Τιμητικό βραβείο απονεμήθηκε στον σκηνοθέτη Τώνη Λυκουρέση

Με τη βράβευση των τιμώμενων προσώπων της 31ης διοργάνωσης και την απονομή των βραβείων του διαγωνιστικού τμήματος έπεσε η αυλαία του 31ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου στον κινηματογράφο Τριανόν, παρουσία της υπουργού Μυρσίνης Ζορμπά.
Πολλά και τα βραβεία που απονεμήθηκαν όπως το Βραβείο FIPRESCI “Θόδωρος Αγγελόπουλος” της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κριτικών Κινηματογράφου, της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, το Βραβείο Κοινού της Επιτροπής Αναγνωστών του “Αθηνοράματος” , της Επιτροπής του Πανοράματος κ.α.
Ξεχωριστή ωστόσο ήταν η στιγμή όπου τιμητικό βραβείο απονεμήθηκε στον σκηνοθέτη Τώνη Λυκουρέση για τη συμβολή του στην ανάπτυξη του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου απένειμε ο πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου Δημήτρης Παπαϊωάννου. Ο Τώνης Λυκουρέσης αφιέρωσε το βραβείο στους νέους σκηνοθέτες, οι οποίοι καταθέτουν με δύναμη και αγάπη τις κινηματογραφικές τους ιστορίες.
Υπενθυμίζεται πως στα πλαίσια του Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου τη δικιά του… επαφή πραγματοποίησε το Αθηναϊκό κοινό με τη νέα ταινία του συμπατριώτη μας πρωτοπόρου και διακεκριμένου σκηνοθέτη Τώνη Λυκουρέση “Επαφή” με τον Χρήστο Λούλη και τη Νένα Μεντή.
Τα δικά τους τιμητικά βραβεία για το πλούσιο έργο τους έλαβαν επίσης, οι συνθέτες Μιχάλης Χριστοδουλίδης και Νίκος Πλάτανος. Η ηθοποιός Βέρα Κρούσκα παρέλαβε το δικό της τιμητικό βραβείο από την υπουργό πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά και, εμφανώς συγκινημένη, το αφιέρωσε στις δύο καλύτερες ταινίες που έχει κάνει, τη “Χρυσομαλλούσα” και το “Αίμα των αγαλμάτων”.

Ο Τώνης Λυκουρέσης επιστρέφει μια δεκαετία μετά τους “Σκλάβους στα Δεσμά τους”, με μια σπονδυλωτή ταινία που διαδραματίζεται στο ταραγμένο σήμερα, αλλά που χάνει γρήγορα και πριν το τέλος ολοκληρωτικά την αμεσότητά και το αίσθημα του επείγοντος που θέλει να μεταφέρει στο θεατή. Εξακολουθεί να μιλάει για άλλους “σκλάβους” στα δεσμά μιας καθημερινότητας σε μια χώρα που αλλάζει, μένει ίδια, κάνει συνεχώς το δικό της κύκλο στα πώς και τα γιατί των ανθρώπινων επιθυμιών, απογοητεύσεων, αποφάσεων ζωής και αποφάσεων θανάτου. Η ταινία αφορά τις ιστορίες ανθρώπων που ακινητοποιούνται σε πέντε διαφορετικά ασανσέρ κατά τη διάρκεια μιας εκτεταμένης διακοπής ρεύματος. Σταδιακά οι συνθήκες του εγκλεισμού οδηγούν στην ανάδυση συναισθημάτων, καταστάσεων και αντιδράσεων απρόβλεπτων που θα οδηγήσουν σε πραγματικά ακραίες συμπεριφορές.
Το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου είναι το παλαιότερο κινηματογραφικό φεστιβάλ της Αθήνας, με καλλιτεχνικό διευθυντή τον Νίνο Φένεκ Μικελίδη και διοργανώνεται κάθε χρόνο. Στόχος του είναι να αναδείξει σύγχρονα αλλά και παλιότερα αριστουργήματα του ευρωπαϊκού και ελληνικού κινηματογράφου, αλλά και επιλεγμένους δημιουργούς από όλον τον κόσμο.