Το μήνυμα από την ΙΤΒ 2019 στάλθηκε || Κανένας εφησυχασμός λογω ανταγωνισμού

Με ανάμεικτα μηνύματα και συγκρατημένη αισιοδοξία ολοκληρώθηκε, η μεγαλύτερη και σημαντικότερη τουριστική έκθεση της Ευρώπης, η ΙΤΒ του Βερολίνου. Η καρδιά του Ιονίου και της Ζακύνθου χτύπησε έντονα και φέτος στο διεθνές χρηματιστήριο του τουρισμού. Δεδομένης της χρονικής στιγμής που διεξήχθητε και του ότι έχουν ξεκινήσει οι κρατήσεις προσέφερε μια πιο σαφή εικόνα του πως κινούνται οι προορισμοί.
Η έκθεση αυτή είναι η σημαντικότερη του κλάδου και σηματοδοτεί τόσον την πορεία του ελληνικού τουρισμού, αλλά και γενικότερα, διότι δεν καλύπτει μόνο την Γερμανόφωνη τουριστική αγορά, αλλά αποτελεί “σταυροδρόμι” αγορών.
Για το 2019, οι ροές επισκεπτών από τη Γερμανία αναμένεται να καταγράψουν και νέα άνοδο, καθώς -όπως τονίζει το υπουργείο- τα μηνύματα από τις επαφές της υπουργού Τουρισμού, Έλενας Κουντουρά, με παράγοντες της γερμανικής ταξιδιωτικής βιομηχανίας είναι θετικά. Ωστόσο, την ανησυχία τους και εκτιμήσεις για τη μείωση των προκρατήσεων εκφράζουν οι επιχειρηματίες του κλάδου στο νησί ζητώντας εγρήγορση και συνεργασία κάθε εμπλεκόμενου φορέα για το κοινό συμφέρον, χωρίς να εφησυχάζουν, ούτε να θεωρούν μια τέτοια εξέλιξη ως καταστροφολογία.

Προβολή και επικοινωνία
Φέτος, είχαν προγραμματιστεί από το Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων “Above Beyond” 14 συναντήσεις με αξιόλογους δημοσιογράφους, bloggers και εκδότες, από εξειδικευμένα περιοδικά και μέσα κοινωνικής δικτύωσης και συμφωνήθηκαν δημοσιογραφικές αποστολές στα νησιά. Εκτός των παραπάνω, είχε προγραμματιστεί συνάντηση με την αεροπορική εταιρεία «Volotea», συγκεκριμένα με τις κ.κ Sabrina Schneider και Ana Pavon, υπεύθυνες πωλήσεων και marketing αντίστοιχα, για την Γερμανία. Παράλληλα δε και με την κ. Celine Dugua υπεύθυνη marketing του αεροδρομίου του Στρασβούργου. Πραγματοποιήθηκε συνάντηση με εκπροσώπους από το «CNN», το «Travel Channel» και το «Euronews- NBC», ενώ δόθηκαν συνεντεύξεις από τον Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Σπύρο Γαλιατσάτο στον ανταποκριτή της ΕΡΤ στο Βερολίνο κ Γιώργο Παπά.

Πρόβλημα με τα slots
Οι συναντήσεις με Tour Operator, από διαφορετικές Χώρες, έδωσαν θετικά μηνύματα για τα Ιόνια Νησιά, επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις της Περιφέρειας για μια ακόμα καλλίτερη τουριστική χρονιά. Σε αυτό που ιδιαίτερα εστίασαν οι Tour Operator και οι αεροπορικές εταιρείες, ήταν το πρόβλημα των slots, ιδίως στα αεροδρόμια της Κεφαλονιάς και της Ζακύνθου. Είναι αδήριτη ανάγκη η επέκταση των χώρων πάρκινγκ αεροσκαφών.
Ο Tour Operator από την Πολωνία «Grecos Holiday», ευχαρίστησε την Περιφέρεια για την υποβοήθηση της στην κάλυψη όλων των αναγκών της σε slots. όπως τα είχε ζητήσει.

