“Ζακυνθινή Αναγέννηση” || Ζητά διερεύνηση του κόστους καυσίμων στα απορριμματοφόρα

Η προβληματική λειτουργία του ΦΟΣΔΑ και η κατάρρευση της ανακύκλωσης με την μετατροπή του ΚΔΑΥ σε ανεξέλεγκτη χωματερή αποτέλεσε το αντικείμενο της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν τα μέλη της Δημοτικής Παράταξης “Ζακυνθινή Αναγέννηση” Μαρία Βλασοπούλου, Ακης Ζήβας και Αντώνης Κασσιμάτης παρέχοντας πλούσιο φωτογραφικό υλικό.
Η “Ζακυνθινή Αναγέννηση” κατήγγειλε “την απόφαση της μονο-παραταξιακής διοίκησης του ΦΟΣΔΑ, να αναθέσει προ διετίας και με αδιαφανείς διαδικασίες σε ιδιωτική εταιρεία την λειτουργία του ΚΔΑΥ, ως υπεύθυνη για την σημερινή μετατροπή του, σε χωματερή ανακυκλώσιμων υλικών, με την ουσιαστική εγκατάλειψη εκ μέρους του ιδιώτη της προώθησης των ανακυκλώσιμων υλικών στην σχετική αγορά”.

“Η ανακύκλωση μετατράπηκε
σε χωματερή”

Ακόμα καταγγέλθηκε η απαξίωση της μεγάλης προσπάθειας των ευαισθητοποιημένων πολιτών, να στηρίξουν την ανακύκλωση σαν ουσιαστικό αντίβαρο στις επαναλαμβανόμενες κρίσεις διαχείρισης απορριμάτων.
Και προσθέτει η κ. Βλασοπούλου “η απάντηση του ΦΟΣΔΑ και της Δημοτικής Αρχής σε αυτήν την τεράστια προσπάθεια που ενεργοποίησε η κρίση των απορριμμάτων που βιώσαμε από το 2016 μέχρι σήμερα, είναι να μετατρέψει ένα από τα βασικότερα εργαλεία της ολοκληρωμένης διαχείρισης και του τοπικού σχεδίου διαχείρισης απορριμμάτων του Δήμου μας, την ανακύκλωση, σε μια παταγώδη αποτυχία. Να μετατρέψει το ΚΔΑΥ σε μια χωματερή. Για μας αυτή η ιστορία συνιστά δέκα βήματα πίσω σε σχέση με όποιο βήμα μπροστά έχει γίνει στην διαχείριση των απορριμμάτων, μετά από χρηματοδότηση που έχει δοθεί, την αγορά εξοπλισμού και έγκριση μελετών. Η ανακύκλωση δεν είναι μια ξεχωριστή διαδικασία αλλά ο βασικός πυλώνας” .

“Απλήρωτοι εργαζόμενοι…”
Αναφορά έγινε και στη συνεχή ασυνέπεια του συγκεκριμένου ιδιώτη στην καταβολή δεδουλευμένων του προσωπικού με τον κ. Κασιμάτη να προσθέτει “Αυτό το αίσχος με τον ιδιώτη πρέπει να τελειώσει γιατί όχι μόνο έχει οδηγήσει σε χωματερή το ΚΔΑΥ αλλά έχει απλήρωτους μαύρους εργαζόμενους που έχουν έρθει και στο Δημοτικό Συμβούλιο και έχουν πάρει ομόφωνες αποφάσεις ότι θα σταματήσει το αίσχος να βρίσκονται με δεδουλευμένα απλήρωτα”.
Δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο γεγονός ότι ο ΦΟΔΣΑ διοικείται από πρόεδρο που είναι μέλος της πλειοψηφίας, αλλά συμμετέχει και ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου. Επίσης ότι ενώ έχει παραιτηθεί ο Δημοτικός Σύμβουλος της παράταξης του κ. Αρμένη ουδέποτε έχει αναπληρωθεί και δεν έχει ζητηθεί η αναπλήρωση της αντιπολίτευσης στο Δ.Σ. του ΦΟΣΔΑ.

“Στον “αερα”
το τοπικό σχέδιο”

Αναφορά έγινε και στην ακύρωση της υλοποίησης του τοπικού σχεδίου διαχείρισης απορριμάτων του Δήμου, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του Εθνικού και Περιφερειακού σχεδιασμού με την Διαλογή στην Πηγή και την συνεχή μείωση του όγκου των σύμμεικτων απορριμάτων που θα χρειάζονται επεξεργασία και τελική διάθεση. Και τούτο, όπως ισχυρίστηκαν τα μέλη της, παρά την απρόσκοπτη ροή χρηματοδοτήσεων από την Περιφέρεια και την Πολιτεία με αποτέλεσμα η ταφή των απορριμάτων στον Σκοπό τείνει να μετατραπεί σε απλή δεματοποίηση τους στον Λίβα.

