Δημοτικό Θέατρο Ζακύνθου || Επιτέλους παραδόθηκε μετά από 18 χρόνια

“Επιτέλους, παραδόθηκε” ήταν η φράση που άκουγες από κάθε στόμα ή διάβαζες σε αναρτήσεις που έγιναν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μόλις δημοσιοποιήθηκε η είδηση της παράδοσης του νεοαναγειρόμενου Δημοτικού Θεάτρου Ζακύνθου.
Και όχι αδικαιολόγητα αφού ακόμη και ο πιο ευφάνταστος νους σεναριογράφου και σκηνοθέτη, δεν θα μπορούσε, όσο και εάν προσπαθούσε, να αποδώσει με απόλυτη ακρίβεια και σαφήνεια το θέατρο του παραλόγου που παίζονταν τα τελευταία 18 χρόνια αναφορικά με την πορεία του νέου.
Ενός έργου που ξεκίνησε το 2000 με μελέτη κατασκευής προϋπολογισμού 4.999.000 ευρώ, ο εργολάβος είχε πάρει πολλά εκατομμύρια ευρώ, διεκδικούσε να λάβει και άλλα ως θετικές ζημίες και οι δημότες να απολάμβαναν ένα κουφάρι χωρίς εξοπλισμό, για τον οποίο σε συνεργασία με τη Διαχειριστική Αρχή είχαν αποσταλεί όλα τα τεχνικά δελτία για την προμήθειά του και περίμεναν το θαύμα.
Συνεπώς, μπορεί το έργο της κατασκευής του Δημοτικού Θεάτρου, να μην απαιτούσε 45 μάστορες και 60 μαθητάδες, ωστόσο, δεν είχε να ζηλέψει σε τίποτα εκείνο του “Γιοφυριού της Άρτας”, αφού το διαχειρίστηκαν περισσότεροι από 5 περιφερειάρχες και 6 δήμαρχοι. Ένα κτίριο που βρίσκεται σε πολύ κεντρικό σημείο της πόλης, και γινόταν καθημερινά αντικείμενο σχολίων για την τύχη του.
Τον Μάρτιο του 2017 είχαμε ακούσει ότι το έργο θα μπορέσει να λειτουργήσει μέσα στο 2018 και ότι το μόνο που απομένει είναι να έρθει στο νησί μας ο εργολάβος, να πετάξει τις λαμαρίνες, να διαμορφώσει τον περιβάλλοντα χώρο. Η έγκριση δόθηκε, ο διαγωνισμός δρομολογήθηκε, αλλά οι λαμαρίνες έφυγαν με ένα χρόνο καθυστέρηση.
Ας ελπίσουμε ότι κάτι άλλαξε και από εδώ και πέρα, και πλέον όντας στα χέρια του Δήμου θα υπάρξει σωστή διαχείριση και λειτουργία μόλις ολοκληρωθεί και η τελευταία εκκρεμότητα του με τον εξοπλισμό και την παράδοση στο κοινό γιατι διαφορετικά κινδυνεύουμε να ξαναγίνουμε θέατρο. πρόκειται για ένα Φορέα που απαιτεί εκείνοι που θα τον διαχειριστούν να κατέχουν το αντικείμενο. θα πρέπει να ανατεθεί σε πρόσωπα που θα αναλάβουν σε πέρας την καλλιτεχνική αποστολή του, και σε άλλα που θα έχουν ικανότητα και κατάρτιση στη διοικητική διεκπεραίωση των υποχρεώσεων και απαιτήσεων που θα δημιουργηθούν.