Επισκέπτες…
Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, συμμετείχε με δικό της περίπτερο εντός του χώρου του ΕΟΤ, μαζί με όλες τις Περιφέρειες (πλην Ν. Αιγαίου, η οποία παραδοσιακά έχει δικό της χώρο), καθώς και τους άλλους φορείς και επιχειρηματίες. Ο αριθμός των τουριστικών επιχειρηματιών και εκπροσώπων φορέων ήταν ιδιαίτερα αυξημένος. Το περίπτερο της Περιφέρειας επισκέφτηκαν η Υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Γιώργος Τζιάλλας, ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ Κώστας Τσέγας, ο Δήμαρχος Κέρκυρας Κωσταςς Νικολούζος με τον Αντιδήμαρχο Πολιτισμού & Τουρισμού Βασίλη Καββαδία και ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ζακύνθου Φώτης Κόττης.

ΜΑΣ ΔΗΛΩΣΑΝ…
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΤΕΤΡΑΔΗ

“Απ’ ότι φαίνεται σε σχέση με την Ελλάδα υπάρχει πτώση όχι μόνο των Γερμανών αλλά και όλων των Ευρωπαϊκών αγορών. Ο λόγος είναι ότι η Τουρκία, η Αίγυπτος και η Τυνησία έχουν ξεπεράσει το θέμα της ασφάλειας και προσφέρουν ποιοτικό προϊόν σε πολύ φθηνές τιμές. H Ζάκυνθος τις δυο προηγούμενες χρονιές είχε παρουσιάσει μεγάλες αυξήσεις. Αυτή τη στιγμή παρουσιάζει διψήφια μείωση. Το θετικό είναι ότι η ψαλίδα έχει κλείσει και θα κλείνει ακόμα περισσότερο φτάνοντας μέσα στην σεζόν. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να μιλάμε για τα περσινά νούμερα. Οι τουριστικοί επιχειρηματίες προσπαθούν να προσφέρουν ιδιαίτερα ελκυστικά οικονομικά πακέτα αλλά η υπερφορολόγηση δεν διευκολύνει”

ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΛΠΟΝΔΙΝΟΣ
“Τα τελευταία 6 χρόνια έχουμε μια αυξητική πορεία όσον αφορά την τουριστική κίνηση και τα ρεκόρ δεν είναι λογικό να καταγράφονται συνεχώς. Το να έχουμε μια μείωση χωρίς να καταστροφολούμε της τάξης του 10 -15% χωρίς αυτό να είναι δεδομένο, μπορεί να φαντάζει και μια διόρθωση, μια ισορροπία ή μια σταθεροποίηση. Το ερώτημα είναι αν αυτό συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Εάν θα είμαστε σε θέση να ισορροπήσουμε την κίνηση χωρίς να έχουμε περαιτέρω μειώσεις. Έχουμε και τα δικά μας θέματα στο νησί, διότι καλά είναι τα πεντάστερα, οι βίλες και τα πολύ καλά μαγαζιά που έχουν δημιουργηθεί, όμως ο τουρίστας όταν βλέπει σκουπίδια στους δρόμους, οδικό δίκτυο που δεν είναι καλό και τεράστια έλλειψη στις υποδομές δυστυχώς επηρεάζουν, κατά πολύ οι εικόνες και τα μηνύματα μέσω διαδικτύου και οι επιπτώσεις δυστυχώς είναι αρνητικές”

