8η ΓΣ ΞΕΕ: “Ο τουρισμός είναι πολύ μεγάλος για να ρισκάρουμε απώλειες”

Ένα σημαντικό πόλο έλξης για τους εκπροσώπους του πολιτικού και του επιχειρηματικού κόσμου και των κορυφαίων θεσμικών φορέων του τουρισμού, που έδωσαν το παρών στα εγκαίνια της, αποτέλεσε η παγκοσμίου επιπέδου έκθεση HORECA. Την κορδέλα των εγκαινίων έκοψαν από κοινού ο πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Forum ΑΕ, κ. Νίκο Χουδαλάκη και την Αντιπρόεδρο του ΞΕΕ, κ. Χριστίνα Τετράδη.
H κ. Τετράδη, ως Αντιπρόεδρος του ΞΕΕ συμμετείχε στο πάνελ της 8ης Γενικής Συνέλευσης, παρουσία περισσότερων από 1.000 ξενοδόχων, εκπροσώπων της πολιτικής ηγεσίας και εκπρόσωποι φορέων. Στη Γενική Συνέλευση του Ξ.Ε.Ε. υπογραμμίστηκε η ανάγκη ελάφρυνσης των βαρών του ελληνικού ξενοδοχείου και ζητήθηκε η κατάργηση του φόρου διαμονής σε συνδυασμό με την απομείωση του συντελεστή ΦΠΑ, ούτως ώστε το ελληνικό ξενοδοχείο να καταστεί ανταγωνιστικό.
Επισημαίνοντας “Οφείλουμε να κρατήσουμε ψηλά τον ελληνικό τουρισμό. Ο τουρισμός είναι πια πολύ μεγάλος για να ρισκάρουμε απώλειες. Δεν μπορεί ακόμη και σήμερα, να είναι το ξενοδοχείο εκτεθειμένο κι απροστάτευτο έναντι του αθέμιτου ανταγωνισμού των βραχυχρόνιων μισθώσεων. Δεν μπορεί να γίνονται βήματα χελώνας και αυτά που λέγαμε από το 2012, να είναι 2019 κι ακόμη να τα συζητάμε. Οι κανόνες ρύθμισης και η αξιόπιστη εφαρμογή που ζητάμε δεν θα ωφελήσουν μόνον τους ξενοδόχους. Το πρόβλημα είναι βαθιά κοινωνικό. Δεν μπορεί να συνεχίζεται ο σημερινός παραλογισμός με το σύστημα των πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων. Ένα σύστημα άρρωστο, το οποίο καταστρατηγεί το πνεύμα του νόμου περί ανταποδοτικότητας”.
Στη συνέχεια, παρουσιάσθηκαν ο απολογισμός ενεργειών για το 2018 και οι άξονες προτεραιότητας δράσεων του ΞΕΕ για το 2019.
Πρώτος άξονας η πάντα τεκμηριωμένη προσέγγιση όλων των θεμάτων που απασχολούν τα ελληνικά ξενοδοχεία, σε εκτέλεση της αποστολής του ως ο θεσμικός σύμβουλος της Πολιτείας. Δεύτερος άξονας η σταθερή ενθάρρυνση και κινητοποίηση των μελών του προς την κατεύθυνση της ποιότητας. 1η δράση το Ελληνικό Πρωινό του ΞΕΕ, το οποίο εισέρχεται το 2019 σε φάση έντονης εξωστρέφειας με τη δημιουργία νέου site. 2η δράση το πρόγραμμα Boutique Ηotel, το οποίο επενδύει στην αισθητική, στην ιδιαιτερότητα και στην ταυτότητα της λεπτομέρειας. Όλα τα μέλη του ΞΕΕ, περίπου 10.000 ξενοδοχεία, θα λαμβάνουν πλέον κάθε μήνα δωρεάν ένα ολοκληρωμένο report, που θα αποτυπώνονται οι αξιολογήσεις των επισκεπτών κάθε ξενοδοχείου με αναλυτικά στοιχεία και δεδομένα, στο πλαίσιο της συνεργασίας του ΞΕΕ με την εταιρεία Review Pro.
Τρίτος άξονας προτεραιότητας του Ξ.Ε.Ε. είναι η έμφαση στην καινοτομία και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογικών εφαρμογών, το λεγόμενο Digital Transformation για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Και κατέληξε “Το να κρατήσουμε ψηλά τον ελληνικό τουρισμό είναι η μεγάλη πρόκληση που έχουμε μπροστά μας. Πρέπει να την αντιμετωπίσουμε με επιτυχία, για τις επιχειρήσεις μας, για τους εργαζόμενούς μας, για τον κάθε τόπο που δραστηριοποιούμαστε κι έχουμε ρόλο καταλύτη στην τοπική ανάπτυξη. Πρέπει να το κερδίσουμε για την οικονομία και την κοινωνία που έχουν ανάγκη τη μεγάλη θετική συμβολή του τουρισμού, προκειμένου η επιστροφή στην ανάπτυξη να μη μείνει υπόσχεση, αλλά να γίνει πράξη. Ο τουρισμός είναι πλέον πολύ μεγάλος για να ρισκάρουμε απώλειες”.