Πανελλαδικές 2019 | Δείτε τα θέματα και τις απαντήσεις της Νέας Ελληνικής Γλώσσας (Bίντεο)

Με το μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, άνοιξε σήμερα η αυλαία των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2019 για τους υποψηφίους των γενικών λυκείων (ΓΕΛ) για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Όσον αφορά τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ, το Σάββατο 8 Ιουνίου, θα εξεταστούν στο μάθημα της ‘Αλγεβρας. Υπενθυμίζεται ότι, συνολικά περίπου 102.000 υποψήφιοι διεκδικούν 78.335 θέσεις στα ελληνικά ΑΕΙ.

Δείτε ΕΔΩ τα θέματα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας όπως ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας.

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΑΠΟ ΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
«ΚΥΒΕΤΟΣ»
ΤΑΒΟΥΛΑΡΗ & ΑΝΤ. ΜΑΡΤΙΝΕΓΚΟΥ 7
ΤΗΛ. 26950 24681

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 2019
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Α Περίληψη

Το απόσπασμα προσεγγίζει το θέμα της δημοκρατίας και συγκεκριμένα στις αξίες που τη χαρακτηρίζουν. Αφορμάται από τον προβληματισμό των νέων σχετικά με τις αρχές της δημοκρατίας και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στην πραγμάτωσή της. Στη συνέχεια παρουσιάζει τα ιδανικά που προασπίζουν τον δημοκρατικό τρόπο ζωής. Αυτά αφορούν το ιδανικό της ανεκτικότητας που αντιμετωπίζει το φανατισμό, της ειρηνικής συνύπαρξης που αποτρέπει την αλληλοεξόντωση. Συνεχίζει με την αξία της ιδεολογικής ανανέωσης, που προέρχεται μέσα από την ελευθερία έκφρασης, καθώς και την αξία της αρμονικής συνύπαρξης που καταστέλλει τις αιματηρές συγκρούσεις. Ολοκληρώνει προβάλλοντας την αναγκαιότητα για συναδέλφωση και συλλογική δράση.

Β1 α ΣΩΣΤΟ
β ΛΑΘΟΣ
γ ΣΩΣΤΟ
δ ΣΩΣΤΟ
ε ΛΑΘΟΣ

Β2
Α) Η μια περίπτωση Επίκλησης στην αυθεντία : «Πότε…αιματοχυσίες».
Η άλλη περίπτωση επίκλησης στην αυθεντία : «Στο έργο….σφαγείο»
Β) Στην πρώτη περίπτωση η αναφορά του συγγραφέα Κάρλ Πόπερ στοχεύει στην ενίσχυση της του «ήθους του» και της αξιοπιστίας των επιχειρημάτων του συγγραφέα ως προς την άποψη ότι η δημοκρατική εξουσία δε σχετίζεται με το «ιδανικό της μη βίας».
Στη δεύτερη περίπτωση η αναφορά στο έργο του Χέγκελ χρησιμοποιείτε για να πείσει ότι η ιστορία παρουσιάζει πολλά παραδείγματα βίαιων συγκρούσεων.

Β3α
Διδαχή : συμβουλή, διδασκαλία
Χλευασμού: εμπαιγμού, κοροϊδίας
Συμβίωσης: συνύπαρξης
Αντιπολιτεύεται: αντιπαρατίθεται

Β3β)
Απέραντο σφαγείο: Μεταφορική λειτουργία της γλώσσας- βίαιη σύγκρουση
Φωτίζει την πορεία μας : Μεταφορική λειτουργία της γλώσσα- που οδηγεί τη ζωή μας

Β4α)
1)Υποτακτικός λόγος: 2η παράγραφος «Αν….βία»
3η παράγραφος «Οι τυπικοι…βίας»
2)Στοιχεία προφορικότητας : «Αφού…πολίτες»;» «Θέλετε…απαριθμήσουμε; »

Β4β)
Η φράση τοποθετείται σε παρένθεση για να επεξηγήσει την προηγούμενη έννοια «αδελφότητας».

Β4γ)
Η σύνταξη είναι ενεργητική και η μετατροπή της στο άλλο είδος είναι ως εξής :
«Η διαμόρφωση και η εξάπλωση ειρηνικών επαναστάσεων επιτρέπεται μόνο από τη δημοκρατία»

Γ1)
Πρόλογος
Αξία δημοκρατίας- ορισμός- συμμετοχή πολιτών στη πολιτική- αξία συμμετοχής
Α ζητούμενο
Ενέργειες που οδηγούν τον πολίτη να πράξει δημοκρατικά στην καθημερινότητά του:
–Ανθρωπιστικές δράσεις: ενδιαφέρον για το συνάνθρωπο, προσφορά (π.χ.υλικά αγαθά ) με στόχο την ισότητα, λόγω της αίσθησης αλληλεγγύης.
–Πολιτικοποίηση: ενδιαφέρον για τα κοινά, συμμετοχή στην εκλογική διαδικασία, υπεράσπιση και διαμαρτυρία όσον αφορά τα δικαιώματα του πολίτη
–Σεβασμός και υπακοή στους νόμους (φορολογία, οδική συμπεριφορά κ.α.)
–Αντικειμενική ενημέρωση του πολίτη μέσα από την προσωπική διασταύρωση πληροφοριών και τον πλουραλισμό απόψεων.
–Ενεργός πολίτης: συμμετοχή στα κοινά, διάλογος, επαφή με τις εξελίξεις.
–Σεβασμός στο διαφορετικό σε περιβάλλοντα όπως εργασιακός και γενικότερα κοινωνικός τομέας
Β ζητούμενο
Δράσεις που το σχολείο συμβάλλει στη διαμόρφωση πολιτών με δημοκρατικό ήθος
–Εθελοντικές δράσεις σε σχολικό επίπεδο: Οικονομική και υλική ενίσχυση ευπαθών ομάδων με στόχο την βελτίωση συνθηκών διαβίωσης τους
–Εκδηλώσεις για κοινωνικά θέματα- προβλήματα με στόχο την ενημέρωση των πολιτών ή την συγκέντρωση οικονομικής βοήθειας για κοινωφελείς σκοπούς π.χ. προσφορά σε πολίτες που έχουν ανάγκη
–Συνεργασία τοπικής αυτοδιοίκησης με σχολική κοινότητα για ανάληψη πρωτοβουλιών, οι οποίες θα έχουν στόχο την επίλυση προβλημάτων που τους πολίτες του δήμου.
–Δεκαπενταμελές συμβούλιο: Επαφή με τη συμμετοχή στα κοινά/ Διεκδίκηση- διαμαρτυρία για τα δικαιώματά τους.
–Εξοικείωση με δημοκρατικούς θεσμούς: επίσκεψη στη Βουλή και έκδοση μαθητικών εντύπων που ασχολούνται με κοινωνικά θέματα.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΑΡΔΑΚΑΣΤΑΝΗ
ΦΙΛΛΙΠΟΣ ΞΕΝΟΣ