Ανοδική και το 2019 η πορεία στις αφίξεις επιβατών κρουαζιέρας

Μπορεί σε επικαιροποιημένη έρευνα για την κρουαζιέρα επισημαίνεται ότι το 2018 και 2019 οι αφίξεις επιβατών που επισκέπτονται την χώρα ακολουθούν συνεχόμενη ανοδική πορεία ως προς τις αφίξεις σε ποσοστά 2,2% και 12,5% αντίστοιχα, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν απηχεί την πραγματικότητα στο νησί μας.
Η έρευνα παρουσιάστηκε στη διάρκεια του The Sea Nation Conference που συνδιοργανώθηκε από τον ΟΛΠ και την Ένωση Λιμένων Ελλάδος.
Το 2019 η πρώτη δεκάδα προορισμών, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δώσει οι εταιρείες, εμφανίζει μεγάλη συγκέντρωση αφίξεων, καθώς θα πραγματοποιηθεί το 93,24% (2.442 αφίξεις) των συνολικών ετήσιων προσεγγίσεων, ενώ η δεύτερη δεκάδα συγκεντρώνει μόλις το 6,26 % (164 αφίξεις).
Οι σημαντικότεροι μήνες για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα είναι το εξάμηνο Μαΐου –Οκτωβρίου όπου θα πραγματοποιηθεί το 83,85% (2.196 προσεγγίσεις) και αντιστοιχεί σε 366 προσεγγίσεις μηνιαίως, κατά μέσο όρο. Επίσης, τη νέα χρονιά αναμένεται μεγαλύτερη διασπορά στους προορισμούς καθώς από 33 που ήταν τις δύο προηγούμενες χρονιές θα φθάσουν τους 37.
Κέρκυρα, Λευκάδα και Κεφαλονιά, έχουν καταφέρει να έχουν όχι μόνο μία μαρίνα, αλλά πάνω από δύο. Αντίθετα, σε χωματερή και μπαζότοπο κινδυνεύει να εξελιχθεί ο χώρος της υπό κατασκευή μαρίνας, στο λιμάνι του νησιού μας.
Η περιοχή του Ιονίου, διαθέτει οκτώ οργανωμένες μαρίνες που συνολικά διαθέτουν 3.600 θέσεις ελλιμενισμού και 2.800 θέσεις στη στεριά, επισημαίνοντας ότι παρατηρείται ένα έλλειμμα όσον αφορά στις υποδομές φιλοξενίας σκαφών άνω των 30 μέτρων.
Δυστυχώς, η πένα μιας εφημερίδας αποτυπώνει την πραγματικότητα. Δε σχεδιάζει, ούτε χρηματοδοτεί έργα υποδομής. Εάν ήταν στο χέρι μας, σας διαβεβαιώνουμε ότι θα είχαμε κάνει τη Ζάκυνθο, όχι Παρίσι, αλλά Κυλλήνη, Κατάκολο, Αργοστόλι, Λευκάδα και Κέρκυρα.
Για αυτό οι αρμόδιοι να μην το αμελήσουν, αφού το έργο αυτό, είναι ζωτικής σημασίας για τη Ζάκυνθο και είναι κρίμα να μην παραδίδεται προς χρήση ενώ είναι σχεδόν ολοκληρωμένο. Που θα παρκάρουμε, όμως, εμείς, τις βάρκες, τα κότερα και τα υπερπολυτελή γιότ μας, αν η παράδοση του έργου, καθυστερήσει περαιτέρω; Ο τομέας της κρουαζιέρας αποτελεί τον καλύτερο τρόπο ανάδειξης και προβολής ενός τουριστικού προορισμού και μοχλό ανάπτυξης κάθε τοπικής κοινωνίας και οικονομίας.
Σε εκείνο που δεν θα διαφωνήσει κανείς, είναι στην άποψη πως το έργο για το master plan του λιμανιού από το οποίο εξαρτάται άμεσα η προβλήτα κρουαζιεροπλοίων, αποτελεί ένα από τα προαπαιτούμενα για όλες τις δραστηριότητες σε λιμάνι και παραλιακή.
Αντί, λοιπόν, να μας απασχολεί πως θα ξεμπλοκάρει και δεν θα περιμένουμε κάθε Επιτροπή Σοφών Τεχνοκρατών να μας πηγαίνει από αναβολή σε αναβολή, ασχολούμαστε με το ποιος το οραματίστηκε, ποιος το παρήγγειλε, ποιος το ξεκίνησε, ποιος έδωσε το πρώτο ευρώ, σε τι κόμμα ανήκει εκείνος που βοηθά, ποιος είναι λιγότερο ή περισσότερο “χωριάτης” και ου το καθεξής. Για αυτό και οι πολλές συσκέψεις!
Ε, λοιπόν, αυτά είναι τα τελευταία για τα οποία ο πολίτης θα αξιολογήσει κάποιον πολιτικά. Εκείνο που μετράει είναι ποιος θα έχει καταφέρει να κάνει λίγο καλύτερη την καθημερινότητά του. Όταν το αντιληφτείτε τα λέμε… χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχουν άνθρωποι που το “τρέχουν” και πασχίζουν.