Μείωση 11% καταγράφουν οι αφίξεις του 2019 για τη Ζάκυνθο

Ύστερα από μια ανοδική κούρσα εξαετίας, ο ελληνικός τουρισμός, το 2019, δείχνει να εισέρχεται σε μια τροχιά διόρθωσης με ανακατατάξεις σε πολλά επίπεδα. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία προγραμματισμού θέσεων των αεροπορικών εταιρειών για το φετινό καλοκαίρι όπως αποτυπώνονται σε μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ. Η μελέτη “Outlook 2019-οι προοπτικές του εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα το 2019” καταγράφει τα στοιχεία προγραμματισμού πτήσεων της 31ης Ιανουαρίου και τις τελευταίες εξελίξεις στις οικονομίες των αγορών.
Σε ότι αφορά στο νησί μας, οι αεροπορικές πτήσεις για το 2019 εκτιμάται, σύμφωνα με την μελέτη, πως θα είναι λιγότερες κατά 11%. Κάτι λίγο – πολύ αναμενόμενο αφού είχε ακουστεί και πρόσφατα στην κοπή της πίτας των Συλλόγων Ξενοδόχων της Ζακύνθου, πως η συγκυρία στην οποία βρισκόμαστε, και η οποία καταγράφει ρυθμό προκρατήσεων με διψήφιο αρνητικό ποσοστό, υποχρεώνει τους επιχειρηματίες του τουρισμού να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τις προκλήσεις του σήμερα και να διαμορφώσουν το αύριο. Τοπικά η εντυπωσιακή αύξηση και οι χιλιάδες των επισκεπτών της περσινής περιόδου ήταν αποτέλεσμα, των συστηματικών, συνεχών και ακατάπαυστων προσπαθειών του κλάδου σε όλα τα επίπεδα και μεγέθη. Φέτος, ενώ θα έπρεπε να μιλάμε για ανάπτυξη, σχεδιασμό, στρατηγική, και στόχους, στην πραγματικότητα, είμαστε αντιμέτωποι με τις παθογένειες ετών, και τις τεράστιες ελλείψεις υποδομών για τα οποία είναι μεγάλη η ευθύνη της αυτοδιοίκησης και της πολιτείας.

Οι αιτίες…
Σημαντικό ρόλο για τη μειωμένη ζήτηση αεροπορικών θέσεων την θερινή περίοδο του 2019 παίζουν η επιβράδυνση της οικονομίας στην Ευρωζώνη, η ανασφάλεια που δημιουργεί η προοπτική ενός no-deal BREXIT, η δυναμική επάνοδος της Τουρκίας ως τουριστικού προορισμού (με πολύ ανταγωνιστικές τιμές), η χρεωκοπία της Germania, και τέλος, το ζεστό περυσινό καλοκαίρι στην Ευρώπη που επηρέασε την ταξιδιωτική συμπεριφορά.

Οι αυξομειώσεις…
Εξετάζοντας τις επιμέρους χώρες, ενδεικτικά μειώσεις καταγράφονται στον προγραμματισμό θέσεων προς τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας από τη Γερμανία (-16% ή -624.000 θέσεις), τη Βρετανία (-6% ή -259.000), τη Ρωσία (-14% ή -165.000). Αυξήσεις, από τη Γαλλία (+15% ή +146.000 θέσεις), την Πολωνία (+4% ή +52.000), την Ιταλία (+3% ή +37.000) και τη Ρουμανία (+23% ή +32.000). Τις μεγαλύτερες μειώσεις σε απόλυτους αριθμούς καταγράφουν τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης (-380.000 θέσεις ή -16%), των Χανίων (-236.000 θέσεις ή -15%), της Κέρκυρας (-166.000 θέσεις ή -8%), της Ρόδου (-148.000 θέσεις ή -4%) και της Ζακύνθου (-118.000 θέσεις ή -11%). Αύξηση της Μυκόνου (+68.000 θέσεις ή +10%), του Άραξου (+50.000 θέσεις ή +41%), της Κεφαλλονιάς (+20.000 θέσεις ή +5%) και της Καλαμάτας (+13.000 θέσεις ή +6%).