ΦΩΤΗΣ ΚΟΤΤΗΣ
“Είναι η μεγαλύτερη ετήσια έκθεση τουρισμού. Αισιόδοξα μηνύματα. Παρόλα αυτά είμαστε επιφυλακτικοί γιατί είναι μια κρίσιμη χρονιά το 2019. Η αγορά ομαλοποιείται μετά την ραγδαία ανάπτυξη των προηγούμενων χρόνων και πρέπει να δοθεί μεγάλη προσοχή στον σχεδιασμό και στην οργάνωση και αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων της τοπικής αγοράς μας, φορέων και ανθρώπων του τουρισμού. Είναι επιτακτική η ανάγκη δημιουργίας οργανισμού τουρισμού με επαγγελματίες του τουρισμού. Οι προκρατήσεις είναι μειωμένες. Βέβαια θα εξισορροπηθούν, θα πάει καλά και το 2019, αλλά πρέπει να αρχίσουμε να ανησυχούμε για το 2020 γιατί ομαλοποιείται η ραγδαία τουριστική ανάπτυξη των προηγούμενων χρόνων”

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΙΛΙΠΠΠΟΛΙΤΗΣ
“Επιβεβαιώσαμε την ως τώρα εικόνα των προκρατήσεων ότι είμαστε λίγο πίσω. Η τάση για τον τουρισμό είναι φέτος καθαρά για Τουρκία και Αίγυπτο και Τυνησία. Όλοι μας λένε για το ύψος των προσφορών για την Ισπανία που είναι στο ίδιο επίπεδο με μας. Το γενικό περίγραμμα είναι ότι υπολειπόμαστε λόγω της μεγάλης αύξησης σε Τουρκία και Αίγυπτο. Κάποια ξενοδοχεία έχουν καταλάβει τις ανάγκες της αγοράς και δίνουν προσφορές. Δεν νομίζω ότι θα μπορέσουμε να φτάσουμε τα περσινά νούμερα. Μην ξεχνάμε ότι έχουμε ακόμα προβλήματα με πτήσεις”

ΜΑΝΘΟΣ ΜΠΟΛΙΔΗΣ
“Σαν προορισμός η Ζάκυνθος σε σχέση με τους άλλους προορισμούς βρίσκεται σε καλύτερη τροχιά αν και υπάρχουν δείγματα σε όλες τις αγορές κάμψης των προκρατήσεων και στη Ζάκυνθο συμβαίνει αυτό. Ευελπιστούμε ότι αν προλάβουμε να κάνουμε κάποιες διορθωτικές κινήσεις εμείς σε σχέση με το μάρκετινγκ και τις πωλήσεις, ίσως αυτή η μείωση που παρουσιάζεται κάπως ελαττωθεί. Αυτή τη στιγμή η μείωση που παρουσιάζεται αγγίζει το -23% στην πολωνική αγορά και η Ζάκυνθος έχει -17%. Αυτό θέλουμε να το φτάσουμε σε μονοψήφιο αριθμό, ώστε να μην το αφουγκραστούμε ιδιαίτερα σαν τουρισμός. Είναι στο χέρι μας να προβληματιστούμε και να διορθωθούμε σωστα”

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΑΜΦΡΕΔΑΣ
“Τα μηνύματα δεν είναι όπως τα άλλα χρόνια. Υπάρχει μια μείωση. Υπήρχε πέρσι μεγάλη αύξηση αλλά πιστεύω ότι αυτή η μείωση είναι πάνω στην αύξηση. Βέβαια όλες οι εταιρίες έχουν μια φοβία. Όλοι περιμένουν τις κρατήσεις των τελευταίων λεπτών. Έχουμε χάσει τις προκρατήσεις. Ο μεγάλος μας ανταγωνιστής είναι η Τουρκία που την βοηθάει πολύ και το κράτος με επιδοτήσεις στις κενές θέσεις των αεροπλάνων αλλά και γενικά με την χαμηλή φορολογία. Εμείς στη Ζάκυνθο, οι ξενοδόχοι παλεύουμε μόνοι μας χωρίς να μας βοηθάει ούτε το κράτος, ούτε η αυτοδιοίκηση, πληρώνουμε πάντα από την τσέπη μας και στο τέλος κατηγορούμαστε κιόλας”