«Μάστιγα» οι τηλεφωνικές απάτες | Η αστυνομία εφιστά την προσοχή


photo: Cretapost

«Μάστιγα» τείνουν να γίνουν σε όλη την χώρα οι τηλεφωνικές απάτες με τους επιτήδειους να βάζουν στο στόχαστρο κυρίως ηλικιωμένους και να τους αποσπούν χιλιάδες ευρώ. Αυτό έγινε πριν λίγες ημέρες στην Δράμα, όπου μια ηλικιωμένη έχασε το ποσό των 20.000 ευρώ. Η Αστυνομία εφιστά την προσοχή των πολιτών και τους υπενθυμίζει ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να δίνουν τα προσωπικά τους στοιχεία σε αγνώστους. Οι επιτήδειοι συνήθως τηλεφωνούν σε ηλικιωμένα άτομα και τους λένε ότι κάποιο συγγενικό τους άτομο έχει εμπλακεί σε ατύχημα και έχει χτυπήσει και προσπαθούν με αυτόν τον τρόπο να τους αποσπάσουν χρήματα.
Η Ελληνική Αστυνομία συνεχώς ενημερώνει τους πολίτες για αυτά τα περιστατικά και δίνει συμβουλές για τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να δρουν.

Αναλυτικά οι οδηγίες της αστυνομίας αναφέρουν:
«Mην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας «πλησιάζουν» ως γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων.
– Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου. Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
-Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
– Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.
– Mην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
– Mην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.
– Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν».

Δημήτρης Αγγελούδης Αστυνομικός Υποδιευθυντής / Αναπληρωτής Διευθυντή
«Όταν παίρνει τηλέφωνο κάποιος και τους ζητάει οτιδήποτε να προσέχουν, να μην δίνουν προσωπικά στοιχεία και αν υποπτευθούν ότι συμβαίνει κάτι περίεργο να ενημερώσουν την αστυνομία. Να μην εμπιστεύονται ανθρώπους που δεν τους γνωρίζουν από το τηλέφωνο. Είναι επιβεβλημένο να καλούν την αστυνομία για να μην υπάρξουν συνέπειες. Έχουν συμβεί τέτοια περιστατικά και έχοντας αυτά τα παραδείγματα, πρέπει να είμαστε διπλά υποψιασμένοι και να προσέχουμε».

Παναγιώτης Βασιλείου
«Αυτοί που τηλεφωνούν αποσκοπούν στο να αποσπάσουν κάποιο χρηματικό ποσό. Όταν σηκώνουν το τηλέφωνο οι ηλικιωμένοι θα πρέπει να ρωτάνε από πού παίρνουν και ποιοι είναι. Δεν πρέπει να δίνουν στοιχεία. Ούτε διεύθυνση, ούτε αν μένουν μόνοι τους, ούτε αν τα παιδιά τους μένουν μαζί τους κλπ. Ιδιαίτερα τα ηλικιωμένα άτομα δεν πρέπει να δίνουν καθόλου στοιχεία. Αν δέχονται τέτοια τηλεφωνήματα θα πρέπει να ενημερώνουν τις αρχές αμέσως».

Γιώργος Φιλιάς
«Είναι ένα θέμα το οποίο απασχολεί πολύ κόσμο. Είναι πολύς κόσμος που «την πατάει». Θέλει προσοχή με ποιον μιλάμε και πάνω από όλα, να γνωρίζουμε τα στοιχεία του. Αφού τα γνωρίζουμε μπορούμε να συνεχίσουμε την κουβέντα. Πρέπει να προσέχουν οι ηλικιωμένοι και τα μικρά παιδιά. Πιο πολύ οι ηλικιωμένοι, γιατί όταν είναι μόνοι τους σε ένα σπίτι και τους καλούν στο τηλέφωνο και τους λένε διάφορα. Αν συμβεί κάτι τέτοιο θα πρέπει άμεσα να ενημερώσουν την αστυνομία».