Ξεκινούν οι πανελλαδικές | 355 Ζακυνθινοί μαθητές ρίχνονται στη μάχη

Έναν μεγάλο αγώνα κάνουν οι μαθητές της Γ’ Λυκείου και στο νησί μας ενόψει των πανελλαδικών εξετάσεων. Οι μέρες αυτές είναι κουραστικές και απαιτητικές για τους μαθητές που θέλουν να πετύχουν την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Διαβάζουν ακατάπαυστα, πηγαίνουν στα φροντιστήρια ή παρακολουθούν ιδιαίτερα μαθήματα, ενώ παράλληλα το πρωί παρακολουθούν κανονικά τα μαθήματά τους στο σχολείο. Αγωνιούν και ευελπιστούν να πετύχουν τον στόχο τους. Στις 6 Ιουνίου ξεκινούν οι πανελλαδικές εξετάσεις για τα Επαγγελματικά Λύκεια και στις 7 Ιουνίου για τα Γενικά Λύκεια.

355 Ζακυνθινοί μαθητές ρίχνονται στη μάχη

Ο προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κωνσταντίνος Γκούσκος μιλά στην «Ημέρα» για τη διαδικασία και σημειώνει: «Είμαστε στο τελικό στάδιο και πάμε πάρα πολύ καλά. Έχουμε τέσσερα εξεταστικά κέντρα, το 1ο Λύκειο, το 2ο Λύκειο, το Λύκειο Κατασταρίου και το Μουσικό Σχολείο, το οποίο είναι κέντρο εξέτασης των φυσικώς αδυνάτων. Στον Άγιο Κήρυκα, στο ΕΠΑΛ θα εξεταστούν 76 υποψήφιοι και στα Γενικά Λύκεια 279, έξι από αυτούς προφορικά».
Ο κ. Γκούσκος έστειλε το δικό του μήνυμα προς τους μαθητές και τους ζήτησε να μην έχουν άγχος ενόψει των εξετάσεων. «Να αποβάλουν το άγχος, να είναι αυτοσυγκεντρωμένα στον στόχο και όλα θα πάνε καλά. Στα σχολεία οι κανόνες θα δοθούν κατά την ημέρα που θα πάνε εκεί. Δεν θα πρέπει να έχουν τα κινητά μαζί τους την ώρα της εξέτασης. Πρέπει να αποβάλουν το άγχος και οι γονείς να προσέξουν ως προς αυτό, ώστε τα παιδιά τους να μην είναι αγχωμένα», τόνισε ο κ. Γκούσκος. Επίσης ο προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μίλησε και για το θέμα της ποσόστωσης που ίσχυσε μετά τον ισχυρό σεισμό και θα βοηθήσει τους υποψηφίους. «Να έχουμε και στο μυαλό μας ότι θα ισχύσει η ποσόστωση, δεν έχει βγει ακόμα η υπουργική απόφαση που θα είναι πολύ θετική εξέλιξη για τα παιδιά. Σύμφωνα με τα μηνύματα που έχουμε από τα σχολεία θα έχουμε αρκετές επιτυχίες! Τα παιδιά είναι αυτοσυγκεντρωμένα παρά το ότι περάσαμε δυσκολίες. Παρά ταύτα είμαστε αισιόδοξοι».
Με πολλές ώρες διάβασμα καθημερινά, οι μαθητές της Γ’ Λυκείου ρίχνονται στη μάχη των Πανελλαδικών Εξετάσεων και ευελπιστούν να μπορέσουν να φέρουν έναν καλό βαθμό που θα τους εξασφαλίσει ένα καλύτερο μέλλον. Όπως δηλώνουν το άγχος είναι ο αντίπαλος τους σε αυτήν την προσπάθεια, ωστόσο θα παλέψουν για το καλύτερο στις εξετάσεις που ξεκινούν αύριο.

Οι υποψήφιοι των πανελλαδικών δήλωσαν…
Λευτέρης Μεταξάς

«Σίγουρα είναι μια επώδυνη διαδικασία και οικονομική και ψυχολογική. Και για μένα και για όλη την οικογένεια, διότι έχει προσφέρει και αυτή σε όλη αυτή την προσπάθεια. Σε προσωπικό επίπεδο κάθε μαθητής κάνει θυσίες για να τα καταφέρει. Από το καλοκαίρι έχει γίνει πολύ δουλειά, καθημερινό διάβασμα και διαγωνίσματα. Κοντεύουμε στο τέλος και θα προσπαθήσουμε όλοι για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Σίγουρα, θα ωφεληθούμε από την ποσόστωση, αλλά πρέπει να δώσουμε το 100% των δυνάμεών μας πρώτα στις εξετάσεις».

