Oι τάσεις του 2019 στην ξενοδοχειακή βιομηχανία

•Πράσινα καταλύματα και εικονική πραγματικότητα

Από την σχεδίαση και προώθηση του χώρου μέχρι την τελική προσφερόμενη εμπειρία στον ταξιδιώτη, η Trivago έκανε έναν απολογισμό των τάσεων της ξενοδοχειακής βιομηχανίας που μέχρι στιγμής κυριαρχούν φέτος. Όπως όλα δείχνουν, η τεχνολογία λαμβάνει ολοένα αυξανόμενο ρόλο, δίνοντας στον κλάδο μία τεράστια ώθηση προς τα μπρος. Ο απολογισμός έχει βασιστεί σε έρευνες και εκθέσεις ηγετών, ερευνητών και ειδικών της φιλοξενίας για το 2019 κι αποτελεί τροφή για σκέψη για ιδιοκτήτες τόσο μεγάλων μονάδων όσο και μικρότερων οικογενειακών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων που αναζητούν τρόπο να κάνουν τη διαφορά! Ιδού κάποιες απ’ αυτές:
«Πράσινα» ξενοδοχεία με ανέσεις… σπιτιού!

Κι όταν λέμε «πράσινα» εννοούμε και μεταφορικά και κυριολεκτικά… Πέραν του αυτονόητου περάσματος σε καταλύματα πιο φιλικά προς το περιβάλλον που σταδιακά απομακρύνονται απ’ την χρήση πλαστικού, κάνουν εξοικονόμηση νερού, εξοικονόμηση ενέργειας – μέσω χρήσης ηλιακών συλλεκτών, λαμπτήρων LED κ.α. – μια απ’ τις κυρίαρχες τάσεις του ’19 είναι και η έντονη παρουσία φυτών σε όλους τους χώρους του ξενοδοχείου, συμπεριλαμβανομένων και των δωματίων. Συγχρόνως από την απρόσωπη μινιμαλιστική αισθητική των τελευταίων ετών περνάμε σε μία πιο «φιλική» προσέγγιση. Τα ξενοδοχεία διατηρούν καθαρές γραμμές αλλά επαναφέρουν κάποιες τοπικές, παραδοσιακές πινελιές – όπως έργα τοπικών καλλιτεχνών – που προσδίδουν χαρακτήρα. Ταυτόχρονα προσφέρουν απλές παροχές που εξασφαλίζουν στον επισκέπτη άνεση κι αίσθηση «σπιτιού» όπως βιβλιοθήκη και μηχανή καφέ (με τα συνοδευτικά της) στο δωμάτιο. Η τάση αυτή έρχεται ως απάντηση στη δυναμική που έχει αποκτήσει το Airbnb στην αγορά και βέβαια αντλώντας έμπνευση από τις παροχές των ενοικιαζόμενων καταλυμάτων ιδιωτών.

Επαυξημένη κι εικονική πραγματικότητα
Ναι, όντως διαβάσατε σωστά. Η επαυξημένη και εικονική πραγματικότητα αποκτούν μεγάλη δυναμική στη βιομηχανία της φιλοξενίας όπως όλα δείχνουν. Κι αυτό διότι παρέχουν τη δυνατότητα στον επισκέπτη να αποκτήσει τρισδιάστατη αίσθηση του χώρου: τόσο του κήπου, της πισίνας ή της ρεσεψιόν όσο – και κυρίως – του δωματίου. Δίνοντας στον πελάτη την συνολική και ρεαλιστική εικόνα του χώρου τους τα ξενοδοχεία που πρωτοπορούν τον βοηθούν να νιώσει ασφαλής και να κάνει κράτηση με μεγαλύτερη σιγουριά. Ταυτόχρονα επιτρέπουν στο ξενοδοχείο να αφήσει το τέλειο αποτύπωμά του στο διαδίκτυο – με έναν τρόπο που αδυνατούν οι απλές φωτογραφίες πολλές φορές να το κάνουν – χώρια που το καθιστά πολύ πιο ανταγωνιστικό σε επίπεδο προώθησης από άμεσους ανταγωνιστές του στην περιοχή.

Περισσότερες «μοναδικές εμπειρίες»
Οι σημερινοί ταξιδιώτες αποζητούν την εμπειρία που θα «αξίζει» να ανέβει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι ηγέτες του ξενοδοχειακού χώρου το ‘19 έχουν βρει τρόπο να το εντάξουν στις παροχές τους. Τα γαστρονομικά «σαφάρι» κι άλλες εναλλακτικές δραστηριότητες όπως τουρ με ποδήλατο, περπάτημα ως κάποιο «κρυφό» σημείο για την παρακολούθηση ηλιοβασιλέματος ή πανσελήνου που άρχισαν να οργανώνουν δειλά δειλά τα πρακτορεία κι έγιναν εξαιρετικά δημοφιλή το περασμένος έτος προσέλκυσαν το ενδιαφέρον των ξενοδόχων οι οποίοι αυξάνουν φέτος τις συνεργασίες τους με γραφεία αλλά και ιδιώτες που αναλαμβάνουν εκδρομές.

φωτο: cozyvibe