“Καμπανάκι” για προβλήματα σε περίπτωση σεισμού χτυπά η ΕΛΜΕΖ

Μπορεί να μονοπώλησαν οι κινητοποιήσεις του κλάδου για τους συμβασιούχους και πολλά άλλα εκπαιδευτικά ζητήματα, ωστόσο στην πρόσφατη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η ΕΛΜΕ Ζακύνθου δόθηκαν μια σειρά από χρήσιμες πληροφορίες για την κατάσταση των σχολικών κτιρίων και τα προβλήματα που μπορούν να ανακύψουν σε περίπτωση σεισμού.
Δεδομένου ότι έχουν περάσει τέσσερις μήνες από την επίσκεψη του Εγκέλαδου, η σεισμική δραστηριότητα βρίσκεται σε εξέλιξη και η καταπόνηση των σχολείων, σύμφωνα με την ΕΛΜΕΖ και τους Ειδικούς, εξακολουθεί να συνεχίζεται. Από τις αναφορές τόσο του Προέδρου Φώτη Προβή, όσο και του μέλους Ανδρέα Καργόπουλου δεν έλειψε το γεγονός πως “ο κανονισμός ορίζει πράγματα που δεν ισχύουν στο νομό μας και ζητούμενο σε μια τέτοια περίπτωση είναι να μπορούν τα παιδιά να βγουν με ασφάλεια από τις τάξεις. Για την κατάσταση των σχολείων στατικά δεν έχουν πρόβλημα αλλά ο σεισμός ανέδειξε την παραμέληση των κτιρίων, τόσο από το κράτος όσο και από την τοπική διοίκηση. Στον τομέα της συντήρησης υπάρχει πολύ σοβαρό ζήτημα. Στο 1ο σχολικό συγκρότημα έγιναν παρεμβάσεις, έριξαν τους σοβάδες αλλά δεν έγινε κάτι άλλο. Στην κοινωνία της αγοράς και της ζήτησης τα σχολεία δεν αποτελούν προτεραιότητα. Εκτός από τη στατικότητα των κτιρίων και τα λυόμενα, υπάρχει και κάτι άλλο πολύ σοβαρό. Αν γίνει σεισμός την ώρα λειτουργίας του σχολείου, είναι ακατάλληλα έτσι όπως είναι διαμορφωμένα για να υπάρξει έξοδος των μαθητών από τις τάξεις. Αυτό αφορά τις αίθουσες, τα κλιμακοστάσια και τον αριθμός των μαθητών καθώς και τους τόπους συγκέντρωσης. Γιατί οι μαθητές πρέπει να βγουν έξω από τις τάξεις με ασφάλεια. Ο κανονισμός λέει ότι θα πρέπει να υπάρχουν διάδρομοι, ο ένας μαθητής να φεύγει από τη μία πλευρά και ο άλλος από την άλλη, να μην είναι κολλημένα τα θρανία, να μην υπάρχουν τσάντες γιατί θα ποδοπατηθούν τα παιδιά αφού θα πέσουν κάτω. Στη Ζάκυνθο υπάρχουν αίθουσες χωρίς έξοδο που για να περάσεις πρέπει να μπεις μέσα από άλλη τάξη. Τα κλιμακοστάσια να έχουν συγκεκριμένο φάρδος και οι χώροι συγκέντρωσης να είναι εύκολα προσβάσιμοι. Επομένως, κλιμακοστάσια, αριθμός μαθητών, τόποι συγκέντρωσης και μέγεθος αιθουσών πρέπει να ελεγχθούν”.