Φθινόπωρο με αυξημένη τουριστική κίνηση για τη Ζάκυνθο

Θετικότατες είναι οι προβλέψεις για την αναμφισβήτητα αυξημένη τουριστική κίνηση που αναμένεται το μήνα που διανύουμε. Τα στοιχεία από τις κρατήσεις που καταγράφονται από τους τουριστικούς πράκτορες δείχνουν ότι η Ζάκυνθος παραμένει βασικός προορισμός των ταξιδιωτών του φθινοπώρου και ενδυναμώνει τη θέση της αυτή, με απόπειρες διεύρυνσης της σεζόν ακόμη και για δύο εβδομάδες.
Αρχικώς, το κυριότερο πλεονέκτημα είναι οι χαμηλές τιμές. Αν επιλέξει κάποιος το Σεπτέμβρη για να κάνει τις διακοπές του, θα απολαύσει με το παραπάνω τις βουτιές στη θάλασσα και τις βόλτες σε καινούργια μέρη, καθώς η ασφυκτική ζέστη και η πολυκοσμία θα έχουν πια υποχωρήσει. Ο τουρισμός και η νυχτερινή διασκέδαση είναι ασφαλώς πιο ποιοτικά, ενώ τόσο η ξεκούραση όσο και η απόλαυση των διακοπών είναι μεγαλύτερες, λόγω του μειωμένου αριθμού των ταξιδιωτών.
Σίγουρα τα προβλήματα ποτέ δεν εγκαταλείπουν έναν τόπο. Πάντα θα υπάρχουν και θα μας απασχολούν. Όμως στο ξακουστό νησί μας υπάρχουν και πολλά θετικά που μπορούν να μας κάνουν υπερήφανους και ξεχωριστούς.

Η ζήτηση φέρνει πληρότητα
Η θετική αυτή εξέλιξη ωθεί τους τουριστικούς πράκτορες στην προσπάθεια παράτασης της σεζόν μέχρι και τις 20 Οκτωβρίου και εκφράζεται πολύ συγκρατημένη αισιοδοξία ότι αυτός ο στόχος μπορεί να επιτευχθεί. Ενας σημαντικός δείκτης αυξημένης κίνησης είναι οι αποκαλούμενοι «επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες». Πρόκειται για τουρίστες μέσης και άνω οικονομικής τάξης που επιλέγουν τη Ζάκυνθο κυρίως τους μήνες Μάιο και Σεπτέμβριο και έρχονται σχεδόν κάθε χρόνο. Οι επισκέπτες αυτοί προέρχονται κυρίως από τη Βρετανία, αν και περιλαμβάνονται και τουρίστες άλλων χωρών. Τα στοιχεία από τις κρατήσεις για το μήνα Σεπτέμβριο δείχνουν πως τα πράγματα θα κυλήσουν όπως ακριβώς αναμενόταν: θετικότατα. Όπως και το καλοκαίρι, έτσι και οι αρχές του φθινοπώρου χαρακτηρίζονται από πληρότητες και η ζήτηση για διαμονή παραμένει αμείωτη.
Όσοι έχουν κάνει ήδη τις επιλογές τους δεν τις αλλάζουν. Από τη στιγμή που έχουν γίνει οι κρατήσεις εδώ και καιρό, δεν επηρεάζεται κάτι. Δεν γνωρίζουμε βέβαια τι θα συμβεί στο μέλλον, προς ώρας πάντως δεν υπάρχει πρόβλημα. Μία παράμετρος που εντοπίζεται είναι το γεγονός ότι ο Σεπτέμβριος είναι μεν ένας καλός μήνας, αλλά ως επί το πλείστον η πολύ θετική εικόνα αφορά συγκεκριμένης κατηγορίας καταλύματα, δηλαδή όσα εξυπηρετούν πακέτα all-inclusive.

