Μητροπολιτικός Ναός || 90 χρόνια μετά ιδρύει παιδική – εφηβική χορωδία

Ευτυχώς που μέσα στην κατήφεια και τη μουντάδα της καθημερινότητας υπάρχουν και ειδήσεις που σε κάνουν να βλέπεις τη φωτεινή πλευρά της ζωής, να ελπίζεις και να χαίρεσαι ότι κάτι αλλάζει και κάτι νέο δημιουργείται. Τέτοια και η απόφαση που έλαβε ο Ιερός Μητροπολιτικός Ναός του Αγίου Νικολάου των Ξένων όπου στο πλαίσιο των 90 χρόνων από τη δημιουργία της πρώτης εκκλησιαστικής πολυφωνικής χορωδίας του (1928), ιδρύει παιδική – εφηβική χορωδία μια πρωτοβουλία του ιερέα του Ναού αιδεσιμολογιότατου Διονυσίου Τσουκαλά.
Πρόσφατα έγινε μια πρώτη παρουσίαση αυτού του εγχειρήματος, ώστε αφ’ ενός να ενημερωθεί η ζακυνθινή κοινωνία, αφ’ εταίρου να γίνουμε όλοι αρωγοί σε αυτή τους την προσπάθεια – συμβολή στη εκκλησιαστική μουσική παράδοση του νησιού μας.
“Σκοπός μας είναι να δώσουμε στις γενιές που ακολουθούν αυτό που παραλάβαμε εμείς από τις προηγούμενες. Την παράδοση μας, την μουσική της Ζακύνθου όπως και επίσης να γεμίσει η εκκλησία με παιδικές, αγγελικές φωνές” μας δήλωσε ο π. Διονυσιος Τσουκαλάς.
Επικεφαλής στο νέο αυτό εγχείρημα τίθενται από κοινού ο συνθέτης – μαέστρος και παιδαγωγός Ιάκωβος Κονιτόπουλος, και η διαπρεπής σοπράνο Αντριάνα Λυκούρεση.

“Συμπίπτει με την συμπλήρωση 90 χρόνων από την πρώτη πολυφωνική χορωδία που έγινε σε αυτόν το ναό, το 1928 με μαέστρο, τον Χρήστο Ρουσέα τον ζωγράφο, ο οποίος ήταν και πολύ σπουδαίος μουσικός. Από εκεί ξεκίνησε μια πορεία πολυφωνικής εκκλησιαστικής μουσικής μέσα σε αυτόν τον χώρο. Πρέπει να κάνουμε μια προσπάθεια, να αντιδράσουμε σε αυτό το πράγμα. Εμείς φεύγουμε, τα παιδιά είναι το μέλλον. Έχω ζήσει μια κατάσταση που δημιούργησε ένας πολύ μεγάλος δάσκαλος, ο Κώστας Σαμσαρέλος. Μας μάθαινε να τραγουδάμε πολυφωνικά στην χορωδία. Είναι στο αίμα μας, στο DNA. Και θέλω αυτό να ξαναβγάλουμε στην επιφάνεια μας. Το σχολείο φωνητικής τέχνης απευθύνεται σε παιδιά από ηλικίας 6 -16 χρονών για να δημιουργηθεί μια χορωδία που θα τραγουδάει Ζακυνθινά, εκκλησιαστικά, κλασσικά, πολυφωνικά έργα καταξιωμένων συνθετών. Καλούμε την Ζακυνθινή κοινωνία να μας επιστρέψει να μάθουμε στα παιδιά τους πως τραγουδούσε και έψαλλε η Ζάκυνθος και ποια είναι η πραγματική μουσική ταυτότητα αυτού του τόπου, διότι αυτό που σήμερα προωθείται στον τόπο ετούτο και ευρύτερα στα Επτάνησα δεν είναι η πραγματική ταυτότητα της Ζακύνθου ούτε της Επτανησιακής μουσικής” επεσήμανε ο κ. Κονιτόπουλος.