Διονυσία Μαρούδα

«Όσο περνούν οι μέρες αυξάνεται το άγχος. Συνεχίζουμε να διαβάζουμε μέχρι τελευταία στιγμή και θα δούμε πως θα πάει. Υπήρξε κατά τη διάρκεια της χρονιάς, πίεση και ώρες που λέγαμε να τα παρατήσουμε. Από τη μια έχουμε άγχος, αλλά από την άλλη ανυπομονούμε. Είναι κάτι που περιμέναμε καιρό και πιστεύουμε ότι αυτά που θα έρθουν στη συνέχεια θα είναι πολύ καλύτερα».

Ζελιάνα Σούρμπη

«Τώρα που έρχονται οι μέρες έχουμε λίγο περισσότερο άγχος. Πάει μια χαρά η προετοιμασία και ελπίζουμε να πετύχουμε. Υπήρχε άγχος από την αρχή και βέβαια, μεγάλη προετοιμασία. Πολλές ώρες διαβάσματος και δεν είχαμε χρόνο για εξόδους. Θέλουμε να πετύχουμε για να δείξουμε τη δουλειά που κάναμε τόσο καιρό, ώστε να έχουμε ένα σωστό αποτέλεσμα και ελπίζουμε να πετύχουμε όλοι»!

Το πρόγραμμα για ημερήσια και εσπερινά λύκεια
Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7-6-2019 – ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ 10-6-2019 – ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ &ΠΛΗΡ/ΚΗΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 12-6-2019 – ΙΣΤΟΡΙΑ – ΦΥΣΙΚΗ – ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14-6-2019 – ΛΑΤΙΝΙΚΑ – ΧΗΜΕΙΑ – ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ
ΤΡΙΤΗ 18-6-2019 – ΒΙΟΛΟΓΙΑ – ΒΙΟΛΟΓΙΑ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Το πρόγραμμα για ημερήσια και εσπερινά ΕΠΑΛ
Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ.
Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις ώρες, εκτός από το μάθημα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, για το οποίο η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις ώρες.
ΠΕΜΠΤΗ 6-6-2019 – ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΣΑΒΒΑΤΟ 8-6-2019 – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Άλγεβρα)
ΤΡΙΤΗ 11-6-2019 – ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΑΟΔ) – ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ – ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ ΙΙ – ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΠΕΜΠΤΗ 13-6-2019 – ΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ II / ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΝΑΤΟΜΙΑΣ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ΙΙ (ν.4473) – ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ 2 / ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ (ν.4473) – ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ / ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ-ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ (ν.4473) – ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
ΣΑΒΒΑΤΟ 15-6-2019 – ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (Α.Ο.Θ.) – ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ / ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ν.4473) – ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ-ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ-ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ – ΑΡΧΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ – ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ (ΜΕΚ)/ ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΙΙ (ΜΕΚ II) (ν.4473)
ΤΕΤΑΡΤΗ 19-6-2019 – ΝΑΥΤΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ/ΜΗΧΑΝΕΣ ΠΛΟΙΟΥ ΙI (ν.4473) – ΥΓΙΕΙΝΗ – ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ – ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ – ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΠΕΜΠΤΗ 20-6-2019 – ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΛΙΚΩΝ – ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ – ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΥΞΗΣ-ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ – ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ / ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ II (ν.4473)

Οι ειδικοί επισημαίνουν…
Όλοι οι ειδικοί επιστήμονες, για αυτή την ψυχοφθόρα περίοδο στη ζωή των νέων, τονίζουν την τεράστια σημασία που έχει η στήριξη της οικογένειας και του φιλικού περιβάλλοντος. Προτείνουν, κυρίως στους γονείς, αυτές τις δύσκολες και απαιτητικές μέρες που θα έρθουν να προσπαθήσουν να βάλουν στη ζωή των παιδιών τους τη χαρά, ως αντίδοτο στο άγχος, είτε με βόλτες, είτε με παιχνίδι και λίγα αστεία που θα βοηθήσουν στη μείωση του αρνητικού συναισθήματος. Επίσης, τονίζουν ότι θα πρέπει να περάσουν το μήνυμα στους μαθητές σχετικά με την παροδικότητα που έχουν στη ζωή τους και τη μη απόλυτη συσχέτιση τους με την επιτυχία τους. Τέλος, υπογραμμίζουν ότι ο γονιός που αγχώνεται τόσο πολύ για το μέλλον του παιδιού του, δεν κάνει καλό ούτε στο παιδί ούτε στον εαυτό του.

φωτο: Kathimerini