Οι παροχές
Η Ζάκυνθος αποτελεί έναν προορισμό που έχει να προσφέρει υψηλής ποιότητας τουριστικές υπηρεσίες στους επισκέπτες της. Αλλεπάλληλες οι ανακοινώσεις ότι πολυτελέστατα resort στο νησί μας αποσπούν πανευρωπαϊκές πρωτιές στα World Travel Awards, και μάλιστα σε ιδιαίτερα απαιτητικές κατηγορίες, γεγονός που δείχνει τη σταθερή άνοδο του νησιού σε ποιοτικές παροχές. Στον τομέα ποιότητας καταλυμάτων, η Ζάκυνθος έχει να προσφέρει πολύ καλές υπηρεσίες και οι ξενοδόχοι του νησιού κάνουν εξαιρετική δουλειά. Αυτό ωστόσο δεν φτάνει. Μάλιστα αυτό μπορεί να στραφεί και μπούμερανγκ για το νησί, αφού ο πολύ απαιτητικός πελάτης που επιλέγει τόσο υψηλής ποιότητας κατάλυμα, απαιτεί ανάλογα υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και παροχές εκτός ξενοδοχείου. Δεν έρχεται μονάχα για να μείνει σε ένα δωμάτιο γεμάτο χλιδή. Τις προσπάθειες της ιδιωτικής πρωτοβουλίας πρέπει να στηρίξουν και να συνδράμουν οι κρατικές δομές. Η Ζάκυνθος χρειάζεται αλματώδη βελτίωση σε ό,τι αφορά τις παροχές από τις τοπικές αρχές και φορείς.

Παγιωμένη κατάσταση
ή «φούσκα»;

Αναμφισβήτητα η θετικότατη φετινή εικόνα -της Ζακύνθου ειδικά και του Ιονίου αλλά και της Ελλάδας γενικά- δεν είναι τυχαία και βασίζεται σε σημαντικό βαθμό σε κάθε είδους δράσεις και πρωτοβουλίες προβολής του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Ωστόσο, υπάρχει μία σοβαρή παράμετρος: οι διεθνείς συγκυρίες.
Εάν ο κόσμος που προτίμησε την Ελλάδα γενικά και τη Ζάκυνθο ειδικά, έκανε αυτή την επιλογή επειδή δεν μπορούσε να επιλέξει ανάλογο γειτονικό προορισμό, τότε το μεγάλο στοίχημα είναι εαν του αφήσαμε τόσο καλές εντυπώσεις ώστε να μας επιλέξει και πάλι, συνειδητά αυτή τη φορά. Επομένως η επιλογή του, από συγκυριακή και εναλλακτική θα γίνει συνειδητή.
Γίνεται πλέον αντιληπτό ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μια νέα πραγματικότητα. Ανεξαρτήτου ηλικίας ο τουρίστας ενδιαφέρεται για διακοπές και εκείνο που θα κοιτάξει είναι πού θα βρει φτηνά να φάει, να πιει, να διασκεδάσει, να κάνει τις αγορές του. Όταν, λοιπόν, στη δικιά του έρευνα αγοράς διαπιστώσει ότι οι τιμές πιάνουν “κόκκινο” σαφώς και δεν θα ενδιαφερθεί εάν ο μικρομεσαίος επιχειρηματίας έχει να πληρώσει φόρους, ασφαλιστικές εισφορές, ενοίκιο, να ζήσει την οικογένειά του και εκείνες των υπαλλήλων του, να επιβιώσει.

ΜΑΣ ΔΗΛΩΣΑΝ…
ΒΙΚΥ ΒΙΤΣΟΥ

“Ο Σεπτέμβρης είναι μια συνέχεια του υπόλοιπου καλοκαιριού. Ήταν ένα καλοκαίρι με πάρα πολύ κόσμο, με πληρότητες πολύ μεγάλες μας άφησε ικανοποιημένους. Και ο Σεπτέμβρης θα είναι μεγάλος. Δεν έχουμε τον έξτρα κόσμο, όπως Έλληνες και Ιταλούς που δεν ήρθαν και πάρα πολλοί φέτος, ωστόσο υπάρχουν κρατήσεις. Όμως συνεχίζεται το γεγονός ότι αυτοί οι πελάτες είναι κολλημένοι με τις τιμές και ρωτάνε. Δεν είναι άνετοι να αγοράσουν και να φάνε. Έχουν συγκεκριμένο μπάτζετ και πάνω σε αυτό κινούνται. Αυτό το είδαμε και στους υπόλοιπους μήνες βέβαια. Τον Οκτώβρη οι περισσότερες εταιρίες σταματούν. Μετά θα μείνουν οι Άγγλοι, οι Γερμανοί και οι Ολλανδοί που φεύγουν τελευταίοι. Ακόμα θα έχουμε τουρίστες που κυκλοφορούν”

ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΛΠΟΝΔΙΝΟΣ
“Η τουριστική κίνηση σε σχέση με τις αφίξεις τον Σεπτέμβριο θα κινηθεί σε ικανοποιητικό επίπεδο, παρόλο που η δυνατότητα του να προσεγγίσουμε τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής έχει χαθεί διότι οι εκπτώσεις στην Τουρκία είναι μεγάλες και φτάνουν λίγο πάνω από το 50%. Οι αφίξεις θα κινηθούν σε ικανοποιητικό επίπεδο σε σχέση με πέρσι. Αυτό που παρατηρείται είναι ότι ο κόσμος που έρχεται δεν έχει την αγοραστική δύναμη που ξέραμε και βλέπαμε τα προηγούμενα χρόνια. Ο Οκτώβριος επειδή οδεύουμε προς το τέλος της σεζόν και δεδομένου ότι μειώνονται και οι πτήσεις, θα κινηθεί στα περσινά επίπεδα που δεν μας ικανοποιεί βέβαια, γιατί σκοπός μας είναι η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου”

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΠΟΛΙΤΗΣ
“Η πληρότητα τουλάχιστον στα καλά ξενοδοχεία είναι σε πάρα πολύ υψηλά επίπεδα, κυρίως για όσους κάνουν κρατήσεις μέσα από εταιρείες. Για δε την ελεύθερη αγορά δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο δεδομένου ότι πλέον οι μεμονωμένοι επισκέπτες έχουν περιοριστεί κατά πολύ λόγω εποχής. Υπάρχει βέβαια και μια αλλαγή όσον αφορά στις διεθνείς συγκυρίες με ανταγωνίστριες αγορές που επανακάμπτουν και διεκδικούν. Προς το παρόν πάμε καλά η ζήτηση που είναι δηλωμένη από νωρίς φέρνει την πληρότητα και από εκεί και πέρα σχεδιάζουμε το μέλλον λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα που έχουμε στα χέρια μας. Αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα και πρέπει να οργανωθούμε και να δράσουμε”

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΑΚΟΣ
“Αυτή τη φορά δεν θα είμαι αισιόδοξος, αφού όσοι γεμίζουν το κάνουν με το ζόρι. Είναι γνωστό ότι η Τουρκία φέτος σημείωσε μία δυναμικότατη ανάκαμψη στον τουρισμό της, που έφτασε κοντά στο 60%, μετά από την κατακόρυφη πτώση των δύο περασμένων ετών. Προχώρησε στη δημιουργία νέων τουριστικών προϊόντων, κάνοντας έτσι ένα πολύ μεγάλο βήμα μπροστά, αφού πρόσφερε πακέτα με χαμηλές τιμές ακόμα και μείον 400%. Το στοίχημά μας λοιπόν είναι να καταφέρουμε να κρατήσουμε τις πληρότητές μας και την επόμενη χρονιά, όταν δηλαδή θα έχουν επανέλθει δυναμικά οι άμεσοι ανταγωνιστές μας, κάτι που μοιάζει εξαιρετικά δύσκολο. Δεν αφορά η εκτίμηση μόνο την πολωνική αγορά αλλά το σύνολο των παραδοσιακών αγορών”

ΜΑΝΘΟΣ ΜΠΟΛΙΔΗΣ
“Ο Σεπτέμβριος ξεκίνησε πάρα πολύ καλά, ενώ υπήρχαν κάποιες φοβίες λόγω του Ιουλίου και του Αυγούστου που παρατηρήθηκε μια μη αναμενόμενη κάμψη, μια επιθετική πολιτική που είχαν οι χώρες Αίγυπτος και Τουρκία μας πήραν τα last minute κρατήσεων. Είχαμε μια ανησυχία πάντως πήγε πάρα πολύ καλά. Βλέπουμε ότι οι πληρότητες μας είναι αρκετά καλές και δείχνει μέχρι τέλος του μήνα και για αρχές του Οκτώβρη θα είναι αρκετά ευχάριστες για μας. Παραδοσιακά ο Σεπτέμβρης είναι ένας καλός μήνας και πάντα πάει καλά, έχει μια ανάπτυξη και φέτος με ένα πρόσημο θετικό, όχι διψήφιο βέβαια. Είναι λίγο καλύτερα από πέρσι και μιλάμε για επισκέπτες του εξωτερικού που προτιμούν τέτοιες εποχές για διακοπές”