Philoxenia 2019 || Ενισχυμένο ενδιαφέρον για Ιόνιο και Ζάκυνθο

Αποτελεσματική, ολοκληρωμένη και δυναμική, ήταν κατά γενική ομολογία η παρουσία των Επτανήσων αλλά και της Ζακύνθου στην τουριστική Εκθεση “Philoxenia” στη Θεσσαλονίκη, ισχυροποιώντας τη θέση του νησιού μας στον τουριστικό χάρη όπως ισχυροποιημένος είναι και ο τουρισμός τη χρονιά που μας πέρασε, ως οικονομικός πυλώνας της οικονομίας της χώρας. Έδωσε την ευκαιρία τόσο σε επαγγελματίες όσο και στην αυτοδιοίκηση να προβάλλουν τις επιχειρήσεις και τους τουριστικούς προορισμούς, αντιστοίχως.
Πολλά και θετικά ήταν τα μηνύματα από τους ξένους προσκεκλημένους εμπορικούς επισκέπτες, εκπροσώπους μεγάλων tour operators και τουριστικών φορέων, hosted buyers και εκθετών. Ο εσωτερικός τουρισμός την περίοδο που μας πέρασε κατέγραψε μια αισθητή κάμψη και στο πλαίσιο αυτό η παρουσία μας στην έκθεση, με στοχευμένες δράσεις είναι επιβεβλημένη. Το ενδιαφέρον για το νησί μας είναι πολύ μεγάλο, κυρίως από τις νέες αγορές της Ανατολικής Ευρώπης που δίνουν πάντοτε το “παρών” στις εκθέσεις της “Philoxenia” και εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους για όλη την Ελλάδα και βέβαια για τα Ιόνια Νησιά και τη Ζάκυνθο. Άλλωστε, έχει αποδειχθεί πως οι βορειοελλαδίτες αγαπούν το νησί μας, αλλά σε μια περίοδο που η οικονομική κρίση ασκεί πιέσεις στις μετακινήσεις, οφείλουμε με την παρουσία μας σε όλες τις διοργανώσεις να αναθερμαίνουμε και να ανανεώνουμε το ενδιαφέρον των επισκεπτών για τον τουριστικό μας προορισμό.
Η Εκθεση Philoxenia δεν μπορεί να συγκριθεί σε μέγεθος και συμμετοχές με άλλες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, όπως του Βερολίνου ή του Λονδίνου, ωστόσο βρίσκεται σε ελληνικό έδαφος και συγκεκριμένα στη Βόρεια Ελλάδα, με τις ανερχόμενες αγορές των Βαλκανίων να βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής και να συμμετέχουν μαζικά στην Εκθεση.

H επισκεψιμότητα
Από την πρώτη ημέρα το περίπτερο είχε μεγάλη επισκεψιμότητα με θετικά μηνύματα από τους ξένους προσκεκλημένους εμπορικούς επισκέπτες, εκπροσώπους μεγάλων tour operators και τουριστικών φορέων, hosted buyers και εκθετών.
Στο περίπτερο της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων την Υπουργό Τουρισμού Έλενα Κουντουρά υποδέχθηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Σπύρος Γαλιατσάτος μαζί με στελέχη των δήμων Ιονίων Νήσων. Το παρών έδωσε και η Αντιπρόεδρος του ΞΕΕ και πρόεδρος Ξενοδόχων Λαγανά κ. Χριστίνα Τετράδη και εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κλάδου. Σε συνεργασία με τους επιχειρηματίες του τουριστικού κλάδου, επιδιώχθηκε να ενισχυθεί ο τουρισμός από τις βαλκανικές χώρες, καθώς λόγω της οικονομικής κρίσης όλο και λιγότεροι ταξιδεύουν. Συναντήθηκαν με εμπορικούς επισκέπτες, εθνικούς οργανισμούς, επαγγελματικές ενώσεις, ξενοδόχους, αντιπροσώπους αεροπορικών και ακτοπλοϊκών εταιρειών κ.α.
Σημαντική ήταν η συνεισφορά τουριστικών επιχειρηματιών με στοχευμένες ενέργειές στην εγχώρια, τουριστική αγορά. Στην 34η διεθνή έκθεση τουρισμού Philoxenia, συμμετείχε με δικό του περίπτερο παραχωρούμενο από την περιφέρεια ιονίων Νήσων, ο Δήμος Ζακύνθου, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να αυξήσει το εσωτερικό ρεύμα επισκεπτών από τη Βόρειο Ελλάδα. Τον Δήμο εκπροσώπησαν η αρμόδια υπάλληλος του Γραφείου Τουρισμού Αθηνά Κάρδαρη και η ειδική σύμβουλος του Δημάρχου και υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων Μαρία Ζούγρα. Δόθηκαν φυλλάδια στους επισκέπτες του περιπτέρου και όλα δείχνουν πως θα αυξηθούν οι πελάτες από τη Βόρειο Ελλάδα, αφού έδειξαν πραγματικό ενδιαφέρον για να επισκεφθούν τον τόπο μας.

