήτων.
Γνώσεις σε επίπεδο management, marketing, εκπαιδευτικών διαδικασιών που είναι απαραίτητες για την διοίκηση ενός οργανισμού.
Συμβάλει στην διαμόρφωση μιας εκπαιδευτικής κουλτούρας management μέσα στην επιχείρηση ανοίγοντας συγχρόνως το δρόμο για ουσιαστική επικοινωνία και συνεργασία όλων των φορέων που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία. Διοίκηση, καθηγητές, μαθητές και γονείς διαμορφώνουν ένα πλαίσιο συνεργασίας που οδηγεί στην “Αριστεία”.
Το MODUS SYSTEM δίνει μια σειρά σπουδαίων επιστημονικά δομημένων εργαλείων που βελτιστοποιούν την απόδοση του Οργανισμού. Συγκεκριμένα:
•Παρέχει εργαλεία και διαδικασίες με δομημένα test, ερωτηματολόγια κλπ με σκοπό την ομοιογενή κατάταξή τους σε τμήματα.
•Παρέχει εξειδικευμένες συμβουλές διαμόρφωσης εργασιακής και εκπαιδευτικής κουλτούρας από εξειδικευμένους συμβούλους και επιστήμονες από το χώρο του Marketing και της Εκπαίδευσης.
•Παρέχει δομημένα σχέδια μαθήματος και διαδικασίες οργάνωσης των τμημάτων.
•Παρέχει την δυνατότητα προσθήκης επιστημονικών συγγραμμάτων υψηλής ποιότητας πλήρως ψηφιοποιημένων για χρήση πάνω σε διαδραστικούς πίνακες.
•Παρέχει σύστημα αξιολόγησης όλων των εμπλεκομένων φορέων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
•Παρέχει την δυνατότητα διεξαγωγής συνδυαστικών αποτελεσμάτων και προτάσεων για τη βελτίωση του οργανισμού σε management.
Μέσα από αυτό το σύστημα το Φροντιστήριο μπορεί να οργανώσει, να προγραμματίσει, να σχεδιάσει, να ελέγξει όλη την εκπαιδευτική διαδικασία για να φέρει εξαιρετικά αποτελέσματα στο τέλος της χρονιάς.
Η επιτυχία του βέβαια εξαρτάται από δυο ουσιαστικές προϋποθέσεις. Πρώτον την πιστή εφαρμογή των διαδικασιών που προτείνονται αλλά δεύτερον από την εμπέδωση της φιλοσοφίας του συστήματος από τον επιχειρηματία και το στελεχιακό δυναμικό της επιχείρησης. Η επιλεκτική προσέγγιση της μεθοδολογίας που προτείνεται στον Οργανισμό δε θα φέρει το αναμενόμενο αποτέλεσμα αν δεν τηρηθούν αυτές οι δυο προϋποθέσεις.
Ποιοι ανέπτυξαν αυτό το εργαλείο; Εφαρμόστηκε κάπου αλλού και ποια ήταν τα αποτελέσματα του;
Για την συγγραφή της μελέτης εργάστηκε μια επιστημονική ομάδα από ανθρώπους του marketing και της εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα για την μελέτη συνεργάστηκαν οι:
1. Χρήστος Καραγκιόζης, ΜΒΑ Εκπαίδευση Ενηλίκων, Σχεδιαστής Προγραμμάτων Κατάρτισης-Σύμβουλος Εκπαίδευσης Ενηλίκων
2. Αναστάσιος Παναγής, ΜΒΑ – Marketing Consultant, Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής Ενηλίκων, Καθηγητής Marketing.
3. Αθανάσιος Παπαδόπουλος, ΜΒΑ – Χημικός Μηχανικός, Συντονιστής Ενεργειών Κατάρτισης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης.
4. Πέτρος Πετρίδης- Μαθηματικός, Επιχειρηματίας, Συγγραφέας.
5. Ηλίας Ζάχος – Φυσικός, Επιχειρηματίας, Συγγραφέας.
Το σύστημα αυτό παρουσιάστηκε πριν 3 μήνες στην αγορά. Δοκιμάστηκε με εκπληκτική επιτυχία από το Φροντιστήριο ΜΕΘΟΔΟΣ στην Θεσσαλονίκη. Ήδη υιοθετήθηκε από πολύ μεγάλα Φροντιστήρια σε όλη την Ελλάδα και αποτελεί για εμάς μια μοναδική καινοτομία την οποία υιοθετήσαμε αμέσως όταν διαπιστώσαμε τις δυνατότητες που προσφέρει.