Μουσική πανδαισία από έργα του Παύλου Καρρέρ

Μια ακόμη πολύ ιδιαίτερη εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο νησί κατά την οποία παρουσιάστηκε στο φιλόμουσο κοινό της Ζακύνθου το δεύτερο μέρος των έργων για πιάνο της ιταλικής περιόδου του Παύλου Καρρέρ, που φυλάσσονται στο Αρχείο του Μουσείου Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων. Αδιαμφισβήτητα μιλάμε για μια εκδήλωση με μεγάλη πολιτιστική της σημασία κατά τη διάρκεια της οποίας τα εν λόγω έργα απέδωσε υπέροχα ο πιανίστας Διονύσης Σεμιτέκολος, ενώ το χορευτικό συγκρότημα “Υακίνθη” παρουσίασε, στο δεύτερο μέρος της βραδιάς, χορούς εποχής.
Ο Διονύσης Σεμιτέκολος που ήταν ο άνθρωπος που παρουσίασε τα έργα με έναν υπέροχο μουσικό τρόπο, δούλεψε στενά με το Μουσείο Σολωμού και προσπάθησε να τα αποδώσει στο 100% με το αποτέλεσμα να είναι εξαιρετικό και ιδιαίτερα μελωδικό. Είναι μια δουλειά που έχει γίνει μέσα από το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων. Η ταξινόμηση των έργων και τα χειρόγραφα είναι μια δουλειά που έχει κάνει ο ίδιος μαζί με το Μουσέιο για να βγει εις πέρας. Υπάρχει ένας τεράστιος πλούτος των πιανιστικών έργων και αφορούν τα γνήσια έργα του Καρρέρ. Ο Διονύσης Σεμιτέκολος έχει εντρυφήσει πολλές ώρες πάνω στο αρχείο, ενώ το Μουσείο τα έχει ψηφιοποιήσει και πλέον είναι κτήμα όλων των μελετητών και των ερευνητών και όσων σπουδάζουν μουσική. Το Μουσείο ανοίγει τα ντουλάπια του, βγαίνουν σημαντικά αρχεία και τα κάνουν κοινωνούς στην τοπική και όχι μόνο κοινωνία.

Την εκδήλωση προλόγισε ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Μουσείου Ιωάννης Παπαδάτος, ο οποίος αναφέρθηκε σε πολλά ιστορικά γεγονόταν που αφορούσαν τον Παύλο Καρρέρ και την μεγάλη ποικιλία έργων του.
Επρόκειτο για μια ακόμη από τις προγραμματισμένες εκδηλώσεις που θα πραγματοποιήσει το Μουσείο Σολωμού για το 2019 και με τον τρόπο αυτό, σιγά-σιγά θα παρουσιαστεί το αρχείο του και τα έργα θα παρουσιαστούν στο Ζακυθινό κοινό.
Ο Παύλος Καρρέρ, γεννημένος στην Ζάκυνθο, αφού μετακόμισε στο Μιλάνο και εμφορούμενος από το όραμα να δημιουργήσει εθνική μουσική και να καταστεί ο πρώτος εθνικός συνθέτης της Ελλάδας, επαναπατρίστηκε το 1857 και εγκαταστάθηκε στη Ζάκυνθο. Συνεργάστηκε ως αρχιμουσικός και ως ιμπρεσάριος με τα τοπικά θέατρα, δίδαξε μουσική και παντρεύτηκε την υψίφωνο και πρωταγωνίστρια των έργων του, Ισαβέλλα Ιατρά. Την ίδια εποχή συνέθεσε την πρώτη του εθνικού περιεχομένου όπερα, τον τετράπρακτο Μάρκο Βότζαρη, καθώς και πολυάριθμα άσματα σε ελληνικούς στίχους, ανάμεσα στα οποία το πασίγνωστο κλέφτικο “Ο Γερο-Δήμος”.