ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΟΑΕΔ || Προετοιμάζεται για την εξυπηρέτηση των εποχιακά εργαζομένων

Μείζον και άλυτο εξακολουθεί να είναι το θέμα της εξυπηρέτησης των πολιτών που απασχολούνται εποχιακά και συρρέουν στην τοπική Υπηρεσία του ΟΑΕΔ. Όπως όλα δείχνουν σε λίγες ημέρες τα πράγματα αναμένεται να χειροτερέψουν ακόμα περισσότερο εξαιτίας της σημαντικής αύξησης στον αριθμό των εποχικά εργαζόμενων στο νησί. Και αυτό λόγω της λήξης της τουριστικής περιόδου οπότε και θα πρέπει να κινηθούν οι διαδικασίες για την καταβολή των σχετικών επιδομάτων στους δικαιούχους. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ο αριθμός εκείνων που θα ζητήσουν να τους χορηγηθεί το επίδομα ανεργίας αναμένεται να φτάσει ίσως και να ξεπεράσει τις 7000 άτομα. Αυτό σημαίνει πως για μια ακόμη χρονιά και χωρίς το απαιτούμενο προσωπικό θα ξαναδούμε τις ουρές των συμπολιτών μας που καρτερικά θα περιμένουν να εξυπηρετηθούν. Για αυτό και θα υιοθετηθεί η επιλογή της αποστολής φακέλων σε άλλες Υπηρεσίες που μπορούν να συνδράμουν καθόσον έχουν μικρότερο όγκο δουλειάς και υποθέσεων να διαχειριστούν.

Αναμένονται ενισχύσεις
Το θέμα αναδείχθηκε και τέθηκε υπόψη της Περιφερειακής Διευθύντριας Δυτικής Ελλάδας του ΟΑΕΔ Ειρήνης Μαρίνου κατά τη διάρκεια της επίσκεψής της στη Ζάκυνθο για την κλήρωση τεσσάρων σπιτιών στο νησί. Ωστόσο, σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, η τοπική υπηρεσία ενισχύθηκε με ένα ακόμη άτομο που μετατέθηκε από υπηρεσία των Ιωαννίνων, ενώ εκκρεμούν ακόμη δύο νέοι διορισμοί, ο ένας εκ των οποίων θα αφορά τη θέση εργασιακού συμβούλου εργοδοτών.

Αποκέντρωση… φακέλων
Όπως η ίδια αναγνώρισε υπάρχει, ζήτημα με το να ικανοποιηθεί το αίτημα των εγγεγραμμένων ανέργων και να πληρωθούν μέσα 40 ημέρες που είναι το νόμιμο. Για αυτό μια από τις λύσεις που ακολουθούνται είναι οι αιτήσεις από τη Ζάκυνθο, να ομαδοποιούνται ανά 500 και να στέλνονται για έλεγχο σε άλλες Υπηρεσίες όπως αυτές που λειτουργούν στα Τρίκαλα, την Ορεστιάδα, τη Δράμα, την Έδεσσα, στην Καλαμάτα, ή τον Πύργο. Αυτό σημαίνει πως η Υπηρεσία όμως της Ζακύνθου είναι σε θέση να δεχτεί την βοήθεια και την συνδρομή από άλλες Υπηρεσίες ανά την Ελλάδα, που συγκριτικά με τη Ζάκυνθο έχουν να διεκπεραιώσουν μικρότερο αριθμό αιτήσεων. Άλλωστε, αντίστοιχη διαδικασία, είχε ακολουθηθεί και κατά την περσινή χρονιά, οπότε και αιτήσεις από τη Ζάκυνθο στάλθηκαν για έλεγχο σε άλλες περιοχές της χώρας προκειμένου να υπάρξει άμεση εξυπηρέτηση.

Λες και ήταν χθές…
Άλλωστε και στο πρόσφατο παρελθόν πάνω που νομίζαμε ότι έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί οι τριτοκοσμικές καταστάσεις που ζούσαν οι άνεργοι του νησιού μας, κατά τις οποίες από τα μεσάνυχτα περίμεναν ώρες ατελείωτες στο κρύο και τη βροχή έξω από τα γραφεία του ΟΑΕΔ στην οδό Αγίου Λαζάρου για να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν με το ταμείο ανεργίας, τελικά διαψευστήκαμε. Τα παράπονα προς την εφημερίδα μας ήταν πολλά και καθημερινά για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες οι ενδιαφερόμενοι είναι υποχρεωμένοι να περιμένουν καρτερικά από τα μαύρα μεσάνυχτα για να καταφέρουν να πάρουν μία καλή σειρά προτεραιότητας. Μάλιστα η κατάσταση γινόταν περισσότερο από ποτέ αφόρητη, με την παρουσία τόσων ανθρώπων εκεί, οι οποίοι πολλές φορές διαπληκτίζονται κιόλας μέχρι να εξυπηρετηθούν.
Είναι κρίμα πάντως σε ένα κτίριο που περιλαμβάνει τρεις ορόφους στους οποίους κατανέμονται οι υπηρεσίες και τα τμήματα του ΟΑΕΔ και το οποίο αποτελούσε περιουσιακό στοιχείο του ΟΔΑΖ όπου παραχωρήθηκε στον Οργανισμό, να στερείται προσωπικού.