Προβολή
Στην 34η Philoxenia 2018 συμμετείχαν 615 εκθέτες από 22 χώρες, επισκέπτες από 47 χώρες (αριθμός ρεκόρ) και 200 ξένοι προσκεκλημένοι εμπορικοί επισκέπτες. Με ενισχυμένο τον διεθνή της χαρακτήρα αυτή τη φορά, αποτέλεσε και φέτος “βαρόμετρο”» για την ερχόμενη σεζόν. Ανέδειξε δε μέσω του Διεθνούς της Συνεδρίου ένα σημαντικό θέμα, που μπορεί να γίνει καταλύτης για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, αυτό του τουρισμού για ταξιδιώτες άνω των 55 ετών. Το Διεθνές Συνέδριο, που συνδιοργανώθηκε από τη ΔΕΘ-Helexpo και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων και πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη της European Federation of Tourist Guide Associations και του European Network for Accessible Tourism. Στόχος της φετινής Philoxenia ήταν η περαιτέρω διεθνοποίησή της καθώς την τελευταία τριετία ο σημαντικότερος κλάδος της ελληνικής οικονομίας – ο τουρισμός – παρουσιάζεται μέσα από μια άρτια οργανωμένη και πλήρη έκθεση. Στα πλαίσια αυτά, έγινε παρουσίαση του τουριστικού προορισμού της Ζακύνθου, καθώς και των τοπικών προϊόντων, τα οποία όλοι δοκίμασαν και ενθουσιάστηκαν, ενώ ξεφύλλισαν με ενθουσιασμό και το ενημερωτικό φυλλάδιο. Άλλωστε, η Philoxenia δεν μπορεί να συγκριθεί σε μέγεθος και συμμετοχές με άλλες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, όπως του Βερολίνου ή του Λονδίνου, ωστόσο βρίσκεται δίπλα σε ανερχόμενες αγορές των Βαλκανίων που απέχουν απόσταση αναπνοής και συμμετέχουν μαζικά σε αυτή. Το ενδιαφέρον για το νησί μας είναι πολύ μεγάλο, κυρίως από τις νέες αγορές της Ανατολικής Ευρώπης που δίνουν πάντοτε το “παρών” και εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους για όλη την Ελλάδα και βέβαια για τα Ιόνια Νησιά και τη Ζάκυνθο.

ΜΑΣ ΔΗΛΩΣΑΝ…
ΣΠΥΡΟΣ ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ
ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