“Παροπλισμένα οχήματα
και πετρέλαιο”

Ειδική αναφορά έγινε στην υπέρογκη διόγκωση του κόστους των καυσίμων κίνησης των απορριμματοφόρων, αφού όπως ισχυρίστηκε ο κ. Κασιμάτης “η προμήθεια, η αποθήκευση και η τελική τους διάθεση στα απορριμματοφόρα στερείται οποιουδήποτε πιστοποιημένου έλεγχου. Επίσης μιλάμε για μη συμβατικά προβλεπόμενη προμήθεια καυσίμων για την λειτουργία των ηλεκτρογεννητριών στις εγκαταστάσεις του Λίβα. Το κόστος κατανάλωσης των καυσίμων είναι τα καύσιμα των αποριμματοφόρων και τα καύσιμα που πάνε στο Λίβα. Η εταιρία Μεσόγειος πέραν των 41 ευρώ που παίρνει για την διαχείριση των απορριμμάτων παίρνει και πετρέλαιο για να λειτουργήσουν οι ηλεκτροπαραγωγικές γεννήτριες στον Λίβα. Αυτό από που προκύπτει; Από ποια σύμβαση και συμφωνία; Αναφέρονται ότι υπάρχουν 15 οχήματα τα οποία υποτίθεται ότι καταναλώνουν πετρέλαιο. Σε αυτά το ένα είναι το περίφημο πλυντήριο των κάδων που έχει χρόνια να βγει στους δρόμους, ενω τρία ακόμα με βάση τις πινακίδες κυκλοφορίας και ελέγχους δεν κινούνται. Και ρωτάω, τι είδους κατανάλωση στα καύσιμα κάνουν αυτά τα οχήματα;
Στον ΦΟΣΔΑ υπάρχει δεξαμενή που γεμίζει με καυσιμα που κάποιος παραλαμβάνει. Ζητάμε να μας φέρουν τα πρωτόκολλα παραλαβής από τις αντίστοιχες επιτροπές των καυσίμων και ποιος ήταν αυτός ο πρώτος που έβαλε την υπογραφή του στο τιμολόγιο ή στο δελτίο αποστολής, μια έκθεση με τον τρόπο που γίνεται η ογκομέτρηση του καυσίμου μέσα στην δεξαμενή του ΦΟΣΔΑ, να μας πουν η αντλία που τροφοδοτεί τα απορριματοφόρα πόσες φορές έχει πιστοποιηθεί και εαν δουλεύει”.

Η “Ζακυνθινή Αναγέννηση” θα ζητήσει να συζητηθεί το θέμα σε εκτός ημερησίας διάταξης διαδικασία προκειμένου να δοθούν στοιχεία και εξηγήσεις, ενώ μελετά και το ενδεχόμενο αίτησης παρέμβασης των ελεγκτικών μηχανισμών.

“Να καταγγελθεί η Σύμβαση”
Θεωρεί επείγουσα την καταγγελία της σύμβασης με την ιδιωτική εταιρεία λειτουργίας του ΚΔΑΥ καθώς και την ενεργοποίηση ρητρών αποζημίωσης προς τον ΦΟΣΔΑ εκ μέρους του καθόσον “ο επανασχεδιασμός της λειτουργίας του ΚΔΑΥ μπορεί να αξιοποιήσει την ενίσχυση του Δήμου με προσωπικό στα πλαίσια των 150 συμβάσεων 8μηνης κοινωφελούς εργασίας, εκ των οποίων 50 στον τομέα της καθαριότητας”.

Διπλασιασμός χρέωσης
Λιμενικού Ταμείου

Αναφερόμενος στο καθεστώς που ισχύει αναφορικά με την ανάθεση της διαχείρισης των απορριμμάτων σε ιδιώτη, ο δημοτικός σύμβουλος Άκης Ζήβας ανέφερε το παράδειγμα του Λιμενικού Ταμείου του οποίου είναι Πρόεδρος. “Ήρθε μονομερής απόφαση από τον ΦΟΣΔΑ στο Λιμενικό Ταμείο που αποφασίζει και διπλασιάζει τα χρήματα της αποκομιδής από την χερσαία ζώνη του λιμανιού. Από 40,000€ το 2017 μας τα πάει στα 80,000€ το 2018. Από προηγούμενες θητείες στο Λιμενικό Ταμείο είχε μείνει χρέος στον ΦΟΣΔΑ. Κατεφύγαμε στα Διοικητικά Δικαστήρια και δικαίωσαν τον ΦΟΣΔΑ που εισέπραξε από εμάς 675,000€. Αυτά τα λεφτά που θα πάνε; Στον ιδιώτη ή στα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα;”, διερωτήθηκε.