Λακκούβες “παγίδες” σε ολόκληρη τη Ζάκυνθο || Αμεση αποκατάσταση ζητούν οι πολίτες

Με κατσικόδρομους που -στην καλύτερη των περιπτώσεων- μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο από… τρακτέρ εξακολουθούν να μοιάζουν οι περισσότεροι δρόμοι στο νησί, εξαιτίας των χρόνιων κακοτεχνιών και φθορών που μένουν χωρίς παρεμβάσεις στο οδόστρωμα.
Οι πολίτες μπούχτισαν από υποσχέσεις για εξασφάλιση πόρων, ωστόσο είτε με τη βροχή, είτε με την ξηρασία βρίσκονται καθημερινά αντιμέτωποι με τη σκληρή πραγματικότητα. Δεν τους φτάνει η οικονομική κρίση, τα χαράτσια και η μειωμένη αγοραστική κίνηση στα μαγαζιά τους, ταλαιπωρούνται και από τις πάσης φύσεως φθορές και κακοτεχνίες του δρόμου. Μια ισχυρή νεροποντή, είναι ικανό στοιχείο να αναδείξει τα προβλήματα και να δημιουργήσει τον τέλειο εκρηκτικό μηχανισμό που θα κάνει καθένα τους να εξαντλήσει την υπομονή του αφού προηγουμένως να πολεμήσει με λάσπες και νερά. Το ίδιο όμως συμβαίνει, ίσως σε μικρότερο βαθμό, όταν σταματήσουν οι βροχές και το λασπόχωμα του χειμώνα μετατραπεί σε σκόνη.

Η λύση του μπαλώματος
Το καταπονημένο οδόστρωμα, γεμάτο λακκούβες και σπασμένα σημεία στην άσφαλτο, “μπαλώθηκε” πολλές φορές πρόχειρα με μικροποσότητες πίσσας, παρά τις διαμαρτυρίες των περίοικων πως πρόκειται για μία ακόμη προχειρότητα. Ηταν φυσικό επακόλουθο τα μπαλώματα αυτά να παρασυρθούν από τα βρόχινα νερά του χειμώνα και, στη συνέχεια, να ξηλώσουν ακόμη περισσότερη επιφάνεια οδοστρώματος, σε όλο το πλάτος του δρόμου. Η μεγάλη λακκούβα που έχει σχηματιστεί μπορεί να προκαλέσει σημαντική βλάβη σε όχημα αλλά μπορεί να προκαλέσει ακόμη και ανατροπή δίκυκλου με πιθανό τραυματισμό του αναβάτη της. Εδώ και πάρα πολλά χρόνια οι εκκλήσεις των οδηγών για επισκευή των οδικών δικτύων στη Ζάκυνθο είναι συνεχείς, ωστόσο δεν αποφεύγονται τα σοβαρά δυστυχήματα.

Προς κάθε αρμόδιο…
Και επειδή το τελευταίο χρονικό διάστημα δεν προλαβαίνουμε να μετράμε εκατομμύρια ευρώ για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου, υπενθυμίζουμε στους αρμόδιους τις υποσχέσεις τους και την υποχρέωση για το αυτονόητο. Με τη μόνη διαφορά να τύχουν ορθής αντιμετώπισης και διαχείρισης διότι κατ’ επανάληψη στο παρελθόν έγιναν παρεμβάσεις αλλά εκ του αποτελέσματος έλαβαν μηδέν εις το πηλίκο. Τα μικρά έργα, οι μικρές και για κάποιους ασήμαντες παρεμβάσεις είναι τελικά αυτές που εκτιμούμε σε πολύ μεγάλο βαθμό οι πολίτες. Οχι πως αγνοούμε ή αδιαφορούμε για τα μεγάλης κλίμακας έργα -απεναντίας-, ωστόσο αυτά θεωρούνται δεδομένα για ένα πολιτισμένο τόπο.
Απλά τα μικρά έργα είναι αυτά που αφορούν την αξιοπρέπειά του. Η λακκούβα που χάσκει για χρόνια στο ίδιο σημείο, χλευάζει τον πολίτη, του δείχνει πόσο μηδαμινή σημασία έχει ο ίδιος, ως οντότητα, για τις αρχές. Δείχνει ότι συχνά τα μεγαλύτερης κλίμακας έργα γίνονται για την υστεροφημία του πολιτικού τοπικού άρχοντα και όχι για τη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη. Ετσι κι αλλιώς, ποιος θυμάται π.χ. ένα δήμαρχο γιατί έκλεισε όλες τις λακκούβες; Ενώ για τα “μεγάλα έργα πνοής”… δίνουν και το ένα τους νεφρό.

ΜΑΣ ΔΗΛΩΣΑΝ…
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΟΠΟΒ

“Κινδυνεύουμε καθημερινά. Έχω πέσει δυο τρεις φορές και πήγα να σκοτωθώ. Είναι πάρα πολύ επικίνδυνο ειδικά την νύχτα. Είναι μια τρύπα πιο κάτω που αν πέσεις μέσα μπορεί να χτυπήσεις. Ήταν φτιαγμένος αυτός ο δρόμος, αλλά δεν ξέρω τι έγινε πάλι και είναι έτσι. Μπορείς να φτάσεις στο σημείο να τραυματιστείς σοβαρά, έχει παντού λακκούβες”

ΣΑΝΤΡΑ ΘΕΟΔΟΣΗ
“Είναι απαράδεκτοι όλοι. Όλοι λένε ότι θα κάνουν και δεν κάνουν τίποτα. Εννοείται ότι καταστρέφονται τα αυτοκίνητα μέσα σε λακκούβες που είναι πολύ ανοιχτές. Το βράδυ δεν φαίνονται καθόλου και όλα τα αμάξια πέφτουν μέσα. Απλά κάποιος να ενδιαφερθεί να φτιάξουν τους δρόμους. Δεν έχουμε δρόμους εδώ στη Ζάκυνθο”

ΑΝΔΡΈΑΣ ΑΡΒΑΝΙΤΆΚΗΣ
“Η κατάσταση είναι απελπιστική. Βρισκόμαστε στο 2019 αλλά οι συνθήκες ζωής και στους δρόμους και σε όλη τη Ζάκυνθο είναι πολύ πίσω. Αν σπάσουμε το αμάξι μας τι θα γίνει, ποιος θα μας το πληρώσει. Και φανταστείτε ότι είναι στεγνός. Για περάστε που έχει νερά, που δεν ξέρεις που να πατήσεις και σπας το αμάξι σου. Είμαι επαγγελματίας και πληρώνω τις υποχρεώσεις μου και κάποια λεφτά από αυτά πάνε για την συντήρηση του εθνικού και επαρχιακού δικτύου”