“Η Philoxenia δεν είναι καθαρά έκθεση κοινού για τα Ιόνια Νησιά και τους παραθεριστικούς προορισμούς. Από πλευράς επαφών όλο και εμπλουτίζεται και γίνεται καλύτερη. Είναι ένας θεσμός 34 ετών που οφείλουμε να τον στηρίζουμε. Εκεί συμμετέχουμε για να στηρίξουμε μια έκθεση στην Βόρεια Ελλάδα. Έγιναν επαφές όσο μπορούσαμε, δόθηκε μια πολύ καλή μάχη. Είχαμε μια πολύ καλή παρουσία, από εκεί και πέρα κερδισμένοι είμαστε.
Τα συμπεράσματα βγήκαν στο Λονδίνο τα είδαμε και είναι θετικά. Πάμε για μια ακόμα καλύτερη, με περισσότερες υποχρεώσεις. Στους κρατικούς φορείς, την αυτοδιοίκηση, τους πάντες. Έχουμε ευθύνη στο τουριστικό ρεύμα. Μην αφήσουμε να πνιγούμε σε μια κουταλιά νερό. Από εδώ και πέρα είναι τι κάνουμε ο καθένας και σχεδιάσαμε και τι μισοκάναμε και τι θα κάνουμε. Η τουριστική ζήτηση σε όλα τα Ιόνια Νησιά είναι θωρακισμένη. Πρέπει να επιβεβαιώσουμε και με την σεζόν που έφυγε και αυτή που έρχεται ότι έχουμε μπει σε συνεχώς ανοδική χρονιά αλλά θα πρέπει να την προσέξουμε για να μην μας γυρίσει ανάποδα και θα φταίμε εμείς”

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΑΚΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΠΡΑΚΤΟΡΑΣ

“Η έκθεση από θέμα συμμετοχής δεν ήταν αυτό που περιμέναμε. Έχει να κάνει το γεγονός ότι η ημερομηνία της ήταν πολύ κοντά με την τελευταία του Λονδίνου, με αποτέλεσμα άνθρωποι του τουρισμού να μην μπορέσουν να παρευρίσκονται. Τα μηνύματα για το καλοκαίρι υπάρχει μια τρομερά μεγάλη άνοδος όσον αφορά την Τουρκία και την Αίγυπτο σε σημεία να διπλασιάζονται οι πτήσεις απ’ ότι ήταν πέρσι. Υπάρχουν οι πιστοί πελάτες αυτοί που έρχονται μόνο για την Ελλάδα και θέλουν την Ελλάδα, αλλά δεν φτάνει μόνο αυτό γιατί υπάρχει και στην Βόρεια Ελλάδα και στην υπόλοιπη Ελλάδα πτώση από την Πολωνία. Για τη Ζάκυνθο μόνο καλά λόγια έχουν να πουν. Παρά την δοκιμασία που περάσαμε με τους σεισμούς το νησί στάθηκε όρθιο. Γίνονται προσπάθειες να ανοίξουμε καινούργιες αγορές που δεν υπήρχαν μέχρι τώρα και θα δούμε πως θα ευοδωθούν. Το ενδιαφέρον είναι μεγάλο για τα νησιά του Ιονιου, ειδικά για τη Ζάκυνθο και τη Λευκάδα. Θα υπάρξει μια μεταβολή αυτό δείχνουν τα νούμερα”

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΤΕΤΡΑΔΗ
ΠΡ. ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΛΑΓΑΝΑ

“Η Philoxenia είναι μια έκθεση που στοχεύει στον εσωτερικό τουρισμό. Σίγουρα υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για τη Ζάκυνθο όπως και για όλα τα Ιόνια και ειδικά από την αγορά της Βορείου Ελλάδος. Τέλος είναι λίγο νωρίς για να μπορούμε ακριβώς να έχουμε μια εμπεριστατωμένη άποψη για το πως θα πάνε τα πράγματα. Εγώ πιστεύω ότι το 2019 τα πράγματα θα κινηθούν στο ίδιο επίπεδο. Δεν βλέπω να πηγαίνουμε καλύτερα ή χειρότερα. Βλέπω ότι αυτήν την στιγμή είμαστε στάσιμοι στο πως κινείται η αγορά. Η αγορά της Ζακύνθου στηρίζεται πολύ στην Βρετανική αγορά και όπως ξέρουμε η βρετανική αγορά έχει να αντιμετωπίσει το Brexit, το οποίο ναι μεν είναι κάτι γνωστό αλλά η πρακτική εφαρμογή του στο καθημερινό νοικοκυριό δεν υπάρχει ακόμα και δεν ξέρουμε πως θα αντιμετωπιστεί”