Μειωμένη κίνηση στα καταστήματα τουριστικών ειδών

Ρεπορτάζ: Ναταλία Κατσιμίγα

Λίγο ανεβασμένη συγκριτικά με το Μάη, αλλά μειωμένη, δυστυχώς, εξακολουθεί να είναι η κίνηση στα μαγαζιά τουριστικών ειδών με τους επιχειρηματίες να εκφράζουν τις ελπίδες αλλά και την αγωνία τους να διορθωθεί η κατάσταση το συντομότερο δυνατόν. Ο Μάης τους ζημίωσε όπως δηλώνουν αρκετοί με τα έσοδα του πρώτου μήνα της σεζόν να μην επαρκούν για να καλυφθούν τα λειτουργικά τους κόστη.
Η κατάσταση φαίνεται να είναι γενικευμένη καθώς η μείωση που είδαν στα κέρδη τους ακόμα και καταστήματα πολύ κεντρικών σημείων της πόλης μας (πλησίον της εκκλησίας Αγίου Μάρκου ή επί της πλατείας Σολωμού) αγγίζει το 30% ακόμα και το 50% σε κάποιο εξ αυτών, όπως μας ανέφεραν.

Μαγνητάκια για φίλους – Λάδι για τους ίδιους
Οι τουρίστες που εισέρχονται στις επιχειρήσεις τους μέχρι στιγμής έχουν χώρες προέλευσης κυρίως Βρετανία, Κίνα αλλά και Πολωνία ενώ στην πλειοψηφία τους περιορίζονται σε αγορές… «του ευρώ». Τα μαγνητάκια και τα χελωνάκια έχουν την τιμητική τους και φέτος με τα παραδοσιακά γλυκά, το λάδι αλλά και κρέμες και σαπούνια με βάση το φημισμένο προϊόν του τόπου μας να παραμένουν δημοφιλείς επιλογές αλλά να μην αγοράζονται σε μεγάλες ποσότητες από τους επισκέπτες του νησιού μας.

Κώστας – Υπάλληλος καταστήματος
«Πολύ πεσμένος ο προηγούμενος μήνας– ούτε τα έξοδα του μαγαζιού δεν βγάζουν φέτος οι άνθρωποι. Ο Μάης μήνας ήταν ό,τι χειρότερο – ελπίζουμε να μην ξαναρθεί ποτέ. Κυρίως αγοράζουν μαγνητάκια… το πιο φθηνό πράγμα με ένα ευρώ. Δεν κοιτάνε να πάρουν κάτι ακριβό. Ψάχνουν πιο πολύ για μικρο-δωράκια».

Άρης Φιωτάκης – Ιδιοκτήτης καταστήματος
«Έχω το κατάστημα 18 χρόνια. Η κίνηση είναι περιορισμένη, ο κόσμος είναι πολύ λιγότερος συγκριτικά με πέρυσι και αυτό μπορείτε να το δείτε και από τα ξενοδοχεία. Οι τουρίστες δε διαθέτουν πολλά χρήματα στις αγορές τους. Όλοι λένε για 30% η μείωση. Εγώ νομίζω πως είναι λίγο περισσότερο. Αγοράζουν κυρίως παραδοσιακά γλυκά, λάδι ζακυνθινό και κρασί αλλά η αγοραστική τους δύναμη είναι φτωχή. Πέρυσι δεν ήταν υψηλότερο το μπαντζετ τους, αλλά ήταν περισσότερος ο κόσμος κι ίσως αυτό κάλυπτε την αδυναμία της αγοραστικής δύναμης του κάθε πελάτη».

Αναστασία – Υπάλληλος καταστήματος
«Είμαι δυο χρόνια σε αυτό το κατάστημα υπάλληλος οπότε έχω εικόνα συγκριτικά με την περσινή σεζόν. Ο Μάης ήταν 50% σε ποσοστό κάτω από θέμα κίνησης. Κινούνται δε πολύ οικονομικά – μαγνητάκια και τέτοια – μονόευρα, ό,τι πιο οικονομικό υπάρχει. Μικρά πράγματα του ενός ή των δυο ευρώ επιλέγουν για δώρα – που μπορούν να τα μεταφέρουν και πιο εύκολα. Αλλά και για τους ίδιους κινούνται πολύ οικονομικά. Κυρίως μέχρι τώρα βλέπουμε Άγγλους, Κινέζους αλλά και Πολωνούς».

Λίσα και Μάθιου Έντουαρντς – Επισκέπτες από το Η.Β.
«Εμείς ερχόμαστε 16 χρόνια – κλαίμε κάθε φορά όταν επιστρέφουμε σπίτι- οπότε αγοράζουμε κρασί, λάδι αλλά και μυρωδικά για τη μαγειρική που μας δίνουν ένα άρωμα Ζακύνθου το χειμώνα που είμαστε μακριά Απ’ ότι ξέρουμε και βλέπουμε οι περισσότεροι συνήθως αγοράζουν μαγνητάκια για το ψυγείο που ναι πολύ δημοφιλή αλλά και κομπολόγια για κάτι πιο ακριβό.»

Κέιτ – Πολωνός επισκέπτης
«Είναι η πρώτη μας φορά στη Ζάκυνθο και περάσαμε να πάρουμε σουβενίρ στο πλαίσιο της επίσκεψής μας στην πόλη – έχουμε οργανώσει να επισκεφτούμε πολλά μέρη κι έχουμε μόνο 6 μέρες οπότε αυτή είναι απλώς μια στάση. Αγοράζουμε μαγνητάκια για φίλους και σαπούνια για εμάς και τη μητέρα μου που έχετε πολύ καλά με βάση το λάδι και βέβαια πήρα λάδι για εμάς! Για τον εαυτό μου πήρα και μία χειροποίητη τσάντα!»