Παράδοση – Παραλαβή
Χθες το πρωί ξεκίνησε, η διαδικασία παράδοσης από τον εργολάβο και παραλαβής από την Ειδική Επιτροπή που συγκροτήθηκε με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για το έργο του Δημοτικού Θεάτρου. Ήδη στη Ζάκυνθο βρίσκονται οι ανάδοχοι των δυο υποέργων του εξοπλισμού και του αναβατορίου για να δουν τις λεπτομέρειες. Υπάρχουν μόνο τα διαδικαστικά, και λίγες ημέρες πριν το τέλος του χρόνου θα φτάσουμε στην υπογραφή των συμβάσεων.
“Μετά από αγώνα τεσσάρων ετών και τις μεγάλες γραφειοκρατικές διαδικασίες και όλα αυτά που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια, ήρθε η ώρα η Ζάκυνθος να αποκτήσει έναν χώρο πολιτισμού που έχει μεγάλη ανάγκη. Από 3.500.000€ που ήταν η πρώτη σύμβαση του έργου με αναπροσαρμογές και τα υπόλοιπα και σε συνεργασία με την διαχειριστική αρχή έχει φτάσει στα 6.100.000€ έχουμε φτάσει στο θέμα του αναβατορίου που έχει δημοπρατηθεί και ο εξοπλισμός που πιστεύουμε να παραδοθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2019 σε πλήρη λειτουργία”, δήλωσε ο Δήμαρχος Ζακύνθου Παυλος Κολοκοτσάς.
Από τη μεριά του, ο Πρόεδρος της αναδόχου Εταιρείας, Γιάννης Διαμαντόπουλος επεσήμανε πως φτάνουμε σε μια φάση ολοκλήρωσης μετά από πολλά χρόνια και πως πλέον πρέπει όλοι να επικεντρωθούν στη λειτουργία του. Και πρόσθεσε “Μετά από πολλές προσπάθειες όλων των Δημοτικών Αρχών μέχρι σήμερα, της Περιφέρειας και της Εταιρίας μας φτάνουμε σε μια φάση ολοκλήρωσης και παράδοση του έργου του τόσο σημαντικού για τη Ζάκυνθο και πιστεύω θα αναβαθμίσει πάρα πολύ όχι μόνο την πολιτιστική αλλά και την καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Αν και δημόσιο έργο είναι ένα έργο κόσμημα και πιστεύω θα το εκτιμήσουν όλοι οι Ζακυνθινοί. Διήρκεσε πολλά χρόνια αυτή η ιστορία. Οι χρηματοδοτήσεις ήταν το κυριότερο θέμα. Κατά τα άλλα τώρα που φτάνουμε στο τέλος όλα θα ξεχαστούν και πρέπει να επικεντρωθούμε στην λειτουργία του. Το κτίριο το βλέπει και ένα απλό μάτι αν και πέντε χρόνια κλειστό είναι σαν να έγινε χθες. Παραμένει στην αρχική του κατάσταση και τα μηχανήματα είναι πρώτης ποιότητας. Οι υποδομές είναι εξαιρετικές και εύχομαι να το χαρείτε”.

Η επόμενη ημέρα
Η οριστική παράδοση με την ολοκλήρωση και του εξοπλισμού θα γίνει τον Απρίλιο του 2019. Στον προγραμματισμό του Δήμου είναι η πρόσληψη τριών ατόμων για την λειτουργία του, με τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου Νίκο Τσίπηρα να δηλώνει πως “πρέπει να τρέξει ο χρόνος μέχρι τον Απρίλη, να υπάρξει οριστική παράδοση του εξοπλισμού και να είναι λειτουργικό το έργο. Όταν αναλάβαμε αυτό το έργο ήταν σταματημένο και το φτάνουμε στο τέλος, στην χρήση και λειτουργία. Ένα έργο που έχει μεγάλη σημασία για τον πολιτισμό και την ιστορία του νησιού μας που στηρίζεται στον πολιτισμό και αυτό που μας; Απασχολεί και μας ανησυχεί είναι τι θα κάνουμε την επόμενη μέρα. Υπάρχει το σχέδιο για την πρόσληψη των τριών ατόμων για να υπάρξει μια λειτουργικότητα στο Θέατρο. Πρέπει να τρέξουν όλα μαζί και χρόνος δεν υπάρχει, πρέπει να τελειώσουμε αρχές του Απρίλη. Τελειώνει και παραδίδεται το πρώτο υποέργο το κτίριο μαζί με την λειτουργικότητα του. Οι διαγωνισμοί που έτρεξαν για τον εξοπλισμό πρέπει να ολοκληρωθούν και να παραδοθούν μέχρι τέλος του Μάρτη και να καθίσταται το θέατρο λειτουργικό. Προθεσμίες και χρόνοι δεν υπάρχουν και περιθώρια για αστοχίες. Θα πρέπει 1η του Απρίλη να έχουν ολοκληρωθεί τα πάντα”.

