Το προεκλογικό σούπερ μάρκετ

Του Μάκη Δραγώνα

Διαβάζοντας στις τοπικές μας εφημερίδες και ακούγοντας τα διάφορα σενάρια στα ραδιόφωνά μας γύρω από τις δημοτικές εκλογές, καθώς και ανακήρυξη ορισμένων συνδυασμών, δεν μπορώ να αποφύγω τον πειρασμό και να μην πω ότι άνοιξαν τα εκλογικά σούπερ μάρκετ, εκτός βέβαια και ορισμένων εξαιρέσεων, οι φωνές από όλα τα σημεία του ζακυνθινού ορίζοντα είναι διάχυτες και δυνατές, να σταματήσει το κατάντημα της κοινωνικής φθοράς και ότι όλοι είναι ικανοί για τα παρόντα και τα μελλούμενα ετούτου του τόπου. Ένας κατακλυσμός ηθικής σήψης κοντεύει να μας πνίξει. Αντιστράφηκαν όλες οι αξίες. Απαξιώθηκαν οι θεσμοί και οι ιδέες. Στην κορυφή της πυραμίδας των αξιών το ασελγές συμφέρον. Ο εύκολος και παράνομος πλουτισμός. Το ποδοπάτημα κάθε ηθικού φραγμού. Κάθε μέρα βομβαρδιζόμαστε με τις λέξεις «μίζες», «λαμόγια», «πλαστές επιταγές», «αναξιοκρατία», «εξαγορά συνειδήσεων», «διαφθορά». Έχουμε κατρακυλήσει στο τελευταίο σκαλί «στου κακού τη σκάλα». Στην επερχόμενη προεκλογική περίοδο που φαίνεται να είναι πολύ μεγάλη αποθεώνεται η υποκρισία, ωραιοποιείται μακιαβελικά η ασυνέπεια, ανακαλύπτονται οι λύσεις για όλα τα προβλήματα που μετεκλογικά εξακολουθούν να παραμένουν άλυτα και οι υποσχέσεις προσφέρονται σε σακχαρόπηκτα χάπια, το περιεχόμενο των οποίων είναι αβλαβές, αλλά το δηλητήριο βρίσκεται στη ζάχαρη.
Το πιο σημαντικό ίσως σε αυτή την φάση είναι ότι τα κόμματα δεν έχουν πάρει τη θέση τους ακόμα σ’ αυτό το λούνα παρκ. Είναι μια κατηγορία εκλογολόγων τεχνοκρατών, τοιχογράφων, ένα σύνολο ανθρώπων που συνέρχονται ξαφνικά από μια χειμερία νάρκη, παίρνουν στα χέρια τους την πένα και ορισμένα μέσα ενημέρωσης προβάλλοντας δειλά συνθήματα και μορφές δράσης και πάντοτε υποτίθεται με το αζημίωτο. Το πιο σπουδαίο είναι ότι αυτός ο προεκλογικός χαρτοπόλεμος ελάχιστα συντελεί στη μεταβολή των προσανατολισμών του εκλογικού σώματος. Ουσιώδη λοιπόν σημασία έχει η ενημέρωση για όσα συμβαίνουν στον πολιτικό μας περίγυρο. Και όχι η προσπάθεια των κομματικών «αισθητικών» και των ειδικών στις «παραλλαγές» να διορθώσουν λάθη, να προσαρμόσουν τον κομματικό οπλισμό στις μεταβληθείσες συνθήκες, να σκεπάσουν ή να δικαιολογήσουν ασυνέπειες, να σκεπάσουν λόγια και το πρόγραμμα να ταιριάξει χαμαιλεοντικά προς το νέο πολιτικό κοινωνικό οικονομικό περιβάλλον. Έτσι θα έλεγα στο νέο πολιτικό σκηνικό ότι θα πρέπει να υπάρξουν πολιτικές προσωπικότητες που να διέπονται από δύναμη, θάρρος, εντιμότητα, δυναμισμό, ειλικρίνεια, υπευθυνότητα, γνώση. Τα κόμματα για τους εκλεκτούς τους καταφεύγουν στις περιβόητες δημοσκοπήσεις ή σε κάλπες κομματικών μηχανισμών. Υπάρχει μια στατιστική που θα αναφέρω για να προσέξουμε τις προεκλογικές σειρήνες, η οποία λέει σε ποσοστά επί τοις εκατό που ισχύει πανελλαδικά.
Αναφέρει λοιπόν ότι 80% δεν καταλαβαίνουν τι διαβάζουν, το 85% δεν καταλαβαίνουν τις ψευδολογίες που ακούν από τους δημαγωγούς, το 25% είναι αναλφάβητοι και άνω του 50% πάσχουν από κομματική ψυχοπάθεια. Έτσι, λοιπόν, ας οπλιστούμε κατάλληλα να πολεμήσουμε τη χαώδη δημαγωγία που θα ξαναρχίσει στους δρόμους, στα πολιτικά στέκια, προκειμένου να συντριβεί το κατεστημένο! Αυτά όλα ουδόλως σημαίνουν πως οι επερχόμενες εκλογές δεν αποτελούν μια καμπή στην παρούσα πολιτική φάση. Απειλούν να μεγεθύνουν την τάση «ψήφου» με το χέρι στη μύτη αποδοκιμασίας και όχι προοπτικής για ένα καλύτερο μέλλον, χωρίς βέβαια σ’ αυτό το σκηνικό να μην υπάρχουν και οι εξαιρέσεις. Είναι λοιπόν σαφές ότι οι τοπικές κοινωνίες θα παίξουν το πρωτεύοντα ρόλο στην επιλογή των προσώπων που θα πρέπει να προεξάρχει το κοινωνικό κριτήριο και όχι το κομματικό. Και η Ζάκυνθος για να γλιτώσει από την λαίλαπα της αυτοκαταστροφής με τους υπάρχοντες κρατούντες την εξουσία επιβάλλεται τώρα να δείξει το πραγματικό της Ζακυνθινό πρόσωπο, του πολιτισμού, της δημιουργίας, της ανάπτυξης, της προόδου.

φωτο: Paphos-Blog-Cyprus-Times