Με απευθείας ανάθεση
Σε ότι αφορά την προμήθεια του αναβατορίου μουσικών, το δημοτικό συμβούλιο ομόφωνα αποφάσισε να ακολουθήσει τη διαδικασία του άρθρου 32 η οποία προβλέπει να γίνει ανάθεση με ελεγχόμενο διεθνή διαγωνισμό όταν έχουν προηγηθεί δυο τουλάχιστον συνεχόμενοι άγονοι διαγωνισμοί, αλλά και τα όσα αναφέρονται σε σχετικό έγγραφο της Διαχειριστικής Αρχής.
Όπως εξήγησε ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου έχουν προηγηθεί δύο διαγωνισμοί που απέβησαν άκαρποι αφού δεν προσήλθε κανείς να καταθέσει προσφορά και θα πρέπει μέσα στον ερχόμενο μήνα να συμβασιοποιηθούν οι 2 ξεχωριστές διαγωνιστικές διαδικασίες, συνολικού ύψους 920.000€, για να ξεκινήσουν οι εργασίες.
Ειδικότερα, άγονος ήταν ο πρώτος διαγωνισμός για τον εξοπλισμό του Δημοτικού Θεάτρου Ζακύνθου καθόσον οι διαδικασίες είχαν προγραμματιστεί για την τελευταία ημέρα του Αυγούστου ωστόσο δεν υποβλήθηκε καμία προσφορά. Ο διαγωνισμός αφορούσε την προμήθεια και την τοποθέτηση αναβατόριου για τους μουσικούς, με προϋπολογισμό τις 154.838€ (χωρίς το ΦΠΑ) και χθες επαναπροκυρήχθηκε.
Ένα μήνα αργότερα, άγονος απέβη για δεύτερη συνεχόμενη φορά ο επαναληπτικός διαγωνισμός για την ανάδειξη αναδόχου για την προμήθεια και τοποθέτηση του αναβατορίου των μουσικών τεχνολογίας Spiralift και ανυψωτικής ικανότητας 8.500 Kg στο νεοανεγειρόμενο δημοτικό Θέατρο.

Η σχετική διαδικασία έγινε στην συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής. Όπως και να έχει η αρνητική αυτή εξέλιξη λειτουργεί ανασταλτικά στη συνολική πορεία του έργου που βρίσκεται στην τελική του φάση. Για αυτό όπως ανακοινώθηκε πλέον θα γίνει απευθείας ανάθεση ενώ θα ενημερωθεί η Διαχειριστική Αρχή και το Υπουργείο.
Από την άλλη οι “Φ. Νάκας” και “Βom Studio” είναι οι δυο ενδιαφερόμενοι που συμμετείχαν υποβάλλοντας προσφορές στο διαγωνισμό για την περάτωση του Δημοτικού Θεάτρου Ζακύνθου με προϋπολογισμό 588.710€ (χωρίς ΦΠΑ) ο οποίος περιλαμβάνει την προμήθεια ειδικού εξοπλισμού, όπως είναι οι εγκαταστάσεις θεατρικού φωτισμού, σύστημα ενισχυμένου ήχου, σύστημα προβολής εικόνας, οπτικών μηνυμάτων, ενδοεπικοινωνίας και λοιπού εξοπλισμού.
Στα θετικά καταγράφεται και το γεγονός ότι η αυτοδιοίκηση της Ζακύνθου είναι σύσσωμη για να γίνει το έργο και αυτό έχει εκφραστεί και από τους περιφερειακούς συμβούλους σε συνεδριάσεις συλλογικών οργάνων. Αυτό είναι ένα βήμα στη συνολική προσπάθεια που γίνεται για να διατεθούν τα χρήματα μέσω Περιφέρειας και να τεθεί το Θέατρο στην υπηρεσία του ζακυνθινού λαού.